{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
425 visninger | Oprettet:

'Besøgsven' til føl og plag? {{forumTopicSubject}}


Jeg får snart alle mine 4 hestedyr hjem på egen jord og glæder mig til at have dem alle 4 lige udenfor.

De to af dem er jo ret små/unge, 1 pony fra i år og 1 pony fra sidste år - og der er en del arbejde at gå i gang med, hvilket jeg glæder mig enormt til!

Jeg vil jo gerne have at mine heste kan håndteres af alle og ikke kun "gider" når jeg er der.

Min tanke går lidt på, om jeg kan søge efter en "besøgsven" eller to til dem...

Altså én (eller flere) der - efter aftale - kom og hjalp med at tage dem ind, nusse lidt om dem o.l. så de ville vænne sig til "fremmede".

Giver det mening?

Hvad siger I andre?
Tanken er først dukket op hos mig i dag, så det er slet ikke gennemtænkt, men kan jo lige forhøre mig hos jer. smiley

Så kom med jeres inputs...


Kommentarer på:  'Besøgsven' til føl og plag?
  • #1   8. sep 2010 Synes det bedts selv at arbejde med dem gør jeg selv ved wafaya så hvis din tid er der til det så det bedst selv, så knytter man også sig til hesten.
    er tiden dere ikke og du kan finde den rigtig til det så synes jeg det frem for at lade dem gå indtil de skal rides, synes bestemt unghest/plag/føl/ skal i hænder, men heller ikke for meget, de skal jo kunne overskue det og skal være heste også smiley en gang imellem synes jeg er fint ikke mere end 3 dage i ugen.


  • #2   8. sep 2010 Winnie H - Det lyder nu også ganske extremt, det du der beretter. smiley

    Nicole - Tiden er der skam, men jeg vil gerne at mine føl/plag bliver vænnet til at andre også kan komme til dem, trække dem, strigle dem og sådan - alt det grundlæggende arbejde står jeg selv for 100% - ellers havde jeg ved gud da aldrig købt dem så små. :o)

    Mht. til at have dem i hænder, så er der helt styr på hvor meget og hvor lidt, det er ikke første gang jeg har føl, men det er første gang de står på egen jord, hvor der ikke kommer mange mennesker.


  • #3   8. sep 2010 Til gengæld kan man sige at her skal de ikke hverken passe eller træne - de skal bare komme en gang i mellem og være med om dyrene.

    Hos os vil de komme i hænder hver dag - bla. skal de ind ved fodringstid (skal gå i løsdrift) og vil der blive gået igennem for sår, løfte hove o.l.
    Men de "store" ting tager vi stille og roligt, de skal ikke presses ud i alt for voldsomme oplevelser.

    Mine vil også få 100% tillid til os, men det skal de også have til andre, da der kan ske at de skal passes (hvis vi er væk en weekend), så derfor vil jeg gerne have at de bliver vænnet til at der kommer andre og er "om dem". smiley


  • #6   8. sep 2010 Kan da berolige med at jeg ikke bare tager hvem som helst for gode varer - lidt som når jeg har søgt part til min store hest. smiley

Kommentér på:
'Besøgsven' til føl og plag?

Annonce