{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gamacher under transport? HJÆLP
  • #1   8. maj 2012
    Det er det ikke :o)


  • #3   8. maj 2012 Okay smiley og tak for svar - håber der kommer en der lige kan fortælle om det er i Sverige eller ej smiley

  • #4   8. maj 2012 google heste trnsport + beskyttesle.

  • #5   8. maj 2012 Der er ikke megen hjælp at finde på Google, vil jeg sige. Men jeg ville klart anbefale det. Det er en laaaaang tur. Min pony har både været i Norge og Sverige. Og begge gange, har det været køligt under transporten. Der hjælpe de også, så hesten kan holde på varmen bedre. Bare de ikke sidder for stramt, eller, at det modsatte sker, at de sidder for løst. Der skal selvfølgelig også tjekkes, om hesten får det for varmt af at have dem på. Men under sådan en tur, kigger man også om til dem et par gange.

    men igen, jeg tror ikke der er regler omkring det. Jeg har i hvert fald ikke kunnet finde nogen smiley


  • #6   8. maj 2012 Jeg kan nemlig heller ikke finde nogle smiley og vil helst undgå at have dem på - min ene pony er sådan meget varm i sig selv og har bestemt ikke brug for at blive holdt varm og den anden bryder sig heller ikke om dem smiley

  • #7   8. maj 2012 Har de rejst så langt før? Altså, på Raps' første tur, havde hun bare sine gamle grimme korte på. Nu har jeg dog købt nogle ordentlige nogen. Det er en lang tur, og hvis de skal i dyrlæge når du kommer frem, tror jeg de har større tendens til at være stivbenene efter så lang en tur, uden gamacher, og det var der mange der ikke gik igennem på til Baltic. Og det var rigtigt ærgeligt!

  • #8   8. maj 2012 Ja har rejst så langt mange gange før også meget længere end vi skal denne gang i Sverige smiley Og synes de virkede meget mere stive og generede en af turene vi prøvede med gamacher end nu hvor vi bare kører uden smiley
    Men ja det var da super ærgerligt med at de ikke gik igennem til Baltic smiley


  • #9   8. maj 2012 Line P - præcis samme erfaring her fra smiley Skulle bare vide om det var lovpligtig for så blev jeg jo nødt til det smiley

  • #10   8. maj 2012 Vores gik igennem til Baltic - det var der desværre andre der ikke gjorde.


    -Det kommer jo så nok an på erfaring og hesten. Hvis du føler det er bedst uden, så er det jo bare sådan det er smiley

    Jeg har dog aldrig oplevet noget negativt, men har heldigvis heller aldrig været ude for noget slemt, hvor de viste sig at være positive. Men jeg beholder dem nu på alligevel. smiley


  • #11   8. maj 2012 MIMI - når okay, godt nok smiley
    Ja det kommer jo helt an på hypsen smiley


  • #13   8. maj 2012 Jeg har kun transportgamacher på hvis hestene skal sejle. Der kommer mange uvante bevægelser.

    Ellers tror jeg ikke det er godt at de får overophedede ben under transport. Jeg kører til tyskland fra sjælland uden transportgamacher.

    Også til sverige - og nej, det er ikke lovpligtigt i sverige. Til gengæld skal din hest være vaccineret halvårligt for at starte stævner i sverige.


  • #14   8. maj 2012 Tak for svar smiley
    De stævner jeg skal til er løb - så alle vaccine regler osv har jeg styr på smiley
    Var bare lige det med gamacher smiley


  • #15   8. maj 2012 Altså jeg kører aldrig uden mere, efter en meget alvorlig skade, som gamacherne godt kunne have hjulpet med. men det er så let at være bagklog - og hvis hesten er rolig under transport, så vil jeg absolut heller ikke anbefale det (:
    Jeg kan ikke forestille mig at det kan være lovpligtigt, eftersom det jo ikke er noget alle har - og det alligevel ikke rigtig rager dem (:


Kommentér på:
Gamacher under transport? HJÆLP

Annonce