Sara N Sara N Nordjylland, Danmark Bruger på hestegalleri.dk - alt om heste
Dato: 2012-5-8
Vist 922 gange
Emner: 31
Svar: 195

Flusa/Tektonik

8. maj 2012 kl. 20:25

Ak ja, så er mittesæssonen i gang. Sidste år stod min islænder i en dal ned til en å, uden døgnet rundt, det var om muligt det værste sted at stille en eksemhest og hun var også temmelig plaget. Det var den første sommer jeg havde hende. Hun fik økozonkur (uden effekt) og gik med dækken.
I år er hun flyttet et nyt sted hen hvor der ikke er vand/å i nærheden og hun kommer på stald om aftenen til næste morgen. Dækkenet fik hun på 1 april og i dag har hun fået første omgang tektonik (har ikke prøvet det før). Indtil videre har hun slet ikke vist tegn på kløe eller irritation af nogen art.
Er der nogen der har erfaring med tektonik/Flusa???

Svar til emnet: Flusa/Tektonik

profil billede
Emner: 3
Svar: 135

Heste: 4
Fotoalbum: 5
Annoncer: 3
# 1 8. maj 2012 kl. 22:49

jeg har brugt begge dele, og har kun gode erfaringer med det, bruger det fra april til oktober, ingen af mine(2) klør sig mere end normalt. bruger nu flusa da jeg har en lys hest og det var lidt komisk med blå streger på ham efter tektonik

Emner: 9
Svar: 237

Heste: 2
# 2 8. maj 2012 kl. 22:58

Har også haft gode resultater med begge produkter samt bayofly, som ikke længere kan købes i DK men i tyskland.

Synes dog ikke det har så stor effekt som jeg kunne have ønsket på den eksemhest vi har i stalden, da selv få stik er til stor gene for hende. Vi overvejer binyrebarkhormon indsprøjtninger til hende da hun alligevel ikke skal have flere føl.

Synes også det ser sært ud med den blå stribe :-D Bruger pt Flusa.

Emner: 62
Svar: 3.335

Heste: 8
Fotoalbum: 8
Videoer: 8
# 3 8. maj 2012 kl. 23:30

Har brugt begge produkter og har været glad for dem.. dog havde jeg en hoppe der fik udslet og bare pletter af flusa men der har intet været ved Tektonik, så selv om det ser farligere ud er det hvis ikke helt så hidsig hvis man har en sart hest :)

profil billede
Emner: 67
Svar: 6.368

Heste: 7
Fotoalbum: 50
Videoer: 45
Annoncer: 5
# 4 9. maj 2012 kl. 09:41

Tectonik har jeg brugt sidste sommer, det havde en effekt på hestene ikke fik flåter, men om det virkede mod flyvende insekter ved jeg ikke rigtig..

Randi: Er det ikke lidt ekstremt at give en hest binyrebakhormon? Det er ret voldsomt ved en hests indre...

Emner: 4
Svar: 262

Heste: 4
Videoer: 2
# 5 26. jul 2012 kl. 09:57

Nogle der ved om Flusa må bruges på hopper med føl som diger?

profil billede
Emner: 40
Svar: 300

Heste: 3
Videoer: 2
# 6 27. jul 2012 kl. 17:44

Det må bruges til køer med diende kalve ved siden, så jeg har brugt det til min hoppe da føl var 1 md gammel uden problemer....

Gå til første svar

Du skal være logget ind for at kunne besvare emner.

Opret bruger   Log ind

Besvar emne: Flusa/Tektonik

Bazoom - Vi elsker passionerede mennesker
HesteGalleri anvender cookies til at huske dine indstillinger, statistik og at målrette annoncer.         Læs mere
Personer, der synes godt om dette