{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
625 visninger | Oprettet:

Åbner mund og klaprer med tænder under ridning? {{forumTopicSubject}}

Min veninde rider en hoppe, som åbner munden under ridning og klaprer med tænderne. Hun har på et tidspunkt brækket et ribben, men er ovre det. Den færste 1 1/2 måned red vi med løse tøjler og godt fremad, da hun var godt stiv i kroppen efter en lang ridepause. Allerede der åbnede hun munden. Nu er hun ved at komme godt i gang og kan samles i skridt og trav opvarmning uden at blive sur.

Hun er en meget velredet hest og har for det meste grundridningen på plads. Det vil sige at man skal lige lave et par parader i opvarmningen, men så kører det ellers også. Hun åbner nu heller ikke munden i skridt og letridning opvarmning. Men begynder på det når hun kommer i gang.

Min veninde kommer hjem om 3 uger fra ferie, og imens rider jeg hende, hvor vi fokuserer på grundridningen og ligeudretning. Jeg har idag købt et nyt bid til hende, et gummi bøjet stangbid.


Nogle der har oplevet det samme? Hvilket bid virkede for jer?

Planen er at fortsætte på det tre-delte hun går med nu, indtil min veninde kommer hjem. Men måske et tyndere 3-delt skulle prøves først?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Åbner mund og klaprer med tænder under ridning?
  • #1   13. dec 2017 Jeg har redet to der lavede det nummer der.
    Den ene skulle bruge et meget roligt bid, og stoppede da den fik et udelt baucher bid på smiley

    Den anden var låst i lænden, trængte til at få ordnet tænder, og en ny sadel. Da de tre ting var i orden, stoppede den smiley

    Så det var altså to meget forskellige årsager, men jeg ville starte med et udelt bid, og hvis det ikke hjælper, få undersøgt for problemer i kroppen smiley


  • #2   13. dec 2017 tænker også andet bid el. undersøgelse.
    kan være meget sandsynligt at hun er låst et sted i kroppen, efter hun har stået stille.


  • #3   13. dec 2017 Det er også planen. Dette sker dog først efter nytår, da det er en gave til min veninde og hun kommer først hjem fra ferie der. smiley Men ja hun kan sagtens være låst, da hun tit lige skal i gang, før hun vender sig af med sine nykker. I starten kunne vi ikke ride hende rundt på en volte uden at hun bukkede, hvor hun nu kan rides i alle 3 gangarter. Men hun bliver helt klart ikke opgivet smiley


  • #4   13. dec 2017 Jeg ville ikke vente med at skifte bidet, går ud fra at gummibidet du hat købt i dag er udelt?
    Se om det gør en forskel og ellers ville jeg ikke ride før hun er undersøgt, men måske lave noget blødgørende jordarbejde smiley
    Held og lykke, håber I finder årsagen og får det løst smiley


  • #5   14. dec 2017 Bidet er som sagt en gave til min veninde. Men vi prøver et tyndere tre-delt eller 2-delt smiley

Kommentér på:
Åbner mund og klaprer med tænder under ridning?

Annonce