{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

Sur stråle behandling? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Der er sket det at min pony har fået sur stråle - det er heldigvis ikke så slemt, men det er der.
Jeg har aldrig prøvet det før, så har brug for nogle råd i forhold til behandling.

Jeg er klar over at jeg skal holde hendes hove så rene så muligt, men hvad skal jeg smøre på?

Jeg har læst lidt om hvad andre plejer at bruge, men det er meget forskelligt, så nu vil jeg gerne høre hvad I plejer at bruge?

Tak for hjælpe! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sur stråle behandling?
  • #1   24. sep 2017 Hvis det du gør ikke virker, men helt klart burde have effekt på din arbejdsdagnose, så genovervej altid om det er korrekt arbejdsdagnose.
    Når du har sikret dig, at du behandler på den rette arbejdsdiagnose, så se resten af dyrets leveforhold og helbred igennem, for at finde det som fastholder det i en sygdom. Har dyret andre problemer, som gør at fx sur stråle vender tilbage?
    Er der noget i dyrets leveforhold, der fastholder sur stråle?

    Nej, jeg kender ingen magiske produkter.
    Men nogen gange bliver man overrasket, når man kigger dyr og mennesker igennem med kritiske øjne.

    Tilføjelse :
    Jeg forstår det somom at du har afprøvet korrekt behandling, men effekten udebliver?


  • #2   24. sep 2017 Jeg bruger en spray fra Land & Fritid. Den hedder vist Hoofmaster. Dejlig nem at bruge. Renser bare hovene godt og sprayer det på det udsatte område

  • #3   24. sep 2017 Jeg bruger noget, som jeg fik af min smed (kan ikke huske, hvad det hedder). Renser strålen og smører det på med et stykke vat ned i strålen, så der ikke kommer nyt snavs ned i strålen - 2-4 behandlinger om ugen plejer at være nok. Udover det, så muger jeg hver dag + drysser noget af det der staldrens ud i boksen. Det plejer at virke meget effektivt. smiley

  • #4   24. sep 2017 flormelis og jod blandet 1:1, gennemvæd vat i blandingen og prop det ind i strålen, forsæt i et par dage, indtil det forsvinder. Hvis tilfældet er voldsomt kan du pakke hoven ind i Flex bandage efter du har proppet vattet ind smiley

  • #5   24. sep 2017 Æblecidereddike (:

  • #6   24. sep 2017 nt dry hoof eller hoof Stuff

  • #8   25. sep 2017 Står også med min første case af sur stråle - fik at vide at jeg skulle rengøre området, lade det tørre, putte det her blå stads på området og stoppe noget vat i, så det har jeg gjort smiley

    Følger lige med på sidelinjen anyway in case der kommer nogle guldkorn herinde man kunne bruge smiley


  • #9   1. okt 2017 Tak for alle de gode råd smiley
    Jeg har købt produktet hoofmaster, og det virker rigtig godt!

    Det er super dejligt at der altid er nogen der kan hjælpe, når man står og mangler et godt råd smiley


  • #10   1. okt 2017 Cavallor Dry Feet det eneste der duggede og jeg havde forsøgt alt før dette fantastiske produkt. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Sur stråle behandling?

Annonce