{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
773 visninger | Oprettet:

Godt springbid {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jeg har en 5 års hoppe som jeg bruger til spring. Vi rider med et helt normalt 3-delt ringbid, men det kan jeg desværre ikke holde hende med i springningen...
Der er ingen problemer i dressuren, der venter hun pænt på mig og er godt samarbejdsvillig.
Men når vi springer lukker hun helt af for mig og løber afsted. Det gør også at jeg kommer til at flå hende for meget i munden. Så er der nogen der har et godt forslag til et godt bid vi kan bruge til spring?
Jeg har prøvet et pessoabid, men det kan hun ikke tage. Det går hun helt i koks over.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godt springbid
  • #1   14. dec 2017 Bid vil jeg ikk råde om når jeg ikk har set hesten live. Men træn iver bomme og cavalettier2-3 gange i ugen så den blir “mættet” lidt så plejer de som regels blive mere styrbare. Lav træningen med alm bid og masser parader efter bommene vis den løber.

  • #2   14. dec 2017
    Du skal have dressuren med ind i spring :o) Back to basic og starte med at hun skal vente på dig når i bare skridter over bomme, så kan du ændre gangart til trav og galop når hun lytter i skridt. Når hun lytter ved bomme, så kan du sætte en cavaletti op osv. - til sidst skal du kunne ride rundt på en springbane med en masse spring og ride dressur imellem imens hesten lytter helt.

    Men det kræver man ikke i mellem tiden springer normalt til man har styr på signalerne.


  • #4   14. dec 2017 Jeg rider med martingal. Når vi laver bontræning er der heller ingen problemer. Det er først når vi kommer op og springer bane. Normalt når vi springer bane er hun super fin de første 2 omgange, men så begynder hun at lukke ned for mig, fordi hun bliver så ivrig.

  • #5   14. dec 2017 træning træning og træning, et stærkere bid vil kun hjælpe dig i kort tid, og så er du tilbage til start med en endnu stærkere hest..

    lær hesten at vente på dig, om du så skal ride 30 små volter eller parade 100 gange, så er det altså det der skal til. Jeg har selv en enormt ivrig springer, som gerne løber når han ser spring. Ham har jeg været nød til at hive udenom spring og stoppe brat op lige efter spring, før han forstod det. Efter 2 gange med det, så kan han gå roligt og afslappet rundt på banen og springer fint en bane på 80 uden at løbe


  • #7   14. dec 2017 Grundridning, grundridning, grundridning

  • #8   14. dec 2017 Jeg bruger Stübben Easy Control på min den ene. Det kaldes også et "indlæringsbid". Prøv at google det smiley Det har nemlig flere funktioner, alt efter hvad hesten gør.

  • #9   14. dec 2017 Jeg rider også en hest, der er hammer stærk i springningen. Han rides i sidepull til spring, og har lært at vente rigtig pænt, når man rider på den. Med bid bliver han sur, og presser mere på. Måske man kunne prøve det?

  • #10   14. dec 2017 Gå et par skridt tilbage, i jeres træning.
    øv det der går godt og gå langsomt videre, gå aldrig hurtigere frem end at det går godt ig i har en god træning.
    måske den stresser og ikke kan kapere mere end de 1-2 runder der går godt, så stop mens legen er god og i har en god træning og ikke ender med en øv træning.
    og måske prøv bidløst.



  • #11   14. dec 2017 Sådan gjorde min også. Jeg skiftede til udelt muffe bid, efter både have været på pelham og kimblewick. Det fungerede altså med udelt!

  • #12   14. dec 2017 Vel.. Ofte igang sættes flugtinstinktet hos hesten når vi springer da det at springe er meget unaturlig, og noget de kun ville gøre i naturen under flugt. Så derfor ville jeg starte med at springe små spring og sætte ned i skridt efter et par anspring. Dette i et par måneder. Også øge så du tager hhv to og tre spring og så går ned i skridt. smiley

    Mvh TT


  • #13   15. dec 2017 TT har fat i noget!
    Læste engang en artikel af Susan Kjærgaard hvor hun netop pointerede at vores heste tit har meget fart på og løber i springning fordi de faktisk er nervøse eller bange for det, så det at de "trækker" på springet er faktisk ikke fordi de synes at det er sjovt, men det er noget der skal overstås. (Ikke mine ord, blot budbringer;))


  • #14   16. dec 2017 Jeg tror bare ikke at det er det, da Corina altid har sine øre fremme når vi springer. Og der kan tit lige komme et lille sving med hovedet eller et lille buk. Så hun virker som en der elsker det. Men jeg vil prøve at lave lidt bomtræning med hende, og så må jeg se hvad der sker.

    Men tak for svar!:)


  • #15   16. dec 2017 Ørene fremme har hestene også når de er koncentreret på det foran sig. Så det er nødvendigvis ikke et tegn på at de er glade smiley

    Mvh TT


  • #16   10. jan 2018 Begyndte Cannon også på, men jeg begyndte når vi opvarmede at galopere/trave hen til et spring lave parade foran springet, ride en volde og springe det også parade efter springet. Dette gentog jeg en masse gange. I mine baner lavede jeg volder efter hvert spring, også på linjerne, hvilket også har hjulpet smiley

Kommentér på:
Godt springbid

Annonce