{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
929 visninger | Oprettet:

Miniature/shetter - omkostninger.... {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! smiley

Jeg står her og vil prøve at overtale min mor til at få mig en lille miniature eller en shetter smiley

Men jeg vil lige høre, er der nogen der ved hvad det koster om måneden sådan ca???

Skal man have den handelsundersøgt hvis man ikke vil bruge den som ridehest? Det skal man måske for en sikkerhedsskyld?

Skal den forsikres? Hvis ja, hvilken slags? Det skal vel ikke være den samme som en normal ridehest?

Hvis min veninde også vil have en, kan man så sætte dem i samme boks (self. stor nok til begge to) så bokslejen bliver mindre??

Hvor tit trænger sådan nogen små nogen til smed?

Osv. osv. osv.... smiley

Alt information så jeg er klar til at give min mor igen! smiley

På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Miniature/shetter - omkostninger....
  • #1   7. jul 2012 jeg vil ikke bruge penge på at handelsundersøge en shetter..
    det har vi heller ikke gjort med vores egne.
    De er heller ikke forsikret, det kan ikke betale sig.
    Vores står altid i samme boks, ingen problemer i det.


    vores får smed hver 5.-6. måned
    vacc en gang om året og ordnet tænder, når de trænger.. Der går gerne 1-2 år i mellem tænderne trænger på vores.


  • #2   7. jul 2012 Jeg ville ikk spilde penge på en handels undersøgelse da den jo næsten koster det samme so heste..
    forsikring bliver dyre end selve hesten så nej heller ikk..

    Hvis de kan enes kan de godt stå i en stor boks sammen jah.

    ellers så er det jo de samme priser som en stor hest med smed, dyrlæge og andet.. smed er ca hvar 4 måned
    Foder vil selvfølglelig være billiger end en stor hest.


  • #3   7. jul 2012 det koster omtrent det samme som en stor hest smiley

  • #4   7. jul 2012 Fæhesten:
    Det gør det altså ikke, på ingen måde..

    For det første er det en pony = billigere opstaldning end en hest
    For det andet skal de bare leve af hø, de bliver jo fede af bare at se på mad = minimale udgifter på foder.
    smed er ca. hvert halve år, hvis shetteren ellers står ok på sine ben og ikke er forfangen.
    vacc en gang om året hvis man gider, det er jo ikke en lov.

    Det er en del billigere at have shetter end hest


  • #5   7. jul 2012 det er ydderst sjældent at en shetter koster mindre end en 1er pony i opstaldning har være heldig og kunne prutte om prisen nogle steder.
    fodring af shetter kan være billigt men er som regelt svært oog derfor bliver det dyrt.
    du får ikke rabatved smed eller dyrlæge, og ja det er rigtigt og man sikkert kan være mere sløsset med dyrlæge og smedbesøg, men på bekostning af ponyen hvilket ikke er fair.
    udstyr er heller ej billigere, sommetider dyrer da det skal laves specielt til de små af dem.
    vaccinne bliver lovpligtigt samt at de skal vaccineres efter eu krav i 2013, forsikring er lovpligtigt med hensyn til ansvars forsikring som koster lige så meget som en stor hests forsikring.


  • #6   7. jul 2012 Det rigtig at om det er en shetlænder eller en 1 pony så koster det ca det samme. Min 1 pony koster ca det samme på alle måder som en shetlænder. det eneste er jeg vil forsikre min pony plus at den også spiser lidt mere men det jo hvad 1-200 kr mere om måneden vi snakker om også forsikring..

    og jah alle heste skal være ansvars forsikret lige som hunde


  • #7   7. jul 2012 fordi der går et halvt år betyder ikke at man er sløsset med smed.. ej heller hvis der går mellem 1-2 år i mellem tandraspning..
    ansvarsforsikring af hest, høre naturligt under en indbo og derfor mærker man ikke til det
    De skal ikke have andet end hø at spise, så det kan umuligt blive dyrere, så vælger man i hvert fald selv at gøre det hele mere besværligt end det behøver at være.
    det er en hyggepony, udstyr er begrænset, medmindre man kører vogn med dem (gør vi)

    med hensyn til opstaldning, så kender jeg ikke det store til det.. vi har vores hjemme.
    og vi lejer en eng til 500 kr om året.


  • #8   7. jul 2012 Jeg vil sige som fæhesten, at det koster næsten det samme.. Det er jo de samme vilkår. De skal forsikres, have dyrlæge, have smed, foder, osv. osv.

    Det sted man kan spare er vel opstaldningen, her behøver man jo ikke de fineste og vildeste faciliteter.


  • #9   7. jul 2012 de har normalt kun brug for foder, hvis de er i daglig træning, ellers bliver de fede bare af hø, så man spare bestemt en del der.

    Altså min hest høre bare under min indbo i ansvar.


  • #10   7. jul 2012 men hvorfor vil du have en shetter? hvad vil du med den?

  • #11   7. jul 2012 Janni og Mistery - det er altså ikke alle shettere der kan leve af hø!

  • #12   7. jul 2012 Hyggepony smiley Tricks, sjov og ballade smiley

  • #13   7. jul 2012 Jeg er slet slet slet ikke enig. smiley NU har vi to shettere og de er SÅ meget billigere end en stor hest. Man kan mange steder prutte om prisen, men hvis ikke så kan de stå i samme boks også kan du og din veninde jo deles regningen på boksen. Vores får lidt over en håndfuld foder + lidt lucierne + hø self. og de har det sgu godt. smiley Vi har ikke forskeret dem da vi ikke finder det nødvendigt. smiley omkring 1000 kr. om måneden ville jeg regne med smiley

  • #14   7. jul 2012 det er en skrøne at shetter kun kan leve af hø, de har brug for vitaminer, samt at deres fodøjelsessystem har tilpasset sig at leve af mange forskellige microorganismer til at supplere deres nøjsomhed.



  • #15   7. jul 2012 Jeg får aldrig handelsundersøgelse når jeg køber mine mini shettere.
    De kan sagtens gå sammen to og to i en boks til store heste´, såfremt de er vant til at gå sammen og helt trygge ved hinanden.
    Optimalt gik de på sommergræs sammen hele sommeren så var de klar til at gå i boks sammen til efteråret.
    Ellers skal i købe to fra samme avler, som så er vant til at gå sammen.

    Jeg har mine avlshopper livsforsikret pga. risiko ved foling, samt at så har jeg en foster fosikring med i prisen, men ingen uanvendeligheds forsikring da jeg jo ikke rider dem.
    Så kan du overveje sygeforsikring så du får dækket udgifter til dyrlæge-regninger.

    Mht. foder er det selvfølgelig billiggere til en mini shetter end en stor hest. Ligeledes vil det være billigere at fodre på en shetter end en miniature hest, da shetterens forbrænding er noget lavere.
    Vi fodrer med godt wrap og vitaminer/mineraler til vores og så supplerer vi med kraftfoder til dem der har behov: drægtige, diegivende, ungdyr mm.

    Det er meget forskelligt hvor ofte vi beskærer vores. Nogle trænger kun engang hvert ½ år ca. hvor andre skal have en gang hver 6-8 uge.

    Endelig vil jeg slå et slag for at i bruger lidt flere penge når i køber ponyerne, og køber med stamtavle, da i så vil have flere muligheder for sjove ting at lave med dem. Kåringer, shows, dyrskuer, materialeprøver, shetter stævner mm.

    Held og lykke med at overtale forældrene.... jeg kan kun sige at shetteren er en skøn pony med en fantastisk stor personlighed.


  • #16   7. jul 2012 Jeg betaler 700 kr for opstaldning af min shetlænder - og der indgår. Ind og udluk, foder og fodring smiley Dog køber jeg selv vitaminer til 200 kr.

    Har heller ikke fået handelsundersøgelse på min - men vær nu for gudsskyld forsigtige :-). Vælg med omhu', da nogle enkle Shetlændere kan havde nogle forfærdelige vaner. Tihi smiley

    Held og lykke!


  • #17   7. jul 2012 Fæhesten: Ansvarsforsikring er som regel en del af ens indboforsikring, så det bør man lige tjekke inden man dobbelt forsikrer.


  • #18   7. jul 2012 jeg har ikke indbo lige nu så har anvsar ekstern, men fik en ret billig pakke løsning hos forsikringsskelskabet, der indeholdte dyrlæge dækning op til 60 % af alle regninger, samt fosterforsikring og uanvenligheds og død og med i det var ansvar også, så selvom jeg får indbo vil de stadig være dobbelt forsikret da forsikringen uden ansvar så bliver meget dyere, men vil give anna helt ret i frygt for at lyde som en tavlemafia så køb en pony hos en anerkendt avler med papirer, selvom de er meget billige på markedet uden papirer så kan det være en rigtig jungel og man kan nemt blivesnydt for mange flere penge end man aner

  • #19   7. jul 2012
    Skal man have den handelsundersøgt hvis man ikke vil bruge den som ridehest? Det skal man måske for en sikkerhedsskyld?:- Vores 2 små er ikke blevet handelsundersøgt

    Skal den forsikres? Hvis ja, hvilken slags? Det skal vel ikke være den samme som en normal ridehest? :- Nej de er ikke forsikret.

    Hvis min veninde også vil have en, kan man så sætte dem i samme boks (self. stor nok til begge to) så bokslejen bliver mindre??:- Altså mine 2 er mor og søn, så de kan godt stå i samme boks. Men nogle kan jo ikke sammen. Jeg vil råde dig og din veninde til at købe dem samme sted fra:)

    Hvor tit trænger sådan nogen små nogen til smed?:- Vores bliver beskåret hver 3. måned, når de store heste bliver skoet.

    Mine 2 små får vitaminer (i form af vitamin-godbidder), de får Slobber-mash 3 gange ugentligt, for at rense tarmene for jord/sand og så får de hø,

    Da Anton var yngre fik han plag/føl-foder og det gjorde hoppen også, da hun var diegivende.

    De får selvfølgelig også raspet tænder i ny og næ, og som et plus gør vores dyrlæge det gratis:)


Kommentér på:
Miniature/shetter - omkostninger....

Annonce