{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
219 visninger | Oprettet:

Trekker sadler {{forumTopicSubject}}

Jeg er i gang med at skifte min albion ud med en bomløs sadel, hvor Trekker pro arte bliver anbefalet.

Er der nogle der har erfaringer med dette mærke - til heste med bred rygrad og behov for meget fleksibilitet i sadlen. Har man En følelse af at sidde tæt på hesten eller oven på?

En almindelig bomsadel har min vallak meget dårlige erfaringer med, hvorfor det ikke dur mere, selvom vi har prøvet forskellige. Han bliver øm og spændt i ryggen uanset hvor tilpasset den er.

Kommentarer på:  Trekker sadler
  • #1   3. dec jeg har haft en trekker sadel. den var som sådan fin nok. jeg brugte den på en bred, kort fjordhest, og det var der ingen problemer i.

jeg savnede dog justerings og tilpasnings muligheder, og bruger derfor nu barefoot sadler.

• #2   4. dec Men justering muligheder er der lige netop på både Pro Classic og Pro Arte modellen. De kan indstilles i længden, bommen, panelerne og stigbøjlerne.

• #3   4. dec Ikke nok efter min personlige mening

Men forstå mig ret, jeg har intet dårligt at sige om trekker sadler

• #4   4. dec Hvilken model havde du?

• #5   4. dec Kan det passe den hed Master og noget mere? Det er længe siden? Jeg er ikke sikker

• #6   4. dec Har du forsøgt en Sensation G4? Jeg har en hest med flad og bred ryg. Han var rigtig glad for den sadel.

Mvh TT

• #7   4. dec Jeg har en Trekker master II, til min meget brede fjordhest. og han kan bære en str 17,5"
    Ang justeringsmuligheder ! nej så er der vel kun knæblox der kan justeres, men !almindelige sadler" kan jo heller ikke justeres/indstilles. men Trekker masteren den former sig efter hesten og derved passer den altid.
    Min har ligget på en ualmindelige smal fulblod, dog med et spec. underlag. og nu ligger den på min fjordhest der bruger 3xW i cobjern i springsadlen.

Ang min erfaring med Trekker Masteren. den kan ligge på næsten alt, og har ikke oplevet en hest der ikke vil gå med den. den er dyb i sædet, dejligt blødt sæde, kammeret er bred, så sadlen er breder i sædet. super lækker læder kvalitet. Minus er at den knager/larmer lidt ved brug. da den er fleksibel og "bevæger" sig, og ikke stiv som almindelig sadel.
    Jeg elsker min Trekker master dressursadel, og har haft den i 13 år nu, og den er stadig lige så flot og lækker som da jeg købte den.

(billede var lige hvad jeg har liggende)

• #8   4. dec Den sadel jeg kigger på er en Trekker Pro Arte, som har noget større tilpasningsmuligheder end master modellen

• #9   4. dec Husk at tjekke om den må bruges til stævner under DRF hvis du ønsker at bruge den til stævner, el lignede.

• #10   4. dec Jeg har også haft trekker master. Jeg følte IKKE god kontakt til hesten. Og så synes jeg den var for glat at sidde i.
    Fleksibiliteten var ok, dog ikke imponerende prisen og det gode ry taget i betragtning. Læderkvaliteten varmiddelgod. Pæn sadel dog.

Det er ikke et mærke jeg vil anbefale ud fra mine erfaringer. Tror de generelt er rimelig pebrede, men måske den du har kig på er lækrere end min var.

Kommentér på:
Trekker sadler