{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Vitaminer - hvad ville I gøre? {{forumTopicSubject}}

Sagen er den at min hest har fået vitaminer i godbidsform her over sommeren, da det var dejlig let bare at skulle give ham 6 stk. hver dag når han var på døgnfold. Normalt plejer han at få vitaminer i pille-form sammen med sit foder om vinteren. Nu har jeg så det problem at der snart ikke er flere vitaminer-godbidder tilbage og jeg er i tvivl om, om hvilken af slagsne jeg skal købe nu? Jeg vil helst give ham vitaminer i pilleform sammen med foderet om vinteren, for så virker mængden større. Han får nemlig meget meget lidt foder. Jeg ved ikke hvornår hesten kommer på stald for vinteren, for han er ikke opstaldet hjemme. Jeg ved heller ikke om han blvier alt alt for tyk, hvis han både skal have foder på folden og gå på døgnfold her indtil han skal på stald. Græs er der rigeligt af indtil videre. Der er fordele og ulemper ved begge dele. Prisen er underordnet.

Tjørnhøj Mølle Vitaminer (Godbids-form)
- Fordele: Let at give imens han er på døgnfold.
- Ulemper: Fodermængden synes meget mindre, når han kommer ind på stald til vinter.

Travo-E Sport (Pille-form)
- Fordele: Fodermængden synes større, så det ikke bare er væk i to mundfulde.
- Ulemper: Skal gives sammen med foder - kan han mon tåle det, når han går på døgnfold med rigeligt græs?

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vitaminer - hvad ville I gøre?
  • #1   4. sep 2011 Tjørnehøj mølles vitaminer er super gode!!

    Min pony får hø, lucerne og disse vitaminer.. Synes ikke du skal tage dig af at den "kun" skal have 6 bolsjer.. Sådan kan hesten jo slet ikke tænke.. Hvis du synes det fylder for lidt, kan du jo give ham lucerne og roepiller (Hvis den gider spise det, min gider ikke han er for kræsen!)


  • #2   4. sep 2011 Jeg har været super godt tilfreds med både Travo-E's og Tjørnehøj Mølles. Jeg tror bare at jeg automatisk vil komme til at sætte ham op i fodermængde, fordi jeg ikke synes at det fylder andet end en halv mundfuld, hvis han får godbidder over vinteren.

  • #3   4. sep 2011 jeg er så til travo - de ser meget pænere ud ind på tjørnehøjs.

    det kunne være dejligt hvis travo ville lave deres som bolsher også smiley


  • #4   4. sep 2011 Jeg bruger travo til min.. Og så give rjeg lige lidt lucerne i så han føler han får noget at spise. Det virker rigtig godt for mig..

  • #5   4. sep 2011 Du kunne jo lægge bolsjerne i foderet smiley

  • #6   4. sep 2011 Jeg ville fortsætte med dit sommer-vitamin-projekt og bare give ham det i foderet. I og med at du ikke synes at der er ret meget foder når du gør det på denne måde, så kunne du jo hygge om hans foder ved at lægge lidt gulderøder eller æbler eller brød i. Evt selv bage godbidder, som ikke feder. Så hygger du om ham, som jeg kan fornemme du gerne vil og han får mere end blot en mundfuld.

    Men husk på at hesten ikke lægger mærke til om der er 1 eller 8 mundfulde - Den er altid mere sulten (ellers får den for meget). Så det er et spørgsmål om at du "får lov" at hygge om dens foder.

    Og nu er den jo vant til at få tjørnehøjs og er godt tilfreds med det og du kan nøjes med at bruge de samme vitaminer året rundt (:


Kommentér på:
Vitaminer - hvad ville I gøre?

Annonce