{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Nybegynder på 17 år {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg er en pige på 17 år, som altid har været helt vild med heste. Jeg har altid gerne ville ride, men mine forældre har altid sagt nej pga. de synes det var for dyrt, så den eneste form for ridning jeg har prøvet er, at blive trukket på en pony i skridt og trav, men selv det er efterhånden ved at være lang tid siden.

Nu sidder jeg her med den uopfyldte drøm om at lære at ride, en uopfyldt drøm som jeg meget gerne vil opfylde. Men hvordan?

Jeg har prøvet at søge rundt omkring på nettet, men jeg synes alligevel det er svært at finde ud af det jeg vil, så nu spørger jeg her:
Er begynderhold for unge på min alder en ting (Omkring 16-17)? Eller skal jeg istedet kigge efter noget privatundervisning?

Hav en god dag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nybegynder på 17 år
  • #1   9. okt 2017 Jeg kender en del steder, som har begynderhold både for unge 15-18 og 18+. Så det er i hvert fald muligt smiley

  • #2   9. okt 2017 Prøv at kontakt rideskolerne omkring smiley
    Selvom det ikke er på hjemmesiden, kan de godt træffe at have et hold.


  • #4   9. okt 2017 Jeg rider på voksenhold og her startede en sød dame med at ride for to år siden - hun er omkring de 48 år og har aldrig redet før. Så man bliver aldrig for gammel

  • #5   9. okt 2017 Det er bare med at komme i gang - kender ingen der har fortrudt at de er startet med at ride! Der er helt sikkert andre der er på din alder, der også gerne vil ride. Jeg red et sted som 13 årig med et voksent mor-datter par. Det betød ingenting for vi var der for samme ting og nød at ride/være sammen med hestene.

    Hvis du har pengene, så ville jeg dog vælge at se om der var et sted hvor du kunne få privat undervisning på elevhest eller endda privathest. Man får 10 gange så meget ud af privatundervisning, også selvom det er lidt dyrere.


  • #6   9. okt 2017 Hejsa.

    Google hvilke ride steder / udbydere af rideundervisning der er i dit lokalområde.
    Velkommen til en fantastisk hobby.

    Men det er også en dyr hobby.
    Var jeg din tante ville jeg råde dig til at skaffe hjælm, fodtøj egnet til ridning (lille hæl, ikke for grov sål) og et par ridebukser.
    Og så ville jeg starte med en masse timer på en rideskole.

    Især i starten har du brug for at der er nogen hos dig, simpelthen fordi du er fuld af spørgsmål og der er mange ting du lige får at vide at "hvis du lige gør sådan virker det meget bedre", basis rytter fif, basis heste forståelse og basis sikkerhed.

    Bare giv dig god tid og vent med privat part, enetimer og andre dyre løsninger til basis er der.

    Go fornøjelse og velkommen!


  • #7   9. okt 2017 PS.
    Glæden ved en hest kender ingen alder.

    Folk i alle aldre rider, de voksne glider ofte ud til private steder med egen hest eller part og er derfor usynlige på rideskoler.
    Det betyder ikke at vi ikke findes!


  • #8   9. okt 2017 Hej
    Nu ved jeg ikke hvor du bor, Men Årslev/Sdr. Nærå rideklub på Midtfyn starter altid ud med eneundervisning. Jeg har undervist der i mange år, og jeg har haft flere elever på både 16, 25 og 40 år som skulle lære at ride smiley


  • #9   10. okt 2017 Hej Cecilie J smiley
    Du kan uden problemer starte til ridning i din alder, alt efter hvor ambitiøs du er vil du godt kunne komme på hold med piger der er jævnaldrende. Har du ønsket om at lære, og udvikle dig - Ville jeg smide dig ind på et hold med lettere øvet ryttere.

    Jeg undervisser selv, og dem omkring din alder, har man ikke mange af på holdene. De ønsker ofte og ride på 2 mands hold eller ene undervisning. smiley

    Hvor kommer du fra? Du er velkommen til at sende mig en pb, hvis du er fra Sdr. Omme egnen.


  • #10   10. okt 2017 Jeg er også interesseret i hvorfra du kommer - det gør det lidt nemmere smiley Jeg har i forbindelse med at få flyttet min hest fra København --> Odense, været ude og kigge en del forskellige steder, hvor de tilbød undervisning. Du er velkommen til at skrive en privatbesked hvis du er fra Odense området smiley

Kommentér på:
Nybegynder på 17 år

Annonce