{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Regler ifht. opsigelse? {{forumTopicSubject}}

Jeg har af flere årsager valgt at flytte min hest og vil gerne afsted så hurtigt som muligt.Planen er at jeg flytter ham ned på min tidl. arbejdsplads(Ridecenter) hvor jeg var rigtig glad for at være. Der hvor jeg står nu, er der to måneders opsigelse, men jeg har ingen kontrakt på noget som helst. Det er første gang jeg skal sige en boks op og er derfor i tvivl om hvilke regler der gør sig gældende her. Mit ideal ville være at flytte indenfor et par uger og så lade depositummet ligge, men hvordan plejer man så at gøre ifht. selve bokslejen? Skal jeg så stadig betale for de to resterende måneder, eller er det udelukkende mit depositum nuværende stald beholder? Det skal lige siges at jeg har skrevet med ejeren af ridecenteret, der jo kender mig i forvejen, og skal så forbi til en snak i dag

Kommentarer på:  Regler ifht. opsigelse?
  • #1   3. dec
    Hvis du ikke har skrevet under på noget, så er du teknisk set ikke bundet af noget.

• #2   3. dec Vel.. Mit råd er : Der er altid godt at afslutte ting på en god måde, for man ved aldrig hvad der kan ske, og måske af en eller anden grund behøver deres "udtalelse".. Hvis du ikke har en kontrakt så ville jeg alligevel "følge den". Depositummet skal du jo have tilbage medmindre din hest har ødelagt noget.. Har den ikke, kan du jo bruge dette til den sidste måned og kun betale en måned. Eller vente og først flytte tilbage når tiden er over..

Mvh TT

• #3   3. dec Jo man er bundet af det stedet normalt har af opsigelse, mundligt er lige så godt som skriftligt! Det kan blot være svært at bevise for stedet at de har fortalt det, men det er jo tydeligt du ved det og det gør opstaldede på stedet sikkert også.

Jeg har selv stået i en lignende situation, hvor det endte med advokater osv og det blev fastslået at fordi det er helt normalt at der er opsigelse og noget alle opstaldede vidste, så havde jeg også opsigelse, uanset jeg aldrig havde modtaget kontrakt. Det blev sådan set ret dyrt at holde på at “fordi jeg ikke havde skrevet under på noget, var jeg ikke bundet” da retten ligger normal praksis for sådanne ting til grund og jeg derfor endte med at tabe sagen. Mit problem var at jeg faktisk aldrig var blevet oplyst om opsigelse (og det var første hest og første opstaldingssted) men fordi det var normal praksis på stedet at det var mundligt og noget “alle” vidste, så mente de at jeg også burde have vidst det. I din situation ved du at det er normalen, så det gør det endnu værre.

Jeg ville snakke med stedet om det var ok at flytte hurtigt, hvis depositum bliver liggende, normalt er depositum noget der skal dække eventuelle skader, men tænker at det de fleste steder ikke vil være et problem, men du kan altså risikere at hænge på de 2 mdr.

• #4   3. dec 2 mdr opsigelse er godt nok lang tid.. De 4 forskellige steder jeg har haft hest, har det altid kun været 1 mdr.. Men mit råd ville også være at følge opsigelsen. Det er så dumt at smække med dørene. Og i den tid vi lever i nu, så bliver man hurtigt klasket op i diverse opstaldningsgrupper på Facebook, og stemplet som en dårlig opstalder.

Det er både godt og ondt at sådanne sidder findes..

Held og lykke fremover til dig.

• #5   3. dec Altså mundtlige aftaler er lige så bindende som skriftlige - så JO, har I aftalt 2 mdr opsigelse, jamen så er det en bindende aftale. MEN når det er sagt, så er mundtlige aftaler jo ligesom meget svære at bevise = den anden part i sagen vil ikke kunne gøre så meget ved, at du ikke overholder aftalen Men du er jo tydeligvis opmærksom på det, så jeg ville aldrig løbe fra en sådan aftale

Man kan aftale sig til hvad som helst. Er aftalen 2 mdr, så er det 2 mdr, man er bundet

Flytter du hesten inden lejeperioden er udløbet, så plejer man at sige, depositum bliver hos tidl. opstaldningssted. Her kan de så gøre op, om hesten har lavet skader el. lign, der skal udbedres for depositummet, (hvis aftalt). Man plejer at kunne betale en tomgangsleje, da du jo hverken bruger personalekapacitet, foder el. strøm/vand i den tid, hesten alligevel er flyttet til andet sted - dog afhængig af, hvad tid du flytter hesten og ift. om man kører halve el. hele måneder Og afhængig af lejebetingelserne for stedet Depositum gives tilbage, når din lejeperiode er helt opsagt, og du er ude af den

• #6   3. dec Tak for svar alle sammen! Jeg fandt en løsning

• #7   3. dec Afslut tingene på en ordentlig måde.
    Har du 2 måneders opsigelse så skal du betale 2 måneder præcis ligesom hvis din hest blev stående på stedet.

Kommentér på:
Regler ifht. opsigelse?