{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Tørretid og solarie? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg er på bar bund. Jeg har modtaget en skøn hest - men han MØG BESKIDT! Smurt ind i mudder, pøller og andet spændende på hals, hoved og ben. Jeg vil derfor gerne have ham vasket, putte uld tæppe på indtil han er tør. MEN der er et solarium på rideklubben - dog har jeg aldrig brugt sådan et før. Hvordan går man? Skal han stå med eller uden tæppet under solariet? Hvor lang tid skal han stå der før han bliver tør?
Det vigtigste er at han ikke kommer til at fryse, da han allerede er for tynd
Håber I kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørretid og solarie?
  • #1   14. dec 2017 Fryse burde han ikke, og ville heller ikke give et tæppe på. Hvor lang tid det vil tage, kommer jo nok også lidt an på pelstykkelsen. Min dame tog måske et kvarter derinde under (dog kun sved, ingen vask), indtil hun var tør nok til at få dækken på. Måske ikke den helt store hjælp, men håber det kan give et lidt bedre billede af det smiley

  • #2   14. dec 2017 Okay. Altså han er forholdsvis lang pelset - ikke klippet, men går med dækken smiley

  • #3   14. dec 2017 Kunne godt forstille mig, at det ville tage noget tid, uden helt at kunne udtale mig om det. Ville nok bare prøve at smide den derind under og så prøve mig lidt ad. Det var det jeg gjorde, da vi smed damen i solarie den første gang, og man finder forholdsvist hurtigt ud af det. Ellers prøv at spørge nogle af dem derude hvor hesten står, for der er med sikkerhed nogen som har brugt det før og vil kunne vejlede dig smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   14. dec 2017 er der mulighed for at bade ham i varmt vand?

    Eller vill jeg råde dig til at lade være, og bare nøjes med en god og grundig tur med striglerne.


  • #5   14. dec 2017 Der er både varmt vand og solarium - det var mere for at få erfaringer med solarie smiley

  • #6   15. dec 2017 Det er forskelligt hvor længe de skal stå der.
    De skal ikke have tæppe på under.


  • #7   15. dec 2017 Bade i varmt vand og shampoo - solarium i 2 eller 3 “omgange”, alt efter længden - derefter et stalddækken, hvor den resterende væde kan trænge igennem, og derefter på stald uden træk, til den er hetl tør. Det skal den nok klare.

  • #8   16. dec 2017 Han fik et bad med varmt vand og shampoo. Han stod med tæpper af fleece og uld i 20 min, solarie i 15 min og skridtede med uld tæppe i 30 min. Han var dejlig lun og tør under uldtæppet smiley

  • #9   17. dec 2017 Vi smed dem vi vaskede i solen med fleece på da de leder fugt væk fra kroppen. Det tog ca en halv time med rigtig vinterpels. Og så fik de ulddækken på når de var færdige og kom i boks. Og så blev de grundigt striglet og evt klippet og fik dækken på smiley

Kommentér på:
Tørretid og solarie?

Annonce