{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

En (u)mulig julegave {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har et problem. Mine 2 søstre og jeg har altid ønsket os en hest. For ca. et halvt år siden kom min far med på ideen (ikke pga. af plageri). Problemet er bare at min mor ikke vil have heste. Min søster har redet i 1,5 år og jeg er lige starter. Vi har kig på to heste, en shetlænder og en stor hest, som koster 10 000 kr. med alt udstyr. Vi har plads herhjemme, da der tidligere har været hestehold på gården.
Min søster og jeg arbejder begge to med køer, så vi er vant til store dyr, fodring, udmugning osv. Vi har været meget sammen med heste altid og har mange hestefolk omkring os.
Økonomien er heller ikke et problem, da vi selv vil give lidt og er stoppet til nogle fritidsaktiviteter. Det kan dække den månedlige ydelse.
Det eneste problem er min mor, så jeg håber I har nogle tricks til at få hende overtalt.
På forhånd tak!

Kommentarer på:  En (u)mulig julegave
  • #1   5. dec accepter din mors nej.
    hu har sikkert en god grund til at sige nej. (det kan være økonomi, tid, at hun kender jer mm.)

• Doktor Who
    Doktor Who Online Tilmeldt:
    aug 2016

Følger: 19 Følgere: 8 Emner: 2 Svar: 1.014
    #2   5. dec Uhh..

1) Det kan være en reel og god hest - men 10.000 kr er en usædvanlig lav pris. Enten gør i en god handel - eller også er der en grund til prisen.
    2) 10.000 kr for ridehesten. Hvad med selskab? Heste kan ikke gå alene - nogle heste accepterer køer, andre bider i køer! I skal have minimum 2 heste i stalden.
    3) især hvis hestene står hos jer selv, hvem kender i af hrstekyndige I kan søge råd hos?
    4) Hvor vil I ride? Hvordan kommer i hen til ridehal når det er mørkt? Er du tryg ved at ride ude i mørke? Er du tryg ved at ride ude på smattede stier og marker? Og hvad med at ride alene - står en ridehest derhjemme, er der en der kan ride af gangen. Må i ride på de lokale landmænds marker (de bliver tossede hvis i rider uden at spørge), kan din far lave en ridebane.

Hvad inkluderer dit budget?
    Jeg går også og kigger efter hest - regner med at bruge 3500 kr pr måned og det er vist moderat

Hvorfor siger din mor nej??
    Lyt og giv hende et realistisk svar

• Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    dec 2017

Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
    #3   5. dec Hesten vi har kig på er en hoppe på 18 år. Der følger en lille pony med hende til selskab, hestene skal ikke gå med køer det er på mit arbejde de er. Hesten skal bare bruges til en skovtur i ny og næ, så ridehal osv. er ikke vigtigt. Det er mest bare hyggeheste. Min moster har over 30 års erfaring med heste og avler selv, så vi har hestekyndige meget tæt på..

• #4   5. dec Stil et realistisk budget op
    Lav en oversigt over hvem der gør hvad i det daglige
    Præsenter dem for din far, og få ham til - sammen med jer - at præsentere det for din mor.
    Spørg om hendes indvendinger, og accepter dem såfremt de ikke kan løses

• #5   5. dec eller - når du bliver 18, såkøb din egen hest, for dine egne penge, og betal selv udgifterne.

Kommentér på:
En (u)mulig julegave