{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
801 visninger | Oprettet:

Afstand til hest {{forumTopicSubject}}

Hej
Hvor går grænsen for hvor langt i vil køre for at ride/have hest.
Har fundet et virkelig godt sted men det ligger en time væk fra hvor jeg bor. Men skal kun afsted et par gange om ugen indtil jeg finder et sted tættere på mig hvor jeg kan flytte hesten hen, det er en hest jeg skal låne nemlig.

Ville i bruge en time hvis det var et godt sted og søde mennesker i stalden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afstand til hest
  • #1   14. dec 2017 Nej, det ville være alt for meget for mig. Jeg har lige nu et liv, hvor jeg i forvejen er enormt udfordret på tid, og to timers transport ville være umuligt for mig. Men det kommer jo helt an på, hvilken slags tid man har til rådighed - så det kan jo være helt anderledes for dig.
    I løbet af ugen bruger jeg selv lang tid på transport, men det er mellem hjem og studie, derfor ville det være for meget, også at skulle bruge den slags tid på transport andre steder på fast basis. smiley


  • #2   14. dec 2017 Okay altså har ca 15 min til arbejde.
    Men det er også kun indtil at jeg finder et sted inærheden af mig hvor min låne hest kan stå, men skal så også betale alle udgifter. Men når jeg så er ude ved hesten hvor den står nu vil det heller ikke kun være en time jeg er der.


  • #3   14. dec 2017 Det ville være alt for lang tid, for mig.
    Jeg er hos hesten 2½-3 timer, hver dag. Så + 2 timer , ville da være helt håbløst.

    Køre hjemmerfra kl 6.15 til arbejde, fra arbejde kl.ca 15, i stalden kl 15.30, færdig kl ca.18. Hjemme kl ca 18.15.

    Så hvis jeg skulle lægge 2 timer til, så ville jeg først være hjemme kl. 20....

    Jeg tænker at det er sådan en tidsoversigt du er nød til at lave, for at finde svar på, om det kan virke for dig.


  • #4   14. dec 2017 Jeg har stået et sted hvor det tog 1 time i bus. Det kommer jeg aldrig til igen, og jeg skulle faktisk kun derud en gang om ugen smiley men jeg tror også det afhænger af, hvad man er vant til. Jeg har ellers altid haft min hest i meget overskuelig cykelafstand, lige for tiden tager det maks 15 min på cykel, og jeg vil egentlig helst ikke bruge længere tid end det smiley

  • #5   14. dec 2017 Synes også selv det er langt at køre men det er fordi de har en del islænder og en af dem skal jeg så låne. Men kan godt se når i stiller det op på den måde at to timer et par gange om ugen er meget og især hvis det skal stå på i flere måneder måske.

  • #6   14. dec 2017 Jeg har haft min stående 1,5 time væk og kom hver dag, det fungerede fint nok.

    Flyttede ham tættere på efter kun 10 måneder, men det var fordi stedet desværre var fyldt med giftige træer og planter og min hest blev meget syg af at stå der.


  • #7   14. dec 2017 Det er jo relativt. Jeg havde to heste opstaldet 40 min. væk, da jeg læste - det holdt i mindre end et år, for transporttiden var alt for lang. I dag har jeg ikke egen hest, men overvejer en part, der står 45 min. væk - det bliver en eller to gange om ugen. Jeg arbejder hjemmefra og har ingen børn, der skal køres nogen steder hen, så har ingen fast transporttid i dagligdagen, der skal regnes med. 45 min. ER lang tid, men jeg tænker, at jeg vil prøve det. Jeg har dog fravalgt egen hest lige nu, fordi der netop ikke er ordentlige opstaldningssteder med ledige bokse tæt nok på mig - har jeg min egen hest, så vil jeg ud til den min. 5 dage om ugen. Og så er 1,5 timers transporttid for meget for mig.

  • #8   14. dec 2017 Okay smiley
    Det er mere fordi jeg er vild med stedet og hende som ejer det og her har jeg mulighed for at prøve flere forskellige Islænder også finde den som jeg så skal låne og nok på sigt købe også er der også islænder undervisning på stedet og har nemlig holdt pause fra heste et godt stykke tid så skal have undervisning.

    Har også set på nogen i nærheden og der kan jeg få undervisning på en islænder rideskole hvor jeg rider 1 gang om ugen til 650 kr om måneden.

    også en privat der har en islænder hvor jeg skal betale 100 kr hver gang jeg rider, men hælder mest til det første selvom det er lang transport.


  • #9   14. dec 2017 Jeg vil også når jeg får min egen have den så tæt på som muligt også vil jeg nok også komme minimum 5 dage om ugen.. Men lige nu har jeg ikke lige økonomi til at have min egen desværre. Der skal lige styr på lidt økonomi også fordi det koster at have hest.

  • #10   14. dec 2017
    Det kommer vel også an på hvordan ens hverdag ser ud.

    Om man har børn, arbejde og/eller studie - hvis man skal mase 2 timers transport ind der, så bliver det pænt umuligt tænker jeg.

    Har man ikke de ting og tænke på, så er det jo noget andet.

    Jeg vil max kører ½ time, eller være smart og placere hesten imellem arbejde og hvor jeg bor.


  • #11   14. dec 2017 Har ingen børn og er kun sammen med kæresten i weekenderne pga han arbejder ude til hverdag. Og jeg arbejder kun 2 gange om ugen i ca 5-6 timer.

  • #12   14. dec 2017 Nej det ville jeg ikke. Jeg har altid haft hestene hjemme og er nu selv flyttet 3 minutter væk og har dem stående ved mine forældre. Det er langt nok væk.. Men det er nok også fordi jeg stadig står for al pasning, så det er mange køreture dagligt.
    Men en time gad jeg ikke uanset hvad smiley


  • #13   14. dec 2017 jeg har 30-45 minutter med bus eller 15 til 30 minutter (gør and på trafikken) med bil ud til min
    har kun bil et par gange om ugen

    jeg er ude ved ham hver dag
    og ja jeg gad godt have ham tætter på men stedet vi står har bare alt jeg skal bruge og super søde mennesker så jeg overlever i bussen kan jeg i det mindste arbejde

    men tror ikke jeg ville bruge 1 time i bil hver vej det ville være for langt


  • #14   14. dec 2017 Okay meningen er også på sigt jeg skal låne en af hendes islænder også bliver den flyttet tættere på hvor jeg bor smiley

  • #15   14. dec 2017 Hvad der virker - eller ikke virker - for os andre afslører ikke hvad der virker for dig.

    Jeg hader trandporttid, grundlæggende fordi det er ren spildtid for mig - så jeg bliver træt OG hidsig af lang transport. Det kunne ikke virke for mig...
    For andre er det tid til at sove, læse, høre lydbøger, sætte tankerne på uendelig og bare lade sindet hvile...
    Hvis du er en af sidste gruppe, og alt andet er perfekt, så fortæl hvad du tænker til hestens ejer og prøv det af om en måned.
    Og om en måned ved du mere end nu...


  • #16   14. dec 2017 Lige pt. har jeg faktisk præcis en times kørsel ned til min pony, hvilket gør at jeg desværre ikke ser hende så tit som jeg ellers ønsker, men mine forældre holder øje med hende hver dag, samt ham hun er opstaldet kigger til hende og min fars shetlænder flere gange om dagen smiley

  • #17   14. dec 2017 Det er nok meget individuelt.

    Personligt synes jeg at alt som er længere væk end min “baghave” er for langt væk.

    Men nu har jeg også været vant til at have mine heste herhjemme de sidste 12-13 år.

    Men tilgengæld har jeg så ingen hal inden for rideafstand, så når der er frost, sne og eller meget lortevejr, så kan jeg bare ikke ride. (Mildere lortevej, klare jeg med regntøj)

    Men det allervigtigste i denne ligning er ikke hvad VI synes, men hvad du selv synes.


  • #18   14. dec 2017 Det kommer virkelig an på hvordan jeg skal transportere mig, hvor tit det er, og hvilken vej jeg skal køre.

    Jeg har lige nu 14 km. Selvom jeg har elcykel, så er det for langt. Jeg har ikke lyst til at cykle 2x 40 min hver dag i regn, kulde og mørke nu her om vinteren.
    I bil tager det mig et sted mellem 20-35 min. alt efter myldretid. Det er virkelig på smertegrænsen, men det er fordi jeg kører fra Århus S til N - og der er så fucking mange lyskryds og biler. Havde det været 25-30 min på landevej, så havde det været meget sjovere!


  • #19   14. dec 2017 Det meste er landevej eller motorvej så kun få lyskryds. Men jeg tager chancen og ser om det bliver for meget smiley

  • #20   14. dec 2017 Tror du bliver træt af det

Kommentér på:
Afstand til hest

Annonce