{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.184 visninger | Oprettet:

Bagtale - en helt normal ting! {{forumTopicSubject}}


At ren vane abbonere jeg altid på alle videoklip, tråde og fotoalbums jeg kommentere da jeg ellers ikke kan huske dem jeg har skrevet i og derfor ikke ser hvis der bliver svaret tilbage.

Derfor dukkede der en " ny hændelse " op fra en video jeg havde kommentere for lidt siden og havde glemt alt om.

Kigger af ren vane og nysgerrighed hvor jeg finder kommentaren " Jeg kan fortælle dig at jeg har set hende "Krikken" ^^ flere steder hvor hun kommentere video, albums m.m . og det er stort set kun negative ting hun kan komme med, så jeg giver dig HELT ret i dine kommentare tilbage til hende! smiley "

Jeg ved at jeg er "kendt" for at have en mening om tingene og når man har en mening om tingene, så har folk også en mening om den og om en.
Så er helt klar over at folk har sine tanker.

Desværre ligger folk kun mærke til de negative/konstruktive kommentare og ting jeg siger her i forum - af en eller anden grund så er der aldrig nogen der ser de positive kommentare jeg smider, men det gør opretterne af fotoalbums og videoer da heldigvis! smiley

Men jeg underede mig lidt - for det er ikke første gang det er sket at jeg har fundet sådan en kommentar.
Så jeg tænkte, har andre af jer opdaget dette?

En anden ting jeg tænkte på - hvordan oplever i det med svar hvis i kommer med "kritiske/konstruktive" svar til vidoe, osv. - nu har jeg flere gange oplevet at få sådan en her i hovedet " Måske skulle du selv skaffe noget erfaring med andet end end 20+ årig fjordhest! " for at citere helt korrekt.
Er det også noget der ses helt normalt - at man blander hesten/ens ridning ind i det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bagtale - en helt normal ting!
  • #1   27. mar 2011 hehe smiley Det er ligesom muslimer.. man hører kun og kender kun til dem der laver skidte ting, og laver ballade.. Man hører ikke alle guldhistorierne..

    Folk kan bare bedre lide at huske dårlige ting, som får dem selv til at fremstå bedre smiley tror jeg


  • #2   27. mar 2011 Synes folk overreagere, men ja synes også tit du siger din mening fuldstændig.. noget kunne måske godt være undladt (: men altså det er ikke noget jeg dør af at du tør stå ved din mening, men synes det er åndsvagt de giver igen, fordi de ikke kan klare noget kritik (:
    smiley


  • #3   27. mar 2011 nej men synes nu at fjordhesten har det der øv ry - hvilket jeg egentlig ikke helt forstå - for det kan jo være en virkelig fin pony i de rette hænder, sosm alle andre ponyer - så tænker lidt det er fordi den er så let genkendelig?

    og måske det er pga af fjorhestens ry at det lige skal hives ned over rytteren nu når man alligevel er igang med at negativisere folk.

    og så er der bare utroligt mange små homonforstyret tøsser som slet ikke kan tåle at få noget andet afvide end det de selv mener er rigtigt smiley


  • #4   27. mar 2011 Fedt at man er dum nok til at bagtale andre i en offentlig tråd smiley

  • #5   27. mar 2011 Jeg har i hvert fald tit tænkt over den måde, du svarer folk på.
    Du virker som om, at du tror, at du har svaret på alverdens problemer og spørgsmål, og hvis folk ikke lige gør/tænker som dig, er de selv ude om det. Og at du nærmest virker ret selvfed over, at du er "følelsesløs", som du selv skriver
    Det er ikke negativt, men jeg kan egentlig godt forstå, at din attitude (som du selvfølgelig må have lige som det passer dig) støder/irriterer eller opmuntre til manglende sympati overfor dig.
    Men som du selv skriver, er du godt klar over dette,og at det ikke generer dig. Men omvendt overrasker det heller ikke mig, at folk bagtaler dig smiley


  • #6   27. mar 2011
    Katrine P - Bagtale er det nu ikke når jeg ikke nævner navne eller andet. Citere hvad der er skrevet. Hvad skulle jeg ellers havde gjort? Skrevet noget om hvad der blev sagt? Kunne have kommet ud på det samme smiley
    Så længe jeg ikke nævner navne eller henviser til nogle steder kan jeg ikke se det er bagtale eller udhænigng.

    Frydenhoej*R.I.P Rival* C - Ville nu ikke have respons på hvordan jeg skriver. Men svare nu alligevel. Folk kan opfatte det som de vil, de tolker jo helt frit. Så fordi jeg modagumentere og svare folk, stiller mig skeptisk mm. og folk så opfatter mig som bedrevidne må de om.
    Jeg tror ikke at man kan undlade at virke bedrevidne ligemeget hvordan man formulere sig - hvis man skriver kritisk eller negativt, så tror jeg at man altid vil komme til at lyde sådan.
    Men hvis du har en idé til hvordan man ikke virker sådan - så kom glad smiley

    BlackPearlBeauty . - Tager det ski meget afslappet smiley oprettede tråden her for at høre om det var noget genrelt var var på HG ..
    Men ja, folk skal have lov til at have deres mening som de vil - jeg har jo også selv en smiley


  • #7   27. mar 2011 Jeg har ofte set dig svare, og jeg har VIRKELIG fået øjenene op for det du har sagt og syntes det er pisse fedt vi har en her inde der uden egentlig tænker over det kan vende folk og ændre deres forståelse for hesten smiley
    Jeg har kæmpe respekt for dig og alt det du ved og at du har din egen mening, og at der er seriøs hold i det du siger, du har kilder til det hele og kan forsvare dig, og har stort set kun været enig i det du har skrevet, har bare ikke selv haft modet til det som du har.
    Jeg mener mange, rigtig mange kunne få noget ud af det du skriver.
    Og man kan jo ikke tage hensyn til alle mennesker. Derfor mener jeg at grunden til folk bliver stødte over dine kommentare er at de ikke kan forstå det og ikke VIL se på det du mener de skal arbejde med. Folk burde kunne tåle kritik, specielt når det ikke er bare er noget du tror men at du faktisk har hold i det, jeg mener bestemt du skal blive ved med det du gør, du kan ændre mange mennesker endnu og gøre mange hestes liv nemmere smiley

    Syntes det er alle de små "poptøser/møj forkælede unger der kunne finde på at skrive det du fortæller, det er fordi de ikke kan tåle det og kan ikke forstå at andre kan have en anden holdning end dem selv smiley


  • #9   27. mar 2011 Tja ting kan siges på mange måder - tit er det ikke det der egentlig bliver sagt men måden det bliver sagt på smiley
    Og i det at man ved tekst ikke altid kan se/høre den andens kropssprog/tone så kan der tit opstå misforståelser (hehe ja er jeg kommunikationsstuderende smiley )

    Jeg synes tilgengæld at HG kan have en ret hård tone. Så lige et indlæg hvor en bruger af ren nysgerrighed spurgte indtil brugen af noget udstyr - og straks bliver hun hugget ned og nærmest stemplet som dyremishandler. Og det tiltrods for at hun ikke selv havde i sinde at bruge det - men bare ville høre noget om det.

    Det samme med video'erne - man kan nærmest ikke ligge noget herind uden at en eller anden straks kommer med en total ukonstruktiv form for kritik. Jeg synes det er fint at komme med gode råd og erfaringer - men hvad får man ud af "Jeg synes hun sidder uroligt med hænderne"?
    Så kunne man f.eks. sige "Sikke en fin runde smiley Men sidder hun ikke lidt uroligt med hænderne?" Det giver straks en meget mere positiv tone - synes jeg smiley
    Eller man kunne komme med et råd til hvordan at man kunne forsøge at få hænderne mere rolige.
    ^Overstående er blot et eksempel smiley

    Krikken
    Du har en meget direkte måde at sige tingene på - og det tror jeg nogengange er hvorfor du bliver omtalt negativt. Jeg synes det er fint at du har faste holdninger og du er god til at argumentere, men igen så synes jeg ikke det ville skade hvis du nogengange tænkte over hvordan du formulerer dig smiley


  • #10   27. mar 2011
    Anne Sofie O - Øh bøh løøøøøh.. Mange tak eller hvad man skal sige? xD. Jeg har ikke tænkt mig at stoppe, der er jo nogen der får noget ud af det - og det er super fedt når man får respons fra folk der siger, " ey mange tak, det virker sku! " eller skriver til en i PB fordi de har et spørgsmål.

    Anne Finken - Har du ikke heddet noget andet også? smiley Syntes nemlig jeg husker dig ved et andet navn.
    Men ja, der er generelt meget autoritstro - også uden for hesteverdenen. Selvom man oplever at læger giver den forkerte diganose, afviser patienter der viser sig at have kræft og sender en de rhar truet med selvmord hjem..


  • #11   27. mar 2011 Krikken
    hmmm jeg syntes at hvis folk laver fotoalbum, forum, video osv må de da kunne tåle at høre andres meninger ; )) Kan de ikke det ja så er de ikke gammel nok til at være på HG det er da for barnligt... det er da det konstruktive kritik man lære ved, og ikke åh du er så god og bla bla bla.

    Personligt nyder jeg når folk gider sige deres menining og give en kommentar til emnet, alt andet vil være spild....


  • #12   27. mar 2011
    Kristine S - Kan fortælle dig at jeg som regel altid smider noget positivt ind, men det glider ikke lettere ned af den grund smiley
    Om jeg skriver ponyen er køn osv. - det er ret ligemeget, det der kommer bagefter glider ikke lettere ned.

    Hvis du har en anden idé til hvordan jeg skal formulere mig - så kom glad. Har kigget tilbage på tråde for 1-2-3år siden og kan se jeg har ændret sprog meget. Der har jeg været meget provokerende, flabet og ikke altid pænt talende. Men det syntes jeg så tilgengæld jeg er nu.
    Ved ikke hvordan jeg skal ændre hvad jeg skriver undtagen ved at holde op med at sige noget :o)


  • #13   27. mar 2011
    *Tanja * - Seeeee.. Sådan ser jeg også på det. Men Danmark har jeg generelt et indtryk af at der skal rygklappes kun - også selvom det ikke har med heste og gøre.


  • #15   27. mar 2011 Jeg har en ganske enkel tilgang til tingene: Hvis jeg ikke skriver noget positivt, lader jeg bare bare være med at skrive. Jeg følger ofte med i spændene tråde og ser folk svine hinanden til. Det undgår jeg selv, ganske enkelt ved at holde mund. (:

  • #16   27. mar 2011 Ofte kan ting lettere misforståes i en dårlig/ negativ tone det du læser sort på hvidt, end hvis personen havde sagt det direkte til personen.
    Tror det komer an på hvordan modtagers egen dag er, nogle dage er man mere modtaglige end andre !!

    Krikken jeg har ALDRIG følt mig såret, stødt af dine kommentare syntes bare det er dejligt folk gider kommentere hvis man ber om et råd ; ))


  • #17   27. mar 2011 så er det jo folks eget valg om man vil brug det råd man får ; ))

  • #18   27. mar 2011 Jeg har selv "kastet en del med skarpt" og nej, det er ikke altid man bliver kendt for at være "hende den søde" af den grund.
    Tror man skal passe på med at være for skarp og direkte og kommer med 1000 facts på en gang - til en rytter som alligevel aldrig i sit liv har lyst til at ride på den måde. Rytteren vil blive tisse fornærmet - og det forstår jeg egentlig godt. Jeg ville også blive sur hvis jeg fik at vide at hele mit arbejde med min hest er synd for dyret og aldeles forkert.
    SOBER debat ftw. Det er vi i det hele taget ikke så gode til her på HG - respekt er ikke at finde nogle gange i hvert fald.

    Anyway, jeg har taget fredsvingerne på og er kommet til den konklusion: selvfølgelig må man give kritik, stille spørgsmålstegn osv, men opfør dig pænt! Vis lidt respekt og det vil sikkert være gensidig. For det meste bliver kritiken ikke taget alvorligt af andre end dem som er enige i den - og det kan jo ikke rede en verden.


  • #19   27. mar 2011 Krikken: Ej tænk dig lige om engang.. Jeg taler da om dem og ikke dig

  • #20   27. mar 2011
    Anne Finken - Bingo, det var det jeg tænkte! smiley

    *Tanja * - Jeps skrift kan opfattes meget forskelligt!
    Desværre tror jeg at alt negativt i mange tilfælde, ligemeget hvordan det er skrevet opfattes surt ment.


  • #21   27. mar 2011 Nåh ja - at mindregøre hinanden i en debat synes jeg er forkert (hentyder til den "20+ fjordhest"kommentar du fik).

  • #22   27. mar 2011 Man kan være en fremragede teoretiker, men være uerfaren praktisk. Det bør der være respekt for - Men jeg må da indrømme, at med mindre jeg ser håndgribelige resultater på praktisk erfaring, har jeg svært ved at tro på folk, der vil "belære" mig. Alligevel bør folk ikke skæres over en kam af den grund, for selvom jeg ikke rider på samme plan som Anky, har jeg stadig meninger om hendes ridning, bare lige for at tage et eksempel - Og der er det virkelig træls at få kortet "du er jo ikke i nærheden af hende ridningsmæssigt!"

    Kender ikke mit eget ry, og vil heller ikke sige, at det interesserer mig, så meget som det virker til at interessere dig (trådstarter). Du er bare ikke så autoritetstro som mange andre, desuden, jo mere man stiller skarpt og kritisk på ting, jo mere fokus, og jo mere lærer man.

    Har selv prøvet at blive sablet ned i en video, hvor jeg rider under én af verdens mest kompetente klassiske rideundervisere, skidestolt, han satte ikke en hov forkert - Men skulle øjeblikkeligt forsvare mig, fordi jeg ikke red med tredelt muffebid og i øvrigt trænede mere samlede øvelser under korrekt vejledning. Fik endda at vide, at min hest var usikker, og der var sgu meget i vejen. Den var i øvrigt ikke bag lod et eneste tidspunkt, på trods af et hårdere bid og havde ørerne fremme hele tiden.

    Og det er bare ikke sjovt med kritik!
    Jeg kan henvise til en tråd jeg selv har skrevet:
    http://www.hestegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=468495
    - Tænk før du taler - Er vi blevet for kritiske? Læs endelig!

    Folk har, og må have deres overbevisninger, og selvom du synes de er helt forkert, så må du give plads til, at folk har deres, og du har dit. Man skal ikke blive ved med at angribe, hvad man ikke synes er i orden, bare for at forsvare sine egne holdninger - Man kan ikke ændre alle.


  • #23   27. mar 2011 Det ved jeg godt, men jeg forklarede også bare, at det egentlig ikke kom bagpå mig
    Heldigvis er vi ikke alle ens - så ville verdenen da være kedelig! Sandheden er altid ilde hørt, men der kan være mindre gode og mere gode måder at fortælle den på, hvor du har en tendens til at være de mindre gode


  • #24   27. mar 2011
    Katrine P - Hahaha, tænkte det nok smiley
    Sådan kan man se hvordan skrift kan misforstås smiley

    Moe - Kan sagtens forstå man bliver mobset hvis man får smidt i hovedet " din hest udvikler forkerte muskler, du tvinger den i holdning, al forskining siger du rider forkert og det er skadeligt.. Også dør din hest nok om 5år pga. forkert riding - tillykke! "
    Det er jo ikke optimalt. Derfor skriver man det ikke sådan smiley


  • #25   27. mar 2011 Støtter op om DISTURBIA's link til tråd!!

  • #26   27. mar 2011 DISTURBIA - Rogue Cavalo . - Det interessere mig nu ikke så meget, faldt bare over det tilfældigt som skrevet og blev nysgerrig om andre havde oplevet det smiley

    For mig behøves praktisk erfaring og viden der sidder i hovedet ikke følges ad. Da jeg kender mig selv om eksempel - jeg har aldrig startet højere end LX på en rideskole hest og nu hygger jeg mig på tur på en fjordhest på 30år - lyder jo super flot ;).
    Men det er en grund til jeg er hvor jeg er, så derfor vælger jeg ikke at dømme andre da de nok også har deres grunde.

    Kritik skal være konstruktivt. Husker vidst godt din video.
    Og nej det er ikke sjovt at få afvide at " du er en dum gris fordi du gør sådan og sådan.. Også kan er din hest iøvrigt dybt stresset og ligner en der snart falder død om "

    Ja folk skal slf. have deres meninger. Hvis de gerne vil diskutere så modagumentere jeg gerne. Men vil de ikke så hopper jeg pænt over og siger fair nok :o)


  • #27   27. mar 2011
    Frydenhoej*R.I.P Rival* C - Vil du så ikke godt fortælle mig hvordan man gør det på en god måde? Fordi jeg prøver virkelig at formulere mig pænt, skrive noget positivt og ikke bare angribe og save ned smiley


  • #29   27. mar 2011 Krikken ( no man should have all that power ) .

    Synes altså heller ikke at jeg har set dig skrive noget - hvor jeg har tænkt "det er bare løgn! sådan kan man da ikke sige tingene!"

    så du må sq gerne kommentere mine fotos og video album.

    men som du selv siger - du har nok bare været mere direkte før i tiden - og når nogen så har set det og hæftet sig ved det så ligger de slet ikke mærke til at du er blevet mere "blød"


  • #30   27. mar 2011
    Minkevennen Jamen det var da vidunderligt xD

    * PIO * - Ja det tænker jeg også ;D


  • #31   27. mar 2011 Jeg syntes da klart jeg har set mere positivt end negativt fra dig! (:

  • #33   27. mar 2011 "Er lidt ambivalent omkring dit eksempel - for på den ene side, synes jeg, at du bør forstå, at den slags reaktioner vil komme, når du er så kritisk som du er (no offence), uden at være spurgt"
    Det er helt rigtigt formuleret faktisk, og meget vigtigt at huske på. Folk spørger jo aldrig om kritik, og selvom det kan være nødvendigt med kritik, er det ikke altid dit (eller mit eller andres) job. Du har også selv givet udtryk for, at "man jo ikke bare skal være rygklapper", men man skal også huske på, at folk gør deres bedste. Og at du i øvrigt heller ikke kan få ret hver gang.

    Nu blev det rettet meget imod trådstarter, men det er altså ikke et angreb. smiley


  • #34   27. mar 2011
    Tråden har taget en anden retning end jeg forventede, men fair nok.

    Jeg har på intet tidspunkt troet at jeg får ret hver gang og har på intet tidspunkt troet at når man er kritisk og forholder sig skeptisk ikke får igen - det ved jeg udemærket godt.

    Nævner det også i starten hvor jeg skriver " Så er helt klar over at folk har sine tanker. "

    Så som sagt - jeg ved godt at folk har andre meninger om tingene end jeg selv og jeg ikke bare kan få ret :o)


Kommentér på:
Bagtale - en helt normal ting!

Annonce