{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stritter med fusserne ;)
  • #1   30. jun 2012 tror bare det øvelse smiley få evt. til og stå og sige med det samme når når du begynder med at stritte med dem? smiley

  • #2   30. jun 2012 køb skråindlæg til bøjlerne det hjælper

  • #4   30. jun 2012 Bind stigebøjlen fast i gjorden med en sporerem eller lign...så kan du ikke komme til at stritte.... smiley Kender nogle stykker der er kommet af med den irriterende vane ved ovenstående metode.

  • #5   1. jul 2012 En af mine lærere på HTX (!) kom med en fantastisk tip, som har hjulpet mig meget. Det er nemmest at demonstrere live, men jeg kan prøve at sætte det på skrift.

    Du kan dreje så meget du vil i knæet, du vil bare få ondt, og det vil ikke hjælpe. Du skal dreje HELE benet ind, helt oppe fra hoften. Øv dig uden hest først. Læg en hånd på siden af hoften og drej benene ind, et af gangen. Du skal kunne mærke under hånden at benet drejer. Først vil det nok føles fuldstændig forkert, men sådan er det. Så sætter du dig ned på en stol, mens benene er drejet ind. Og det VIL gøre ondt, for det er uvant.
    Når du så kommer op på hesten, så rejser du dig i bøjlerne, og drejer hele benet (begge ben selvfølgelig) ind, evt. med en hånd på hoften. Så sætter du dig ned igen. Det kræver træning, og du skal rette op flere gange. I starten vil du få rigtig ondt/ømme ben, fordi det er uvant. Men det virker, og jeg kan mærke nu her efter 1½ måned hvor jeg har redet 2-3 gange i ugen, at det bliver nemmere og nemmere, jeg sidder bedre og det gør slet ikke ondt mere.


  • #6   1. jul 2012 Og nej, de andres forslag har ikke hjulpet på mig overhovedet. Specielt fordi at når mine knæer peget lige frem (når jeg står normalt), så står mine fødder i en venkel på omkring 35-40 grader ud fra den linje knæerne danner. Ovenstående tips får jeg bare ondt i knæerne af, på den dårlige måde. I min nye metode fra min lærer, er det mere ondt på en "det her gør godt og skal trænes måde".

  • #7   1. jul 2012 generer det din ridning?

Kommentér på:
Stritter med fusserne ;)

Annonce