{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
397 visninger | Oprettet:

JS
JS
Tilmeldt:
25. jan 2011
Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 16 Svar: 170

Efterskole med dressurundervisning og gode forhold for hestene {{forumTopicSubject}}

Jeg drukner i efterskolerne, så jeg hører meget gerne om andres erfaringer. Jeg leder efter efterskole hvor man kan have egen hest med og der tilbydes dressurundervisning. Jeg er især interesseret at høre om forhold for hestene, fx foldtid og om der er mulighed for selv at passe sin hest. Mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterskole med dressurundervisning og gode forhold for hestene
  • #1   18. sep 2017 TronsøSkolen, er fantastisk!
    Fantastiske forhold, og lækker undervisning.
    Jeg var rigtig glad for at gå der tilbage i 13/14. smiley


  • #2   18. sep 2017 Vil du ikke fortælle lidt mere om hverdagen for hestene? Der står ca intet på deres side

  • #3   18. sep 2017 Da jeg gik der blev de lukket ud før skolestart, og kom ind igen sidst på eftermiddagen.
    Man har staldvagter med de andre elever, hvor man hjælpes med hestene.

    Der er mulighed for eget foder og der er mulighed for foder på skolen.

    Hestene bliver fodret flere gange om dagen alt efter, hvad man ønsker. smiley


  • #4   18. sep 2017 Der er undervisning i hold og eneundervisning ved berider. Både dressur og spring smiley

  • #5   18. sep 2017 Skrødstrup Efterskole kan også anbefales smiley

  • #6   18. sep 2017 *Team anden særlig race* hvordan er foldene? Hvor mange går de sammen og er de kønsopdelt?

    Julie, vil du fortælle lidt mere om skolen?


  • #7   18. sep 2017 Ja de er kønsopdelt.
    Foldene er det meste af året gode, de er store og med græs der er mulighed, for ene folde, og 2 hestes folde smiley

    Alt efter hvad man ønsker. smiley


  • #8   18. sep 2017 Billeshave ved Strib har en rigtig dygtig dressurunderviser (men, man får også undervisning i spring, kommer på tur, orienteringsridt, kvadrille osv.)

    Forholdene, mener jeg, er så gode som de kan være, når det er en efterskole og tiderne skal tilpasses efter elevernes dagligdag. Om sommeren går de på døgnfold, cirka 2-5 heste på hver fold med god plads. I vinterperioden kommer de tidligere ind og står på boks eller i løsdrift om natten. Alle boksene er udebokse og hestene står på træpiller.

    Jeg arbejder der i ferierne, og sidst jeg var dernede fodrede de med forskellige produkter fra equsana, og så ved jeg, at de har været på flere loppefrøskallekure førhen - og nogen får andre tilskud. Da jeg gik der, var der besøg af foderkonsulent flere gange. De bliver fodret 2-3 gange om dagen og får tørt wrap om morgenen, når de kommer ind om eftermiddagen (vinter) og igen om aftenen. Skolehestene (med privathest går jeg ud fra, det er egenbetaling), får massør/kiropraktor/sadelmager efter behov.

    Der er også mulighed for at tage til stævner

    Man passer selv sin hest ift mugning hver dag, og så får man ret hurtig ride- og turtilladelse. Fodring og mugning i weekenderne (hvis man er hjemme) klares af en turnusordning af elever på staldvagt. I linjetiden får man undervisning, ordner områder, lærer teori og får kurser af mange forskellige fagpersoner smiley


  • #9   18. sep 2017 Jeg anbefaler helt klar Lundby Efterskole

    Søg på den på Google og find en masse info

    Jeg havde det bedste år i mit liv.

    Jeg tilbragte hverdag med min hest, det var det mest fantastiske jeg har oplevet


  • #10   19. sep 2017 Aalestrup Naturefterskole (ANE i rideforbunds regi) er også et godt sted.

Kommentér på:
Efterskole med dressurundervisning og gode forhold for hestene

Annonce