{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Hestemanager {{forumTopicSubject}}

Hej Alle!

Jeg overvejer kraftigt at uddanne mig som hestemanager.
Er der nogle der har nogle erfaringer eller som selv er i gang med uddannelse som har lyst til at dele deres oplevelser og holdninger til uddannelsen og hvordan arbejdslivet er efterfølgende?

P.S. ved godt at det er svært at finde praktikpladser, så det behøver I ikke fortælle mig smiley

Mvh. Mette


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hestemanager
  • #1   14. dec 2017 Var nede på Hansenberg inden den blev lavet om til hestemanager, dengang dyrepasser m. Hest i speciale.

    Var ikke specielt fan af stedet. Undervisningen går selvfølgelig ud på, at hesten skal have det godt, have det korrekte foder, foldtid, strøelse osv.
    Hestene står på fold i 2 timer, står på halm(er jeg ikke fan af) og får korn(ej heller fan)

    Det kan selvfølgelig være lavet om, det ved jeg ikke.
    Jeg var ikke fan, hverken af faciliteter eller lærerene, men det er vel hvad man selv mener.

    Har også gået på JU, dyrepasser i Århus (Malling), hvilket passede bedre til hvordan jeg mener man skal holde hest. Lang foldtid, træpiller osv.

    Arbejdet efterfølgende kræver jo meget. Ikke alle steder overholder timer og løn. Har arbejdet i flere stalde.
    Er heller ikke sikker på, at så mange vil ansætte en der er uddannet, da de oftes kan finde billigere ikke-uddannende.


  • #2   15. dec 2017 Jeg har lige taget grundforløb 1. Der er én ud af 15-20 på denne årgang, der har fundet en praktikplads...

    Det er altså enormt svært, hvis ikke umuligt.

    Men selve uddannelsen er et ok springbræt, hvis man tager den med EUX, som jeg har været igang med.

    Jeg stopper dog efter jul, da jeg ikke har en plads, og jeg ikke vil fortsætte med køer/grise. Så jeg tager nogle fag på en HF (Dansk/psykologi/engelsk og samfundsfag måske matematik) som jeg kan bruge til at søge ind hos politiet, eller som veterinærsygeplejerske.

    Det er en god uddannelse, hestemanager, som springbræt til noget andet, men den er flad hvis det kun er den man vil tage.
    Så:

    Hestemanager alene er ikke en god uddannelse.
    Hestemanager med EUX så man kan læse videre (til eksempelvis veterinærsygeplejerske) er en god ide!


  • #3   15. dec 2017 Så hvis du vil på uddannelsen, så find en praktikplads inden du starter. For hvis ikke du har en, kan du ikke komme videre på GF2.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   15. dec 2017 er hestemanager ikke et fint ord for hestepasser/staldpige?

  • #5   15. dec 2017 AMT: Næsten.
    I uddannelsen lærer man om fodring, ridning osv.

    Så jo, egentlig. Men det er en god uddannelse hvis man skal videreuddanne sig. Så får man en del mere viden hvis man eksempelvis vil være veterinærsygeplejerske, end hvis man bare tager STX. smiley Det kræver selvfølgelig man tager EUX, og ikke EUD.


  • #6   15. dec 2017 Cecilie: Det lærte jeg nu også på alm dyrepasserudd. Det er den samme uddannelse, der er bare kommet nogle flere krav til hvad du skal kunne ride.

  • #7   15. dec 2017 Jeps. Man skal lære at tilride heste og generelt ride.

Kommentér på:
Hestemanager

Annonce