{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.750 visninger | Oprettet:

Hvordan gik 2017 og hvad skal der helst ske i 2018 {{forumTopicSubject}}

Ja mit årlige emne
Hvordan gik det i år ?
Og hvad håber i der skal ske i 2018.

Her er min søde og venlige mand frisk som han bliver han er i gang med hans arbejde igen, efter alt for voldsom en sygdom ..

Det gode er at vi har fået Sofus som Harry rider på han er godt nok en solid hest, som sikkert bliver en eminent distance makker...
Jeg overtog Maja som jeg nåede at bliver rigtig gode venner med men som desværre har fået en skade/vred i det ene bagben som skal stå indtil vider..

Min gode hest Zarina som jeg har haft i 5 år om få dage, har på ingen måde fungeret dyrlægen har været her 5 gange og i Onsdags kørte jeg over til dyrlægen med hendes pas og forsikringspapire . Hun har været mig en god stabil makker som bliver svær at erstatte.
Vi sagde farvel og tak til Nikita som hade gået skadet i et år ... NEJ Det bliver ikke letter..

Jeg håber på 2018 bliver det med bare det med at prøve at have 2 heste som ikke er syge og kan gå til vores brug.
Hade håbet på at kunne tage over til Karina på Lolland og rider Hipponaden men er bange for det ikke bliver sådan som det ser ud PT...

Hvad med jer kom frisk frem
VH Annette











Kommentarer på:  Hvordan gik 2017 og hvad skal der helst ske i 2018
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   1. dec 2017 Jeg har haft et år med de største glæder, men også et år med den største sorg, som næsten ødelagde mit liv.

    Jeg fødte min søn i maj, den bedste og nemmeste fødsels, en kæmpe glædes rus. men 14 dage efter gik min højt elskede bedste bort. et menneske som jeg ikke kan leve uden.
    hendes død, tog al pusten fra mig, og jeg mistede al overskud til min familie, vores liv og mig selv.

    Men en sammentømret familie, med en kæmpe kærlighed til hinanden, støtte og store familie sammenkomster hvor vi sammen har hjulpet hat hjulpet hinanden igennem den svære tid, har gjort at jeg Idag kan mindes hende med et smil på læben om alle de fantastiske minder jeg har med hende.

    Vi er flyttet i vores drømme rækkehus, fået en gratis bil foræret, alt kører på skindet, og faktisk har det været et helt fantastisk år.


  • #2   1. dec 2017 2017...
    Det meste af året er gået okay, alt i alt, men på heste fronten har jeg i hele 17 haft en skadet hest som jeg endte med st måtte sige farvel til i september. ??
    Den 7. nov. kørte min mand galt og totalskadede vores nysynede bil, han slap heldigvis derfra uden skader!
    Det har så betydet at vi nu kører i en spritny Suzuki S-cross smiley
    Så alt i alt et år der er gået op og ned!

    Håbet og planerne for 2018
    Vi får solgt vores hus i løbet af foråret og flytter på gård til sommer!
    Vi har en masse store begivenheder i 18 så der er en masse fester at se frem til bl.a. vores kobberbryllup ??


  • #3   1. dec 2017 Jeg er rigtig godt træt af 2017. Der er da sket nogle gode ting f.eks. flyttede vi for os selv fra vores tidligere bofæller som var meget svære at holde ud.
    Men jeg er træt af alt regnen, jeg har droppet mit studie så nu aner jeg ikke hvad jeg skal, mit energiniveau er lavt, nu glædede jeg mig endelig til jul og så mistede vi min bedstemor i mandags.
    Helt ærligt så glæder jeg mig vidst til at slippe af med 2017

    Håber 2018 bringer noget mere energi med sig, noget anstændigt vejr (det skal bare variere mere så vi ikke får regn konstant), jeg håber at jeg finder et godt job og kommer tættere på at finde ud af hvad jeg så skal. Jeg håber også på at komme til at træne ponyerne noget mere og blive klogere på træning fra jorden generelt smiley


  • #4   1. dec 2017 Jeg har haft et lorte år! I januar røg sadlen i jorden så jeg ikke kunne ride udenfor matrikelen på 1 1/2 måned.. Der gik ild i huset så alt mit ridetøj røg.. Jeg mistede mit arbejde i april, Juli gik Tindur død og vi har bøvlet lige siden.. Jeg har været en del syg i efteråret, har ondt i fingrene (nok begyndende ledgikt) og skal i udredning. Min mand har lavet økonomiske svigt. Så 2017 skal bare overstås.
    Jeg ønsker for 2018: At få styr på mine smerter, at vi er sunde og raske. At mine heste er sunde og raske, og at vi udvikler os ridemæssigt. At Rocky ikke siger noget til at mor sætter sig op på ham den 29 maj på hans 3 års fødselsdag. At han får en god bedømmelse til dyrskue. At jeg består diplom modulet og kommer i fast arbejde og får en mere stabil økonomi.

    Mvh TT


  • #5   1. dec 2017 Mit år har været lidt op og ned. På hestefronten har året været ret så kedeligt og træls. Hesten har stået skadet med forskellige ting det meste af året.

    Jeg sagde mit job op i august, da jeg blev tilbudt et nyt der hvor min hest stod. Det viste sig så at være det værste valg. En måned efter jeg startede blev jeg sparket af en af salgshestene, så jeg lå sygemeldt i en måned. Efter dette gik det ned af bakke. Chefen havde i mellemtiden fundet en "afløser" som skulle være der indtil at jeg var klar igen. Han blev så ansat, og så var jeg åbenbart ikke god nok. For en måned siden blev jeg så fyret på et åndssvagt grundlag. Er efterfølgende blevet snydt for penge af hende.

    Trods en masse negativt, så er der da også sket lidt positivt. Mødte i januar en skøn ung mand, og i august flyttede vi sammen i en dejlig lejlighed. I november hentede vi to små killinger, som er blevet en del af vores lille familie. smiley

    2018 HÅBER jeg bliver MIT år! Jeg vil ud at ride igen, jeg vil starte stævner og jeg vil have et job eller uddannelse! smiley


  • #6   1. dec 2017 Mit 2017 har været fantastisk hvis man ser bort fra de daglige smerter jeg har levet med i snart 16år som selvfølgelig fylder en del :).

    Jeg fik min fantastisk Fjordheste Romoses Komma Karizma for et år siden og jeg har fundet ud af, at jo mere jeg rider, jo bedre har jeg det ?? så jeg får virkelig redet smiley
    selvfølgelig er der dage hvor hun får fri og det giver nu også sig selv, for der har smerter overtaget min krop helt ??

    Jeg har været til kåring med min Fjordhest og er ovenud tilfreds ?

    Men det værste der kunne ske, skete alligevel, min elskede hest Star blev skadet i august måned og skal stå til midt i januar hvor hun igen skal scannes, så der krydses fingere ?

    2018 håber ?? jeg kommunen får afviklet min sag som har stået på i 16år d. 2 feb.

    Jeg håber og tror ??på Star' ben er OK så vi kan gå ligeså stille i gang med genoptræning smiley

    Jeg skal på det Fynske Dyrskue med min unge fjordhest ?

    Så skal jeg op og kigge til DM for Fjordheste, da Karizma og jeg arbejder os op til at komme med i år 2020 smiley

    Og så håber jeg på noget bedre vejre i år 2018 ??!!

    God jul ?? og godt nytår til jer ??


    profilbillede
  • #7   1. dec 2017 2017, et år jeg helst vil ud af.
    I april mistede jeg min far til kræften
    I september mistede jeg både min mormor og morfar, med 16 dages mellemrum.
    Jeg har mistet meget, i dette år, og ønsker at jeg aldrig må miste så mange kære på et år igen.

    Vi har i starten af året måtte få opereret vores søn. Han havde fået lyskebrok, som lægerne gang på gang sagde at det hverken gjorde ondt, eller havde betydning, og ville lukke sig sammen igen. I 3 mdr græd han 16 timer i døgnet, og brokket bredte sig til hele lysken, og navlen. Og så ville de operere. To dage efter, var han den gladeste og dejligste 4 mdr gamle baby.

    Vi har i år, fået en rugtig god og sund økonomi, pga bank skifte. Det har været så rart.

    2018, bringer forhåbentlig mere glæde, og flere goder. Så jeg har gode forventninger.


  • #8   1. dec 2017 I 2017 købte den skønneste fjordhest Monik. Hun gav mig modet til at springe højere og i oktober red jeg min første jagt som vi vandt.
    Vi flyttede også fra en stald hvor vi skulle gøre stort set alt for staldejer, til en hyggelig lille stald hvor vi står for alt selv og selv bestemmer hvordan vi ønsker at have hest smiley

    Mine planer for 2018 er at få et endnu stærkere bånd til min hest. Vi håber at komme ud og ride stævner, vi mangler bare transport. Målet er at ride jysk mesterskab for fjordheste. Vil også gerne ud og ride flere jagter, for det var godt nok det sjoveste jeg længe har prøvet smiley
    Ellers håber jeg bare vi får masser af gode oplevelser sammen smiley


  • #9   1. dec 2017 Der er heldigvis ikke sket så meget nedtur i 2017, men det bedste der er sket, er at jeg er kommet ind på Flex studie, fået min skønne hest Sacha og fundet drømme stedet for mig og begge heste smiley

    Næste år regner jeg med at komme igang med Sacha for alvor, starte jagt på min fjordhest, finde en lejlighed sammen med kæresten og forhåbentlig får styr på det sidste i økonomien smiley


  • #10   1. dec 2017 Det har været ret op og ned.
    I januar måtte vi sige farvel til vores hund. Det er første gang i 20 år vi ikke har hund.
    Det begyndte at gå vildt godt fremad med Tinka, efter vi var begyndt på undervisning og jeg havde været i hypnose året før mod rideangst.
    Jeg bestod min grundforløbsprøve på dyrepasser uddannelsen i januar, og startede på grundforløbet til landmand.
    I februar kom min farfar endelig på plejehjem.
    I marts, 14 dage efter min fødselsdag ca., drog min farfar så endelig til himmels, efter godt en måned hvor det virkelig var gået ned af bakke.
    Startede mit første udestævne med Tinka i foråret, hvilket gik ud over alle forventninger.
    I juni bestod jeg grundforløbet til landmand og fandt elevplads i Sønderjylland, som jeg flyttede til i slutningen af juli.
    Mødte en rigtig sød veninde og er næsten taget ind i hendes familie som en ekstra datter. Bor hos dem nu.
    Jeg mødte i august en kammerat som jeg har kendt i 8 år, for første gang. Gik meget bedre end forventet
    I slut august måtte jeg dog stoppe på mit arbejde da jeg ikke kan holde til at malke 2 gange om dagen med min skulder. Det resulterede i at jeg havde - I mine øjne - en ubehagelig oplevelse med min daværende chef.
    Siden august har jeg gået arbejdsløs, og folk har virkelig været overbærende med mig ift at jeg ingen penge har.
    Nu har jeg endelig fået et arbejde her i november. Startede som afløser i Priss i Süderlügum, skulle have været deltidsansat men har fået fuldtid i stedet.
    Nu mangler jeg bare virkelig at få styr på det hele, og begynde at få trænet Tinka og Natash igen. Næste år SKAL Tinka simpelthen være tilredet og stabil i alle tre gangarter

    Næste år håber jeg på at kunne ifole Natash, regner med at starte uddannelse og finde mig mit eget hus/lejlighed igen.


  • #11   1. dec 2017 2017. har været et år med op og nedture.
    hestene har gjord det fantastiks, og har rykket sig langt på stævneplan smiley
    Desværre bød 2017 også på et farvel til min elskede hest, efter 10 år sammen, vandt græsallergi, muddereksemen og slidgigten i lænden/korsledene.
    Men året sluttede af med jeg fik min nye stjerne hjem smiley
    Samt jeg begyndt på studie.

    2018 håber jeg byder på en masse stævner med mine 2 heste og at min nye hest og jeg kommer ud og starte, når vi har fundet hinanden 100%


  • #12   1. dec 2017 Et temmeligt blandet år her. Jeg har lært rigtig meget om mig selv: Jeg har fundet ud af, ved at skære det fra min kost, at jeg er laktoseintolerant. Samtidig har det så givet en masse bøvl med kost, som at jeg ikke får spist, ikke får spist nok, eller spiser lidt ustabilt. Det kræver lige lidt at lære sin egen krop at kende igen smiley
    Jeg har også lært rigtig meget om hvordan jeg har behov for at strukturere min hverdag. Det er så lært ved at løbe panden mod en mur og en del nedeperioder.

    Først på året overanstrengte jeg en hånd, ved tilsyneladende at gøre ingenting. Den volder stadig store problemer og jeg er ved at få det udredt. Den del har sgu været op af bakke med hestepasning og fysisk arbejde.

    Hestemæssigt har det været meget specielt i år. Ret hurtigt stoppede jeg på rideskole, fordi ridningen ikke gav mig den glæde den burde. Kort efter fandt jeg en part, som overraskende nok har beholdt mig på trods af den skadede hånd og utrolig ustabile arbejdstider. Om kort tid overtager jeg hesten næsten fuldtid. Det er en hest med rigtig meget personlighed og som man kan lære meget af, så den er jeg glad for at kende.


  • #13   1. dec 2017 2017 har været et af de mest vilde år i mit liv, kun toppet af 2015 hvor jeg boede i London smiley

    2017 var året hvor jeg blev færdiguddannet, hvor jeg var så heldig at få fuldtidsjob inden jeg blev færdig - et job jeg havde fornøjelsen af i 10 måneder inden jeg fik en fuldtidsstilling tættere på mit hjem her i oktober! smiley

    Året har også budt på at jeg kom over min angst for store heste og jeg fik part på den skønneste frieser hoppe, som virkelig rykkede sig smiley

    Men det største ved 2017 var at jeg har købt min første hest og at jeg for knap en måned siden fik hende hjem smiley Dét var årets højdepunkt - og jeg elsker at være hesteejer!

    2018 kommer forhåbentlig til at byde på en masse fantastiske oplevelser med min hestemule smiley


  • #14   1. dec 2017 min hukommelse er utrolig selektiv, så jeg kan faktisk ikke helt huske hvad der er sket i år :I

    vi er dog startet på akademisk dressur og det går rigtig godt smiley

    glæder mig mest af alt til næste år, når Louis skal tilrides og jeg måske (hvis vi alle sammen krydser fingre) kommer i lære som tattoovør smiley


  • #15   1. dec 2017 Nå, 2017 har været noget rod.

    I Januar stopper min bedste ven på gymnasiet uden et ord. Han fortæller at han stopper, men ikke hvorfor. Efter 1½ år sammen, havde jeg knyttet mig enormt meget til ham, og specielt efter at jeg slog op med min kæreste i november 16,. Han kommer ikke og siger farvel, på trods af at han efterfølgende er på skolen flere gange.. Og da jeg har svært ved at gå, kan jeg ikke holde til at gå ret meget rundt på skolen, da han bad mig komme hen til ham istedet for at gå mod mig.

    I Februar bliver jeg diagnosticeret med svær depression efter at have haft halvt år med selvmordstanker og ingen livsglæde. Det var værst i Februar, hvor jeg stadig led med hjertesorger over at have sagt farvel til min kæreste, og min bedste ven som valgte mig fra.
    Jeg er samtidig under luppen for skizofreni, da jeg viser tidlige tegn på det.

    I Juni får vi at vide at min onkel har leverkræft, og der ikke er store chancer for at han overlever det - faktisk skulle vi være glade hvis han ville overleve til August.

    I Juli tager jeg på min første udenlandsferie uden familie sammen med min bedste veninde. Efter at vi kommer hjem, hører jeg ikke fra hende længere - så jeg har indset at jeg er blevet droppet godt og grundigt efter 4 år. Jeg var godt sur og ked af at komme hjem fra en storbyferie der bare skulle bestå af os, men hvor hun rendte rundt med snuden i en telefon og snakkede med en flirt. Jeg har intet tilovers for hende længere, så det var endnu én jeg mistede i mit liv.

    I August er mine forældre til min onkel og tantes kobberbryllup. Jeg er IKKE med, da jeg først kommer hjem fra ferien den dag de holder festen. Dette slog mig ret hårdt, da jeg godt ved at vi nok har min onkel på lånt tid.
    Senere i August bliver jeg moster til en lille pige.

    I September bliver jeg 19, og senere på måneden er vi oppe og se på min drømmeuddannelse, som jeg gerne vil ind på når jeg er færdig med gymnasiet.

    I Oktober får jeg at vide at min depression er blevet bedre, og nedgraderet til mild depression- jeg går stadig på psykiatrisk afdeling.
    Samtidig får jeg at vide at lægerne ikke vil gøre noget ved mine smerter, selvom jeg nærmest ikke kan gå længere.

    I November går det op for mig hvor meget min onkel ryger ind og ud af hospitalet - og vi får at vide at hans hjerte nok har taget varig skade. Nu lyder dommen at nytår nok er meget at forvente. Selv min mor, altså min onkels bror, siger at vi nok ikke skal regne med at have ham i 2018.
    Jeg får karakterer og får ikke mindre end 4x 02, hvilket slår mig helt ud. Senere i November bliver min niece døbt - Laura.

    I December skal jeg op til lægerne igen og klage over min fod. Hvis ikke de vil gøre noget kirurgisk, skal jeg til en smerteklinik.

    Helt ærligt? Jeg vil bare gerne have et ordentligt 2018.
    Vil blive student med bare et okay snit. Vil gerne have lov til at komme ind på min uddannelse, at få lov til at høre til et sted - for gymnasiet hører jeg ikke til.
    Og jeg vil gerne have at de gør noget ved min fod, men i så god tid at jeg er klar til min næste uddannelse.
    Hestedrømme har jeg ingen af - Hope og Lotte går ude på folden og hygger sig, håndteret dem bliver de ikke meget. Ind og ud hver dag, og det er ca det lige nu.


  • #16   1. dec 2017 For mig har 2017 været meget turbulent; den ene uge har det gået godt, og den næste rigtig skidt.
    Det har taget hårdt psykisk på mig, og føler bare det fortsætter hele tiden, at jeg aldrig kommer ud af det! Ikke fordi der jo slet ikke har været gode ting - det har der helt sikkert. Men når der er flere dårlige ting end gode, så er det virkelig svært at se sig ud af det.

    Heldigvis er 2018 lige rundt om hjørnet, og jeg håber det hele snart vender sig til det bedre. For at gennemgå et år mere som det her, dét klarer jeg nok ikke uden at gå nedenom og hjem!


  • #17   1. dec 2017 2017 har været et meget blandet år på heste fronten. Vi har været meget uheldige med foldskader hen over forår og sommer (spark fra anden hest, et ben i hegnet, og tabte sko), også har vi flyttet, og nu skal jeg igang med 14 dages IV kur og en efterfølgende lille opperation i pande/bihuler, hvilket har gjordt at det var begrænset med stævner.

    Med de bedste stævne resultater har nok været pladsering i 2 ud af 3 starter til c-stævne på Morsø, også at vores hold kvalificerede sig til finalen i dressurens venners cup ved c-stævne i Viborg.

    På hjemmefronten har manden og jeg købt et lille hus til vores lille familie, som vi flyttede ind i her i november.

    Håb for 2018: flere stævner med hesten. At få helt styr på changementerne, så vi kan blive MB klar.
    Måske en datter der kunne begynde at ride? smiley


    profilbillede
  • #18   1. dec 2017 Jeg vil også sige, at 2017 har været et meget blandet år på hestefronten.
    Min hest var virkelig syg hele foråeret, og blev erklæret ubrugelig som ridehest fremover. Hun er allergisk over for næsten alt, og hun kunne knap nok skridte fra folden, uden at hoste helt vildt. Hen over sommeren blev det dog bedre, og er nu startet på en hyposensibilseringskur, som forhåbentligt hjælper hende til foråret. Hun har i hvert fald været hostefri lige siden, at hun begyndte på den.

    Det var også i år, at jeg startede det første stævne på Destiny. På hjemmebane red vi en 70'er i terrænnet. Jeg turde ikke tage mere, da det var ret kort efter sygdomsforløbet. Derudover har vi startet 70 cm og 80 cm på udebane, bare for at prøve det af. Hun opførte sig eksemplarisk.

    Derudover begyndte jeg også at ride på en anden hest, Garlic, som jeg skal ride frem til nytår - og derefter måske hjælpe lidt med at holde ham i form. Han har givet mig en del selvtillid i spring, hvor vi har daffet stille og roligt rundt på baner på 120. Det har været super fedt, især, når man ikke er så god til, når det bliver for højt. Det har også været fedt at ride en hest, hvor jeg ved, at hvis der går noget galt, så er det helt sikkert min skyld - for hesten, den kan altså sine ting.

    I 2018 vil jeg meget gerne starte en LC på min egen hest, og jeg vil også gerne starte en CNC80 - og gerne også en CNC90, hvis alt går vel. Jeg er dog forberedt på, at hun med en god sandsynlighed kan få tilbagefald i sin sygdom. Og så tager vi den derfra. I 2018 starter jeg også på universitetet, og så bliver det spændende, hvad der skal ske på hestefronten. Sælges, det skal Destiny i hvert fald ikke.


  • #19   1. dec 2017 2017:
    På hestefronten har det været et forfærdeligt år.
    Vi har haft flyttet til Odense, men måtte sande efter 7 måneder, at Mini ikke var glad for at være der, og gerne ville hjem til Vojens igen. Vi fik ikke redet rigtigt i lang tid. Mistede en masse muskler og træning er gået "tabt".
    Vi er ikke kommet videre eller længere, blot gået nogle skridt tilbage faktisk.

    Til gengæld flyttede vi "hjem" til Vojens igen, i sommerferien og jeg fik min gamle Mini tilbage. Hun har dog taget en del på af det.
    Det gode er, at vi har fundet en fantastisk og stabil part, som Mini elsker og som elsker Mini.

    Havde planer om at starte en jagt i efteråret, men det kunne desværre ikke blive.

    Min store drøm om at ride tur på Rømø på Mini blev indfriet og det gik fantastisk!

    Personligt kom jeg ind på dræmmeuddannelsen og skal starte februar 2018. Mit forhold med min kæreste er lige så fantastisk som det plejer, min hund er skøn, min familie har det godt, og jeg er glad. Og så kigger vi på bil, min kæreste og jeg!

    2018:
    Håber på mere ridning, selvom jeg bor 130 km fra hesten, vi SKAL starte en jagt(!!), flere muskler på hesten, mindre fedt og så starter jeg undervisning på søndag. Håber vi får en masse undervisning i det næste år!

    Personligt håber jeg, at jeg får en god studiestart, kommer godt ind på mine medstuderende, bliver glad for min uddannelse, og måske har købt bil, så jeg kan komme hjem til Vojens lidt oftere, også se min søster og min nevø lidt mere, for de bor lidt udenfor Odense, og det er svært at komme til. smiley


  • #20   1. dec 2017 2017 er gået med dialyse 3 gange om ugen. blev nyrer og hjertesyg lige før nytår. og var indlagt i 10 dage. hjertet er ok igen, men nyrerne driller. jo jeg har fået bedre nyrefunktion her de sidste 2-3 mdr men stadig.... den ligger på ca 10%. den lå på 3 % da jeg var indlagt. de vil gerne have at jeg skal have en ny nyrer, men pt har jeg ikke lyst/mod til det. Og slet ikke når mine nyrer er begyndt at lave så meget mere selv

    hestene har bare gået og nydt livet. Min far har været nød til at aflaste mig en hel del. Men de er nok ligeglade, bare de får deres mad og deres foldtid

    kattene har jeg stadig. har pt 13 af dem. mistedet to i løbet af 4 uger. det var rigtig hårdt.især Frida min øjesten. havde flasket hende op fra 11 dage. hun blev 13 år.

    jeg fik endelig min førtidspension. det tog kun 10 år...

    forventninger til 18.
    at jeg få min dialyse hjem til mig selv, så jeg selv kan bestemme hvornår jeg skal have blodet renset.
    og så håber jeg at mine nyrer forsætter med at forbedred sig

    hestene har jeg ikke nogen planer med til næste år. har haft det i 16 år, og får aldrig nået de planer.

    kattene, har kun en plan når det kommer til kattene. skal have en mere. denne gang en racekat


  • #21   1. dec 2017 2017 er skredet over alle forventninger!
    Fik i slut '16 part på en sød lille tinker (140 i stg.). Hun kunne ikke meget da jeg startede med at ride hende. Nu skal hun til at starte LE for hest (LB for 2'er pony, hvis jeg stadig var ponyrytter), har vundet LC1 med 70,4%, har startet 2 jagter og været med til 4 gange terræntræning. Roset med hjem fra HVERT stævne smiley <3

    Privatlivet har været meget monotomt, præcist som jeg kan lide det smiley

    Jeg håber at 2018 bringer på mange flere starter og oplevelser med ponyen! Målet er at skrive military på CV'et også.
    Jeg håber også at min kæreste og jeg finder en lejlighed at bo i sammen smiley


  • #22   2. dec 2017 2017 kunne have været MEGET bedre....

    startede året ud med at være hos psykolog efter mange besøg ved lægen.. jeg havde fået stress af mit tidligere arbejde... Slut januar kom jeg i praktik hos en dyrlæge, hvor jeg gang på gang blev forlænget, og faktisk blev ansat på 1 måned, det var rigtig godt smiley den 20 marts var et mareridt uden lige... Sam havde lagt ned siden eftermiddagen forinden, og nægtede at rejse sig... 3 lange dage med kørelse frem og tilbage, konstant kontakt med dr. dyr, sonder og stik... men da jeg var ved at opgive håbet kæmpede min stjerne en brag kamp og kom sig på 4. dagen smiley men føj hvor var han tynd efter det... i maj var vi afsted til årets første stævne, og vores første spring stævne i 4 år hvilket gik rigtig godt (ingen placeringer). Slut juni kom den triste nyhed at ponyerne blev sat tilsalg.... mine 2 små venner skulle til nye hjem og min dejlige røde måtte flyttes igen smiley heldigvis fandt vi hurtigt et sted, og tak skæbnen for det, for der gik ikke mere end 1 uge og så var begge ponyer solgt og afhentet smiley men vi flyttede så og her er vi rigtig kommet igang med ridningen igen, indtil i september hvor han blev skadet smiley 1 måned gik med gå ture, pleje af benet og nusning, og så kunne vi atter starte langsomt op smiley vi har siden det kørt uden problemer og melder os klar til årets sidste stævne næste weekend smiley

    I august startede jeg også min 3 årige hf, og er rigtig glad for at være der smiley ellers så fik jeg i år kontakt til min lillebror igen, og så ham for første gang i 3 år, her i går smiley at bilen så valgte at dø på mig, det er noget helt andet (dødt batteri)... og om et par dage har jeg måneds dag med den dejligste fyr på denne jord smiley

    "et billede sige mere end tusind ord" dette billede blev taget på Sams og min 6 års dag, blot en måned efter at jeg var tæt på at miste ham til kolik smiley


    profilbillede
  • #24   2. dec 2017 2017 har været noget lort både på hestefronten og det personlige.

    Personligt blev jeg svinet til og slog og med kæresten i sommerferien. Herefter har jeg bare endnu slemmere tilbagefald og da jeg så endelig i september gik ind i et nyt forhold, gik en af mine bedste venner fra efterskolen fra sidste år bort pga. kræft og jeg mistede alt overskud, hvilket smadrede vores forhold og endnu engang blev jeg svinet til.
    Jeg har det svært herhjemme og har også lige været syg i næsten 3 uger...

    På hestenfronten har alt bare været rodet efter jeg aflivede min soulmate, Basse, tilbage i november 2016... Jeg har ikke kunne knytte bånd med en ny hest eller finde glæden ved ridningen.
    Den hest jeg nu rider og holder af har bare for mange udfordringer og jeg har hverken tid eller ressourcerne til at kunne løse nogle af de udfordringer.
    Udover det var jeg tæt på at blive hesteejer, men min kommende hest måtte over regnbuebroen, som nr. 2 hest i år.
    For tidligere på året brækkede en af de ældre heste fra stalden, som jeg har virkelig kær, benet og måtte aflives akut...

    Jeg er SÅ klar på 2018, selvom jeg tvivler på det bliver det mindste bedre, så vil jeg bare gerne videre fra 2017....


  • #25   2. dec 2017 Mit 2017 år gik sådan rimelig godt smiley
    I april flyttede jeg ned til mbrk hvor min basse og jeg startede med at få noget springundervisning. Fra at kunne springe 50 i bane til at blive placeret i en lc til stævne og springe op til 120 i bane:).
    Vi har redet jagter hele året (vores 2 sæson) og i år blev jeg rævehalevinder for Roskilde rideklub. Og har fuldført min første jagt under sportsrideklubben :).

    2017 har været et år med mange glæder !

    Jeg ser frem til 2018 da jeg skal i Dyrehaven :D.
    Jeg sigter efter Dyrehaven og flere springstævner .


  • #26   2. dec 2017 Mit 2017 har på hestefronten været rigtig dårligt!
    Kato har været meget syg og måtte indlægges i foråret, da han var alt for tynd, havde blodmangel og en slem infektion, efter 2,5 uge kom han hjem, men han blev ved med at være off, et par måneder senere bli'r han pludselig forfangen og det viste sig, at han har en forgiftning, som så har gjort ham forfangen. Flytter ham tilbage i den gamle stald, hvilket er den bedste beslutning længe, allerede i løbet af 14 dage begynder han at tage på og får det bedre, dog er der enormt lang vej igen og det er ikke til at sige om han kommer sig helt. Dog fik vi os nogle gode oplevelser, vi fik vores første galop, nogle gode skovture og vi fik badet sammen.

    2018 håber jeg blir et bedre år, har ingen planer på hestefronten, da Katos fremtid er forholdsvis usikker og vil ikke have en ny hest, hvis ikke han klare den.




  • #27   3. dec 2017
    Åååårh suuuuk elendigt år.

    Mavesår 2 x så vi ikke nåede stævner i sen forår/sommer/efterår - nåede dyrskuet også kom mavesåret igen. Nåede et stævne, så faldt kræet ned på forbene på tur og fik en omgang sår på knæene. Så skulle sadelen til opstopning. Så kom sadelen fra omstopning og fandme også om hesten så ikke var blevet skåret for meget af, så den var møg øm og kunne ikke trave overhovedet. Så har vi ventet på det.

    Og nu ENDELIG er kræet fint igen, så nu kan vi forhåbentligt komme ud af 2017 uden flere uheld -_-


    profilbillede
  • #28   3. dec 2017 I kan tror jeg er glad ved alle svar her og jeg har læst alt.
    Det gør mig ondt at se en del af jer ikke er raske og må bøvle med både sygdom og andet omkring jer. Så jeg håber inderligt alt det bliver letter for jer.

    Jeg kan også se andre her ikke har heste som fungere rigtig og vi ikke er de eneste desværre som ikke kan ride og arbejde med hestene som vi gerne ville..
    De raske hest uden sygdom og andre defekter må da findes??

    Jeg håber alle tros alt for en dejlig fredfyldt jul og et lykkebringende nytår med masser af fremgang.. smiley
    Hvis andre gider skrive om deres år kom bare
    VH Annette


  • #29   3. dec 2017 2017 har været blandet, jeg døjer også med helbred og daglige smerter og min virksomhed har haft sine første virkelige udfordringer (ak ja “fornøjelsen” ved ansatte)

    MEN lige de sidste mdr er det vendt, nu er lægerne begyndt tage mig seriøst, så jeg er smertelindret og der er iværksat undersøgelser. Det betyder at jeg nu kan lave noget igen, herunder ridning. Så jeg taber mig og har fundet alletiders sted at ride, hvor vi nu også kigger på hest. Jeg skal faktisk i skoven mandag og se hvordan den arter sig og derefter tage den endelige beslutning om køb.

    Så 2018 må gerne være der hvor jeg får afklaret hvad mine smerter skyldes og hvis de ikke kan “fikse det” så håber jeg de vil blive ved at smertelindre. Jeg håber at den lille hypper passe til min datter og jeg, så 2018 kommer til at byde på en masse spændende ting hestemæssigt. Og så håber jeg at komme helt ned på min normal vægt, nu jeg kan bevæge mig igen og ikke har behov for så meget “det er synd for mig”-mad smiley smiley


  • #30   3. dec 2017 2017 har været en blandet fornøjelse..

    Det jeg husker tydeligst af modgang må dog helt klart have været da min morfar gik bort. Jeg har ikke haft særlig meget død tæt på livet, så den var en hård en at sluge, specielt da vi bogstavlig talt måtte smide alt vi havde i hænderne og drage tværs over danmark for at sige farvel...

    Jeg har også, desværre, haft nogle perioder hvor jeg har været rigtig deprimeret - men det har jeg hvert år og specielt vintermånederne tager hårdt på mig kan jeg mærke

    Der er dog ikke kun dårlige ting

    Jeg har part på den flinkeste lille plethest og har derfor min daglige gang i en stald med et fantastisk sammenhold
    Jeg starter stævner, og nej det går sgu ikke altid lige godt, men hvor er det fedt bare at have muligheden for at komme afsted!

    Jeg startede ud med at være nervøs for at galopere over et bette kryds og i dag sprang vi vores første bane på 70cm - noget jeg ikke havde turdet håbe på ville ske SÅ hurtigt (taget i betragtning at jeg er en MEGA kylling!)

    Jeg venter derudover på svar fra mit drømmestudie om jeg ENDELIG kan få en plads - efter 2x afslag tidligere i år... Så for mit vedkommende starter 2018 enten med et nederlag eller en kæmpe sejr - men efter 2 afslag har man ikke lyst til at håbe noget længere

    Jeg har også en skøn skøn kæreste som jeg har været sammen med i snart 2,5 år. Han bor dog i Nordirland så vi ses ikke så ofte, men for 3. år i træk tager jeg hul på et nyt år sammen med ham når jeg flyver derover lidt før nytår


    Mine ønsker for 2018 må helt klart være bare at fortsætte med at udvikle mig i spring - der skal meget til før det ser godt ud men nu har jeg da modet lidt med igen, så resten skal nok komme smiley

    Derudover er mit ønske -selvfølgelig- at komme ind på uddannelse og finde en læreplads hurtigst muligt

    Og så ville jeg ikke klage hvis jeg fandt et lille fritidsjob ved siden af skolen som IKKE omhandlede renovationsprojekter som jeg ellers har siddet med det sidste års tid smiley


  • #31   4. dec 2017 2017 har været et blandet år (ligesom med 2016). Vi valgte at aflive hesten tilbage i maj, efter flere måneder hvor det bare ikke blev bedre med hende, hvor vi mente det var tid til at give hende fred. Har så ikke redet siden, for pengene er der ikke til en ny hest og har ikke ligefrem held med at finde mig en part.
    Har dog været til et par gode koncerter i år, samt festival (Copenhell) her i sommers, som jeg gerne har ville af sted til i 3 år, men ikke har haft mulighed for. Det løfter humøret lidt, men generelt har 2017 bare været lidt træls, for savner stadig min dame meget.

    For 2018 ønsker jeg bare at komme godt igennem mine eksamener og at de evt ligger sådan, at jeg igen i år kan komme af sted til Copenhell, men har ikke de store forhåbninger. Håber også på at vi får endnu et år med hunden, men har ikke de store forhåbninger, da hun trods alt er 13 år og en forholdsvis stor hund. Men man kan vel altid håbe


  • #32   4. dec 2017 2017 har gået meget som året før, generelt set.

    Flyttet i lejlighed med kæresten og fået hesten tættere på mig
    Derudover har Santos og jeg sprunget vores rekord højde for en måned eller to siden, nemlig 50-60 cm, hvilket for mig er en kæmpe overvindelse og super skulderklap, for jeg er faktisk hunde nervøs for at springe efter en del uheldige oplevelser.
    Men Santos, som den dejlige krikke han er, springer alt han bliver bedt om, og gør sit for at jeg bliver siddende på ryggen

    Vi slutter året af med at få vores debut på stævnepladsen, første gang Santos skal starte stævne, og jeg har ikke startet stævne i de sidste 9 år, så det glæder jeg mig til

    Jeg håber 2018 byder på en hel masse stævner, lige så snart jeg for det der trailer kort, så jeg kan komme ud selv.


  • #33   4. dec 2017 2017 har været en møgår. Min Aida blev aflivet i foråret, så jeg går virkelig og savner hest at ride. Men har også fundet ud af, at jeg ikke er til parter mere, jeg vil have min egen :3

    Så det er målet for 2019-2020: Ny hest smiley


  • #34   6. dec 2017 2017 har egentligt været et meget godt år...

    Min elskede ponybasse blev solgt på 2 uger... Ham savner jeg dog rigtig meget. Men på den anden side, har jeg fået en ny pony (Nintendo), og vi træner hårdt hver dag, for at opnå drømmen om A-ekvipage. Stævnerne er gået godt, og vi har rosetter med hjem næsten hver gang.

    Så er vi rykket til Holte Rideklub, hvilket er virkelig dejligt. Jeg har fået en masse nye rideveninder, og det er jeg meget glad for.

    Skoleåret har været godt, og det kører faktisk der ud af!

    Mål for 2018:
    Jeg vil gerne starte P-klasserne, o g ride hold DM til sommer... smiley


  • #35   9. dec 2017 Puha, ikke ret godt, af med min soulmate, ingen ridning, en mand med blodprop i hjertet, kamp med leasingselskaber, kamp med SKAT og nu på jagt efter et nyt forsikringsselskab

Kommentér på:
Hvordan gik 2017 og hvad skal der helst ske i 2018

Annonce