{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

At ride hesteklasser på pony? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med at starte hesteklasser på pony?
Jeg har en skøn pony på ca. 145 cm, hun er broget og har strit man, desværre ikke ligefrem hvad jeg ville kalde dressurhest udseende.
Hun er simpelthen så dygtig og jeg vil rigtig gerne ud og vise hende frem og høre hvad en dommer synes, men jeg er lidt nervøs for hvordan man bliver mødt med en sådan pony på stævnepladserne, specielt i dressur.
Hvordan har i oplevet at dommere kommenterer på at man stiller op med en pony?

Jeg kender reglerne og det er kun D stævner hun skal starte smiley


Kommentarer på:  At ride hesteklasser på pony?
  • #1   29. okt 2017 Du skal da bare ud at starte smiley

    Fuck da både højde, strithår og farve smiley Er sikker på, I bliver taget fint imod til et D-stævne smiley Der er mange, der klasser ponyer op, håret bliver jo flettet, og farven skal du ikke tage dig af. Der kommer flere og flere plettede dressurheste på alle niveauer, (Helgstrand solgte en 4 års til 500.000 kr. i plettet udgave her for noget tid siden, just saying smiley ).

    Hilsen mig - og min dressurplet, der da bestemt også skal vises frem på stævnebanerne i fremtiden smiley Vi har endnu kun fået POSITIV respons på vores pletter både til stævne og hjemme smiley

    Dressur kommer i alle former og farver smiley


    profilbillede
  • #2   29. okt 2017 Der er måske nok nogle der vil kigge skævt - men som du ved, står der ingen steder at manen skal være flettet, og de fleste fjordheste har jo også stritman smiley
    Mit indtryk er at folk er kommet tættere på en tendens der hedder: enten holder folk deres mund på stævnepladsen, eller så finder de noget positivt at sige om hesten/equipagen smiley



  • #3   29. okt 2017
    Jeg er kun blevet kommenteret på en gang, hvor det stod på kritikken om jeg ikke skulle have en hest eller var lidt for stor eller hvad pokker der nu stod. Ellers har jeg aldrig fået det afvide.

    Til gengæld tror nogen af dem jeg starter imod ind imellem at jeg er gået forkert og kommet forsent og andre spørger nysgerrig og synes det er fedt at jeg har en pony med.

    Jeg rider LA imod heste på klubplan.

    Ulempen ved at ride imod heste er at der er ret lang rundt.... Og der er især ret langt fra den ene ende af en skråt igennem til den anden i en øgning. Også score man ikke lige skide godt i gangarter når man kommer trissende på en bette pony trav.
    Men til gengæld er man mindre og derfor kan man have fordel i nogle andre af øvelserne.

    Alle heste har fordele og ulemper til stævnerne, man skal lade være med og starte stævner hvis man skal undskylde alting med hvad dommere og andre mener og skyde skylden for procenten på dem - det er der ingen hold i.



    profilbillede
  • #4   30. okt 2017 Jeg rider Fjordheste - og ja, indimellem hører jeg nogle spøjse kommentarer (som i grunden signalerer mere om afsenderen end om mit ridedyr ), men det går jo på racen, ikke på højden, så dem slipper du sikkert for
    Det skal dog siges, at det er ikke ret tit, måske fordi folk bliver vant til at se mig - og måske fordi der faktisk også er andre ryttere på ponyer i hesteklasserne.

    Jeg tror faktisk aldrig, at jeg har fået nogle kommentarer fra dommeren, men jeg oplever ofte at blive “dukket” i rummelighed og bæring (fordringerne i dressur er jo altså lavet til varmblodsheste og disses bevægelser), men det henter jeg ind igen i stabilitet og præcision

    Summa summarum: ingen problemer med at ride pony i hesteklasserne - i dressur. Kunne godt forestille mig, at det er lidt anderledes i spring.


  • #5   30. okt 2017 min gamle fjord-araber har da haft stor succes ved at gå som hest til både dressur og spring stævner smiley det samme gælder min lille hest der fint følger med de store på en springbane smiley så ud og start nogle stævner med jer smiley

  • #6   30. okt 2017 Ud og starte - jeg har redet pony de sidste små 30 år, og har startet mod hestene. Det er gået fint, det er sjældent vi dissideret har tabt en klasse. Jeg har aldrig hørt noget negativt, når jeg har startet stævner på en "gul". Ikke udover jeg blev kigget noget skævt til, når jeg stille op på opvarmingsbanen med fuld kandar (den gang var la2 og la4 på kandar), men det stoppede når de så ham gå. Vi fik også en placering i ny og næ.

    Det eneste jeg har hørt, var en ridelære som jeg have for 15 år siden, som mente jeg var for "dygtig" til at ride fjordhest, og burde derfor ride stor hest, forså ville jeg nå længere....... Nå, men jeg rider altså stadig fjordhest, fordi jeg synes stadig det er jordens bedste race, elsker bare deres temperament og sind. (har dog køb en fjordhest over ponymål i dag, som passer bedre til mine lange ben)

    Til vores klubmesterskab i år i spring (90 cm), var det en pony som vandt klubmesterskabet over hestene, da rytteren var faldet for aldergrænsen, så hun måtte ride hest. Ja, det var så ingen hindring.

    Så stil op, og se hvad der sker, dette kunne jo være du kom hjem med en god oplevelse. smiley


  • #7   30. okt 2017 Ja sagtens, bare stil op ;D
    Starter også - dog på 2'er smiley


  • #8   30. okt 2017 jeg starter de små la klasser på min pony og han er ikke den store gang maskine men går stadig over 60% smiley
    så det er bare at tage afsted smiley


    profilbillede
  • #9   30. okt 2017 Jamen, jeg er i en alder af 24 år ikke nået videre end ponyerne smiley

    Ham på billedet har jeg selv redet op, og vi debuterede i en LA4 mod heste for en måneds tid siden og vandt klassen. Han er ikke nogen gangmaskine overhovedet, men han er taktfast i alle tre gangarter, også er han drøn stabil fortil og i sine øvelser. En teknisk stærk pony, og det er derfor han er nået dertil hvor han er. Samtidig med er han verdens bedste kammerat, og der er små børn der også rider rundt på ham i pony klasserne, som får masser af gode oplevelser samtidig med.


    profilbillede
  • #10   30. okt 2017 Samtidig med ham ovenover, er jeg også i gang med en ponyhoppe også. (Evig ponyrytter, ja :P) Hun er bedre gående gangartsmæssigt, men har samtidig også lidt mere tænding og har behovet for mere støtte for at spøgelserne ikke æder ikke. Igen ligger mit fokus på stabilitet, fordi at selvom hun er bedre gangartsmæssigt, så er hun stadigvæk kun liiiige en 1'er pony, så nogle gange kommer benene bare til kort.
    Vi starter lige pt. LB klasserne med placering, men ambitionen er klart at hun skal op og gå LA'erne også, igen med placering, vi kommer ikke kun for at være med smiley


    profilbillede
  • #11   31. okt 2017 Mange tak for jeres svar allesammen, det gør mig rigtig glad at man ikke bliver mødt med negativitet. Vi har primæret redet SPR's jagter, men efter en skade må vi lige vente lidt til at komme tilbage til skovene og nu er vi blevet endnu mere bidt af dressuren end nogensinde før, utroligt nok har hun virkelig udviklet sig i sin genoptrænings periode.
    Jeg er simpelthen så positiv og er allerede i gang med at finde stævner vi kan melde til smiley

    Og hvor er i allesammen nogle flotte equipager!


Kommentér på:
At ride hesteklasser på pony?

Annonce