{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  trægnavning
  • #2   16. nov 2017 ja der er rigeligt.

  • #3   16. nov 2017 Staldintakt fra Bvluehors feks

  • #4   16. nov 2017
    Jeg har kun oplevet heste bide i træ, hvis de manglede grovfoder.


  • #5   16. nov 2017 Krikken
    Altså min hest kan også finde på at ville bide i en bom på springet hvis man står der, eller bide i barrieren hvis man står stille der. Hun har wrap ad lipitum på fold og i boks smiley Man har også set heste på græs der spiser hegnspæle osv, hvormed det så ikke virker til at være grunden, at de ikke får nok grovfoder.


    Jeg tænker det kan enten være kedsomhed eller fordi hesten godt kan lide smagen eller at det bare er en dårlig vane. Står den mange timer på boks? Kan jo godt blive kedeligt for dem at stå der for meget, og nogle heste egner sig bare bedre til døgnfold. Du kan smøre med hjortetaksoile eller sætte jernskinner på der hvor træet er smiley sæt evt også nogle saltsliksten op så den har andet at beskæftige sig med, eller sådan en legebold med godbidder i.


  • #6   16. nov 2017 Min kan stadig godt lide at bide - og bider også, hvis der er et ridebanehegn/barriere, mens vi står og snakker (får han selvfølgelig ikke lov til - men fik han, så guffede han det) smiley

    Han spiste førhen også pælene på folden, MEN efter han er kommet på græsfold med stor træstamme, der er lagt ind til dem, har jeg aldrig problemer med det mere smiley Så det behov er i hvert fald blevet stillet smiley

    Smør noget bidstop/staldintakt på. Det ville jeg gøre smiley


    profilbillede
  • #7   16. nov 2017 Vel heste spiser træ hvis de mangler træstof, træstof får man igennem hø(ikke ret meget, halm(lidt mere) og sjovt nok i at gnave af træer smiley hvis de mangler træstof som de fleste gør i perioder, så gnaver de i hvad de kan finde af træ. Man kan forhindre i at de gnaver ved at male tjære på, dog er der stadig nogle heste der gnaver.. Og på hegnspæle kan man øverst sætte ståltråd med strøm i, og nederst sætte tagrender rundt om smiley

    Mvh TT


  • #8   16. nov 2017 vi har sat jernskinner på de steder der er mest udsatte smiley
    vi har nogle der gnaver selvom de har fri adgang til stråfoder smiley


  • #9   17. nov 2017 tak. jeg prøver med noget bidstop først. tjære kommer til at stinke for meget.

  • #10   17. nov 2017 Vi har vinkeljern på vores bokse, det virker.

    Men har hesten et behov for træstof, som ikke opfyldes af den daglige fodring, i disse, "halm-er-så-farligt-tider", vil jeg anbefale som flere er inde på, find en tyk træstamme og læg den ud på folden til gravning.


Kommentér på:
trægnavning

Annonce