{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
315 visninger | Oprettet:

Lændedækken eller ridedækken {{forumTopicSubject}}

Jeg skal bruge et lændedækken eller ridedækken her til efteråret og foråret, samt evt. til under dressur. Hvor jeg dog tænker at et ridedækken er upraktisk fordi det er svært at tage af/på når man sidder på.

Så kom med jeres anbefalinger. Jeg har haft et RBH, et sort et men synes pasformen var elendig - at det var meget stift og ikke virkede særligt varmt.

Det skal nemlig heller ikke blæse let op, når man er på tur - det er pony ikke fan af.

Har haft kig på Catagos nye kollektion hvor der er et lændedækken men ved ikke om det er som RBHs.

Kommentarer på:  Lændedækken eller ridedækken
  • #1   9. okt Til ridebrug helt klart Thermatex lændedækken, det er bare det bedste.
    God pasform og det bliver på plads.
    Dyrt, måske, men det holder i mange år.

• #2   9. okt Har det i cooler stof fra catago, lidt ligesom et termatex, det er fantastisk, klare både vind og også rimeligt meget vand da det er lavet i flere lag stof. Uanset vejret har han aldrig været våd eller kold under tæppet. Det tilpasser sig også vejret så det kan bruges både når det er lidt varmere men også nå det er virkelig koldt. Pasformen er god og dækkenet glider aldrig nogen steder

• #3   9. okt Thermatex er bare en klar vinder! Det blæser ikke af, sidder perfekt, varmer som det skal, nemt at spænde på og af og så er det efter min smag også rigtig pænt!

Har redet med mange der havde andre mærker af lændetæpper, hvor deres altid blæste af og hang ned af siden på dem bare fordi vi galopperede, hvor mit altid sad hvor det skulle.

• #4   9. okt Jeg bruger et tyndt ulddækken, et af dem som går op foran sadlen/under sadelklapperne, og derved er med til at holde det nede og på plads.
    Tyndt nok til at hesten ikke koger op af det, når der bliver arbejdet - tykt nok til at holde ham lun over lænden.
    Og det kan også sky let regn - regner det rigtigt så kører vi altså i ridehal

Mit er købt i tika til en billig penge på tilbud - de har det ikke længere, men det ligner dette her i stilen :
    https://tikarideudstyr.dk/media/catalog/product/cache/2/image/78440b3cb9bcd2e39810a66f2707c3ed/4/0/40105.jpg

Mvh Charlotte

• #5   9. okt
    Altså, nu er jeg jo bling typen - jeg køber ikke kedeligt udstyr.

Det skal være anderledes eller med noget bling, så derfor synes jeg Termatex er noget kedeligt noget

• #6   9. okt Altså Thermatex kan du jo sammensætte i alle farver og du kan selv sætte blingsten på, det er der mange som gør, og også nogle du kan få til at gøre for dig

Men hvis du vil have kvalitet så er det i hvert fald det

• #7   10. okt Charlotte
    Har du så et ekstra på, når du skridter for og skridter af, eller har du kun det på, fra du trækker ud af stalden til du kommer ind igen? Og er dine heste fuldklippede?
    Nu skal jeg jo også selv til at ride så meget som muligt ude. Jeg havde helt glemt hvor skønt det egentlig er

Krikken
    Jeg er absolut også med på thermatex-vognen, og som LM & C siger, så har du jo muligheden for at sammensætte det i farverne, så det ikke bare bliver gråt i gråt.

• #8   10. okt Der er måske ikke meget "bling" på et Thermatex, men der er mange farvekombinationer og farver fra hele farveskalaen.

Men jeg tænker at din hest er ligeglad med farven, bare det er et dækken der ligger godt og er behageligt at have på

http://www.thermatex.co.uk/thermatex/Thermatex_Multi-Purpose_Cooler_Rugs.html

• #9   10. okt Hejsa - jeg har ikke ekstra dækken på. Om det var fordi sidste vinter var smadderlækker forstået på den måde at når jeg red om aftenen, så var der mellem +5 til -5 grader og ofte vindstille.
    Det var første vinter med egen ridebane - så ved ikke om det plejer at være så dejligt

Jeg fuldklipper i oktober, og så lader jeg ham sætte pels igen - det er kun tidlig efterår jeg har problemer med at han ikke kan komme af med varmen, så derfor generer det mig ikke at han groer pels igen i løbet af vinteren.

Min veninde har termatex og er begejstrede for det.

Mvh Charlotte

• #10   10. okt
    Hesten er højest sandsynligt ligeglad, men derfor kan det nu godt kombineres :o)

• #11   10. okt
    Jeg er egentligt kommet frem til noget helt andet efter en ridetur her til aften. Brugte mit keramiske tæppe til at skridte varm med, hvor damen bare var supper afslappet og blød - så det bliver noget BOT eller Catago keramisk jeg køber.

Kommentér på:
Lændedækken eller ridedækken