{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.217 visninger | Oprettet:

Stævne på kat. 3 pony - hvor lang tid? {{forumTopicSubject}}

Hejsa :o)

Jeg er kommet i tvivl om, hvordan reglerne er med starter til stævne på kat. 3 pony.
Jeg har altid troet, at det var det 12. år man måtte ride ud, men nu er jeg i tvivl. Nogen siger det er det 13. år, andre at aldersgrænsen er hævet, så du må ride 3'er pony ligeså længe som du må ride 1'er?
Er kommet helt vildt meget i tvivl smiley

Det eneste jeg fandt på DRF's hjemmeside, var dette; En pony er kort sagt en hest, der måler under 148 cm uden sko eller 149 cm med sko. En rytter kan ride konkurrence på pony til og med udgangen af det år, hvori man fylder sekstende år, hvorefter man i konkurrenceøjemed må overgå til hest.

"Ponyer deles i konkurrencer op i kategorier efter deres størrelser. Kategori III er de mindste ponyer, som ikke må være højere i stangmål end 130 cm. uden sko og 131 cm med sko. Kategori II omfatter ponyer mellem 130,1 og 140 cm uden sko og 141 cm med sko. Og kategori I er de største fra 140,1 til og med 148 cm uden sko og 149 med sko."

^ det bekræfter jo egentlig bare, at man må ride 3'er til man er fyldt 16 og året ud?

hjææælp xD


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne på kat. 3 pony - hvor lang tid?
Kommentér på:
Stævne på kat. 3 pony - hvor lang tid?

Annonce