Victoria Just Stewart Victoria Just Stewart Nordsjælland, Danmark Bruger på hestegalleri.dk - alt om heste
Dato: 2012-4-26
Vist 1171 gange
Emner: 121
Svar: 458

Heste: 5
Fotoalbum: 2
Videoer: 15

Tror snart jeg bryder sammen...

26. apr 2012 kl. 21:51

For 11 uger siden kom jeg ud til Dandy, sadlede ham op og kunne ikke mærke noget i skridt men da jeg begyndte at trave synes jeg han gik underligt. Jeg hoppede af og tog ham i longen. Han haltede på højre forben, jeg prøvede at mærke ham og han var varm i forhold til det andet. Torsdag tog jeg derud igen og han haltede stadig så vi ringede til dyrlægen og fik hende ud fredag morgen. Hun sagde så at hun kunne se han haltede og at han var varm. Så han skulle til scanning om en uge for at se hvad der var galt.
Da den uge var gået tog vi til scanning og på scanningen viste det sig så at han havde lavet en skade i sit støttebånd. Det var heldigvis ikke så slem en skade så han skulle "kun" stå i 4 uger. Efter de 4 uger tog vi til scanning igen og jeg regnede virkelig med at han var klar til genoptræning. Han blev scannet og der var ingen bedring... Derfor besluttede vi os for at give ham en behandling som hedder "Shokway" (En slags ultralyd som sender bølger ind i senen)
Det var rigtig dyrt men det er jo også dyrt at have en skadet hest man ikke kan bruge til noget... Han skulle have det 3 gange i alt. Den 3 og sidste gang vi kom derhen tjekkede min dyrlæge ham lige i longen og prøvede at mærke på ham. Han haltede kun lidt på højre volte og han var langt fra lige så øm som første gang. Nu var der kun 2 uger igen. Efter de 2 uger kom vi så igen og han var så stadig halt... Derfor fik han en til behandling som hedder PRD. Hvor de tager noget af deres ejet blod ud og blander det med et eller andet og så putter det ind igen. Han skulle så stå 3 uger mere. Nu er der så gået 2 uger og om en uge skal han så afsted igen...
Nu til min pointe...
Idag da jeg var i bad brød jeg lige pludselig sammen og bare satte mig ned med "regnen" i ansigtet og begyndte bare at tude og be til gud... Jeg kan slet ikke beskrive hvor nervøs jeg er for at han ikke er klar om en uge... Og de der anfald kommer bare indimellem..

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg vil med det her indlæg.. Jeg ville vel bare ud med det! :-(

Svar til emnet: Tror snart jeg bryder sammen...

Emner: 51
Svar: 207

Heste: 1
Fotoalbum: 15
Videoer: 4
# 1 26. apr 2012 kl. 21:59

puha kender det selv :´( håber du er okay nu !!! det er noget af det værste når man går og forventer det værste :( kan tydeligt huske de der sammenbrud hvor man bare hyler og hyler og føler at det hele er noget lort !!! prøv at tænke glade tanker og held og lykke med tjek :) føler med dig ! :(

Emner: 94
Svar: 379

Heste: 2
# 2 26. apr 2012 kl. 22:00

det er godt nok synd for dig og din pony :(
håber det bedste for jer

Emner: 121
Svar: 458

Fotoalbum: 2
Videoer: 15
# 3 26. apr 2012 kl. 22:03

tak for de positive ord :-)

profil billede
Emner: 14
Svar: 3.571

Heste: 3
Fotoalbum: 26
Videoer: 21
Annoncer: 8
# 4 26. apr 2012 kl. 22:08

Æv, det er træls :-( Seneskader er nogle af det mest tidskrævende skader og kan tage halve eller hele ÅR om at hele ordentligt op....

God bedring.

Emner: 47
Svar: 411

Fotoalbum: 4
# 5 26. apr 2012 kl. 22:10

Det er da fuldt ud forståeligt at du er nervøs og bliver ked af det, kun sundt at komme ud med det!
Vil sende positive tanker til både dig og din hest.
Håber det løser sig og han bliver rask igen!

Emner: 31
Svar: 382

Heste: 4
Fotoalbum: 14
Videoer: 17
# 6 26. apr 2012 kl. 22:45

Jeg har selv været offer for sådan et "angst" anfald da kalibrA og Leo blev skadet.

Og igen da kalibra blev kasseret ved dyrlægen i marts i år. Lige nu går vi og nyder den sidste tid han har a leve i, inden han skal på de evige græsmarker. At miste sin makker igennem 4 år er forfærdeligt. Vi vælger at aflive fordi han er konkurrencehest og ikke finder ro som hest i løsdrift trods det er med sin bedste ven.

Jeg håber det bedste for dig og hesten, men husk altid at tage den rette beslutning for hesten.

Emner: 172
Svar: 2.739

Fotoalbum: 11
Videoer: 11
# 7 26. apr 2012 kl. 23:32

Det er rigtig synd for jer begge :-( Det er så træls når ens hest kommer til skade eller bliver syg. Man bliver altid bekymret og ked af det. Men det er helt naturligt. Det hele skal nok gå!!
Tænk på at det måske ikke tager så lidt tid, måske tager det længere tid. Min hest stod stille i omkring 7 måneder pga. han havde ondt i ryggen, og vi begyndte at ride igen for en lille måned siden.
Det kan godt tage lidt tid, men det hele ordner sig :-) Det lover jeg!
Ønsker jer held og lykke!

Emner: 88
Svar: 522

Fotoalbum: 6
# 8 27. apr 2012 kl. 05:31

Kender godt følelsen. Har i tirsdags fået konstateret at min pony, har slidgigt på 3 ben, i så slem en grad at hun altid har smerter. Hun har desværre skjult det alt for godt, men er den sidste måned begyndt at være meget stiv i hendes ben og ryg. Tænkte at kiopraktik kunne løsne op for hende, så fik Sune fra faxe dyrehospital ud... Han gav efter 5 min diagnosen, slidgigt på højre forben og begge bag ben. Hun kan ikke bruges til andet end få skridt ture og Skal være på smerte stillende.

Så Jeg har taget den tunge beslutning at hun Skal over regnbuen...

Så din nervøsitet kan Jeg fuldt ud forstå. Der er ikke noget værre end at have en skadet hest. Held og lykke med ham. Krydser mine fingre...

Emner: 191
Svar: 3.647

Fotoalbum: 7
# 9 27. apr 2012 kl. 06:46

Krydser ben,arme og fingre for dig og din pony, føler med dig.

Emner: 100
Svar: 1.412

Fotoalbum: 6
Videoer: 3
# 10 27. apr 2012 kl. 08:19

Puha håber virkelig får dig af din hest bliver ok igen med tiden det kan tage lang tid med bemskader får et lille år siden blev min datters unghest skadet oppe i hans Højer lårben og det er først nu han er ved at han er være 100% ok nu vi har været meget igennem med ham men det er ventetiden vær brug tiden med ham til at styrke jeres bånd så føles det ikke som om tiden er så lang men ja det er en hård nød og knække håber virkelig din hast bliver ok igen
hvor bor du enlig vi her en rigtig god heste dyrlæge i skive som også er keopraktor akupunktør og nogle andre førdighedder hun er virkelig dygtig

tab ikke modet søde det er hårdt og forstår dig kun alt for godt at du her brug for at få luft du er altid velkommen til at skrive til os hvis du får brug for at komme af med det du er også velkommet til at skrive og snakke om hvordan vi er kommet gennem vores frustiationen om at have skadet hest på lang tid
vores gamle dreng bliver aldrig ridehest igen så vi stod en overgang med to skadet heste så vores frustration om skadet hest kender vi desvære kun alt for godt
men hold modet oppe det lønner sig ofte i sidste ende og hvis jeres bånd i forvejen ikke var godt så bliver det efter sådenne en omgang
vi ønsker dig hel og lykke og de varmeste tanker her fra
MVH Sanne Diana's mor

profil billede
Emner: 7
Svar: 121

Heste: 4
Videoer: 7
Annoncer: 1
# 11 27. apr 2012 kl. 09:50

Føler med dig og håber at det går godt for din hest om 1 uge ,kan virkelig godt forstå at du er ked af det ,jeg sender alle positive tanker til dig,og selvfølgelig skal du komme ud med det,det er så vigtigt at man også er der for hinanden i stedet for de,rigtig mange negative toner der til tider er herinde syntes jeg. Håber på det bedste for dig og din hest. Knus

Gå til første svar

Du skal være logget ind for at kunne besvare emner.

Opret bruger   Log ind

Besvar emne: Tror snart jeg bryder sammen...

Bazoom - Vi elsker passionerede mennesker
HesteGalleri anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer.         Læs mere
Personer, der synes godt om dette