{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

Være med til en tilridning {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Drømmer om engang at få et føl, jeg selv kan træne op fra bunden og tilride - og få helt som jeg gerne vil have det! Det bliver dog først engang om mange år, når jeg er færdig med at studere. Alt ''basis træningen'' fra jorden kan jeg godt, da jeg egentligt selv har lært min frieser det, samt ridningen. Men har ikke rigtigt prøvet det med at tilride før. Kender det man skal, men noget andet er jo at udføre det i praksis. Tænkte så på, at finde en der er i gang og melde mig som frivillig hjælper, gratis selvfølgelig - for at få viden og prøve det. Tror I det er muligt at finde og at det er noget folk overhovedet har interesse i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Være med til en tilridning
  • #1   9. okt 2017 Om et års tid er du velkommen hos mig hæhæ

  • #2   9. okt 2017 Orv, det gad jeg godt smiley Storkøbenhavn er dog liiidt langt væk fra Billund haha smiley

  • #3   9. okt 2017 Det tror jeg slet ikke er usandsynligt.
    Det ka være rigtig godt, at være med og lure det af.
    Jeg red selv min 1 hest til, vilddyret Pølle.
    Hun var et "projekt" jeg havde sat et klart mål for, hun er en speciel dame som INGEN andre troede på.


  • #4   9. okt 2017 Sorte slyngel - lige præcis. Tak for svaret smiley

  • #5   9. okt 2017 Tja du skal da være velkommen her ned om et par år smiley Jeg skal også tilride Rocky selv, før jeg sender ham i videreuddannelse smiley
    Og han tager nok ikke skade af at få en anden en på ryggen også før den tid smiley
    Jo mere han kan før han sendes af sted, jo kortere tid og jo billigere bliver det for min pengepung smiley

    Mvh TT


  • #6   9. okt 2017 TT: Tak! Vil have dig i overvejelserne! smiley

  • #7   9. okt 2017 tja tror ikke det bliver så spændende for dig at være med til tilridningen af min Louis, han er trænet i stemmekommandoer, og er ved at blive trænet i lange liner så tøjleføring heller ikke bliver noget problem, samt er iskold med hvad jeg smider på ham af udstyr. jeg regner med at jeg bare kan sætte mig op og ride når det er smiley men hvis du er frisk på en akademisk tilgang og lidt alternativ tilridning er du da velkommen i Kolding til næste år smiley

  • #8   9. okt 2017 Aimee - det kan du tro jeg er! Har dig i baghovedet! smiley

  • #9   9. okt 2017 Hvad med at finde en erfaren rytter eller underviser, der kan hjælpe med at tilride din hest? smiley - Når den tid er? smiley

    Så kan han/hun stå på jorden, mens du leger pilot. Det er hele tiden "under kontrol", og du har en masse god hjælp og erfaring at trække på, hvis der pludseligt opstår en og anden svær situation.

    Jeg har redet et par stykker til efterhånden, den første, da jeg var 14-15 år. Har altid været pilot, og så har min underviser guidet fra jorden. Da jeg forrige år skulle tilride min nye unghest, fik jeg også en til at stå på jorden og give tips/tricks, mens jeg så selv var pilot. De dage, vi ikke red, kunne vi så selv træne skammeltræning o.l.

    Det var en super god måde at gøre det på - så undgår man også alle de dumme fejl, man kan komme til at lave undervejs.

    Det var en super god oplevelse for min unghest og jeg, og kan varmt anbefales smiley


  • #10   9. okt 2017 Anna - skal selvfølgelig have en dygtig underviser til at hjælpe mig, men jeg vil rigtig gerne gøre det helt selv. Og uanset hvad, så er det en god idé at man ved hvordan og hvorledes, har prøvet det - måske ikke kun med en, men flere smiley

  • #11   9. okt 2017 Ja jeg havde ryttertilvænnet flere heste, og tilredet en selv før jeg tog Tindur. Jeg havde underviser med de første mange gange. Det er SÅ uansvarligt og man kan ødelægge rigtig meget hvis man selv bare går i gang uden erfaring. Og det ved Sandra også så jeg synes det er en rigtig god idé og et super godt initiativ hun tager smiley

    Mvh TT der går med livrem og seler smiley


  • #12   9. okt 2017 Tak TT smiley

  • #13   10. okt 2017 Du skulle være velkommen hos mig. Tror dog det bliver lidt for langt væk smiley

  • #14   10. okt 2017 Præcis, det er nemlig en rigtig god idé smiley Tror du misforstår mig, for jeg siger jo netop, at man sagtens kan gøre det hele selv - og så bare have underviseren med fra jorden til at give tips/tricks for at være sikker på, alt foregår hensigtsmæssigt for hesten. Det er rigtig rart, når man hele tiden bliver bekræftet i, at ja, sådan gør ungheste, og ja, det er helt normalt og en del af deres udvikling smiley Det "problem" løses sådan og sådan. Der er jo utrolig mange steps fra babyhest til "rigtig ridehest". Som det også nævnes, så er det et stort ansvar, og derfor rart at have en med, der virkeligt ved noget om det smiley

    Erfaring er altid en god ting helt sikkert. Jeg synes da, det var rigtig rart at have en masse erfaring at trække på, da jeg red min nye unghest til...så tror da absolut, du ville have megen glæde af at være med til tilridninger inden - ingen tvivl om det smiley Der er også mange kurser og klinikker i forskellige fremgangsmåder, som man kan deltage i, hvis den slags har interesse smiley Ved flere jo f.eks. rider til uden bid - mens andre absolut har bid i. Nogle med longe, andre uden. Nogle med skammel, andre uden. Med hjælper, uden hjælper smiley Så det er jo også et spørgsmål om at prøve forskellige "stile" af og så se, hvilken man helst ser sin egen hest tilvænnet efter smiley


Kommentér på:
Være med til en tilridning

Annonce