{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
729 visninger | Oprettet:

Svamp? eller allergisk reaktion? {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle.
Jeg er godt og grundigt forvirret. og håber i har nogle erfaringer i kan dele lidt ud af!

sidste uge opdager jeg at min hest, under maven lige foran forhuden har skallede pletter som væsker meget kraftigt, lidt alla væske der pibler ud génnem huden i små dråber. og selve forhuden er hævet og varm. han havde ikke feber, men man kunne se det kløede på ham.
Jeg ringer med det samme til dyrlægen som kommer ud og kigger noget underligt på det, han giver noget antibiotika i halsen på ham, og giver mig noget antiseptik jeg skal vaske ham med.
Han tager et skrab af det og går hjem og dyrker prøven og vender tilbage i dag og siger det er en allergisk reaktion.
i mellemtiden er der to andre heste på gården som også har fået det, samme sted, dog kun de her tørre pletter, men uden væske. og de havde dyrlæge i dag, og DERES dyrlæge sagde det var svamp, hun sagde det uden at tage en prøve på det. og sagde de skulle vaske med virkon s og smøre med lamisil.

nogen der kender noget til det?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svamp? eller allergisk reaktion?
  • #1   8. apr 2010 virkon s er super godt og gør ikke skade men når det væsker betyder det jo huden er åben og så kan virkon s godt komme til at gøre ond på hesten jeg bruger virkon s når mine heste har muk. hvis jeg var dig ville jeg smørre det med lidt zink-salve, det skader ikke nogen steder men det udtørre, og så ville jeg bruge virkon s når de ikke væsker mere. ved ikke helt hvad lamisil er

Kommentér på:
Svamp? eller allergisk reaktion?

Annonce