{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Når man skal vælge springsadle til en bred hest? {{forumTopicSubject}}

JA nu skal vi så til det igen, santos og jeg.
Sagen er den at santos og jeg nok starter til springundervisning i december-januar måned, men da vi kun har en dressursadle, er jeg jo nok nød til at kigge mig om efter en ny springsadle, men jeg er meget på bar bund om hvilke mærker der egner sig mest til brede heste?
Santos er bred bygget og kræver en del skulder plads,

Så tænkte om nogen af jer her inde havde en ide om hvilke mærker der er at fortrække når der skal være meget stor skulderfrihed og plads til en bred hest under den?
Har du måske selv en ret så bred hest, jammen Hvilken springsadle bruger du ?

Santos er før blevet betegnet som "rullepølse" ikke fordi han er overvægtig, men bare fordi han simpelthen bare er så bred bygget.

Et spørgsmål i samme kategori er en god sadlemager der ikke tager så pokkers meget for guidelines til køb af sadle?

Og så må man meget gerne have i mente at jeg ikke har ret mange penge der står ny sadle på lige nu og her, så, så billigt som muligt, så er pungen også glad smiley

Mvh Nichole


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man skal vælge springsadle til en bred hest?
  • #1   16. nov 2017 Min røde, kraftige dame havde en Kieffer Nobert Koof (eller var det 'hoof'?). Den var rigtig dejlig at ride i, og jeg har beholdt den, selvom min dame er blevet aflivet, i håb om at næste hest vil kunne passe den.

    Du burde kunne få sadlen brugt til 7.000-4.000 kr, det var det jeg købte min til, og det den plejer at være til salg til (selvom det er en 15.000 kr sadel) smiley


  • #2   16. nov 2017 Vel det kommer jo an på hvilken form din hest sin ryg har, om den er lige, lidt skrå, eller meget.. Tindur er meget bred og har en lige ryg. Vi har en Santa Cruz Jaba XL Bom smiley
    Jeg kan anbefale Charlotte Knigge. Hun tager 800kr for et besøg og har brugte sadler.
    www.saddlefitter.dk smiley

    Mvh TT


  • #3   16. nov 2017 TT hun er ikke en mulighed da hun er helt fra sjælland af og tager 5 kr. pr km. både ud og hjem, så det må kunne gøres meget billigere,

    Glemte nok at nævne at jeg er fra silkeborg omegn


  • #4   16. nov 2017 Santos - undskyld.. Kunne ikke huske du holdt til i Jylland. Når hun kommer til Fyn tager hun en fast kørsel pris. Hvis ikke havde jeg ikke råd til at bruge hende smiley
    Men tjek ud om hun ikke tager en tur til Jylland, evt hvem hun anbefaler. Jeg bryder mig ikke om Kit Hansen..

    Mvh TT


  • #5   17. nov 2017 Når du bor i Jylland, så vil jeg da anbefale Signe Græsbøll Christensen / The Horse Umbrella.. Bruger hende selv, og er meget tilfreds.. Hun har stået for opmålingen til min dressursadel, og den fungerer fint..
    Spring gør jeg intet i, men hans part har tidligere sprunget på ham.. Han er også "solidt bygget", og sadlen til spring er en KenTaur Naxos.. (hedder den vist)..


  • #6   17. nov 2017 Jeg har valgt en wintec, hvor cobjernet kan skiftes.
    Wintec laver også en combi sadel i wide udgave. desværre kan mine ben ikke funger i en combi, så jeg har købt en wintec new springsadel og bare komme et 3xW jern i, det funger fint. Men planen er at se om sadlen kan gabe over en 4xW jern smiley for jeg kunne godt bruge en nummer breder. hvilket også er det bredest der overhovedet findes smiley
    Har ikke hørt eller set nogle andre mærker sadler der har kunne klare, så brede heste.


  • #7   17. nov 2017 Jeremy rudge er god til de brede, dog også i den dyre ende. Santa cruz har jeg også hørt fra charlotte knigge skulle være god til den brede hest.

  • #8   17. nov 2017 Jeg har været glad for en trainer professionel i en bred bom til de brede ponyer jeg har haft.. Det er en 17'' så den kan også sagtens bruges på hesteryg.. Jeg synes jeg sidder rigtig godt i den fordi den er tilpas blød, og har tilpas støtte til mig.. smiley Og så er den forholdvis billig..

    De kieffer og kentaur sadler jeg har siddet i har simpelthen været for hårde til mig.. smiley


  • #9   17. nov 2017 Ud fra billedet ligner det samme type sadelleje som jeg er vant til hos paint/quarter...
    Hooks.dk har en springsadel med kopfjern og den lægger godt på western hestene og man sidder godt i den.



  • #10   17. nov 2017 Du starter med en sadelmager - det er langt det billigste smiley
    Evt. Kan du se efter, om din nuværende sadel også fåes i en springmodel - hvis den ene passer, gør den anden måske også.


Kommentér på:
Når man skal vælge springsadle til en bred hest?

Annonce