{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.449 visninger | Oprettet:

Tilridning eller rodeo? {{forumTopicSubject}}

hej, jeg søger virkelig efter en rodeo eller ridning til min hest Milton, han vil ikke ride.

Har talt med Tommy Lundby fra Fredericia, andre siger at han er ikke god ved nervøse hest og dyrt pris.

Har talt med Caroline fra Taulov rideklub, andre siger at hun er ikke dygtig nok til en slagt hest ligesom min hest.

Det gør mig usikker, aner det ikke hvad skal jeg så vælge.

Kender du nogle der kan hjælpe os?

Min hest står ved fredericia.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilridning eller rodeo?
  • #1   19. jul 2012 Maria Skipper http://www.mariaskipper.dk/
    Hun er super sød ved hestene. Men hvad mener du egentligt med tilridning eller rodeo? Rodeo er jo en amerikansk "sport", hvor vilde heste får ryttere på som de skal forsøge at kaste af? Hvad er det din hest gør?


  • #2   19. jul 2012 Må den flyttes til Kolding?

    Der er nemlig en super dygtig pige som skulle have tilredet min hvis ikke den var blevet solgt. smiley

    Og hun er efter min mening ret billig.
    Jeg kan linke til hendes bruger i en pb hvis det har interesse?


  • #3   19. jul 2012 du ved godt at ved rodeo bliver hesten irriteret til at bukke og prøve at smide rytteren af, ik? Der får de en gjord strammet omkring bugen (lige foran bagbenene) og derfor bukker de som gale - Er det det du vil udsætte din hest for, eller...?

  • #4   19. jul 2012 Jeg har lille fornemmelse, at Milton kan acceterne når rytter sidder fest på ham i nogle min senere når han bliver træt. Mig og en par rytter falder hurtigt af fra ham, vi har ikke nogen magt over ham.

    Ja tak, gerne meget se det linket. smiley


  • #5   19. jul 2012 et lille klip af mia http://www.youtube.com/watch?v=V4g1q6RKF-A

    http://www.mia-nielsen.dk/

    Og jeg ved godt at jeg har anbefalet hende før smiley

    Men hvad mener du med rodeo? det er jo en pænt hård sport? smiley


  • #6   19. jul 2012 Jeg snakker om rodeo - jeg mener at det kan være en som kan holde fast på ham mens han bukker og sparker, til sidst han bliver træt så en kan stå af og øve til at sætte op på ham igen.

  • #7   19. jul 2012 Heidi: Er du sikker på det ikke er fordi han har ondt?

  • #8   19. jul 2012 Pb sendt. smiley

  • #9   19. jul 2012 Når nu forstår jeg smiley det har jeg også prøvet med en shetlænder smiley

  • #10   19. jul 2012 Hvad med at leje den tilridnings dukke der er kommet, derved er der ingen som kommer til skade. Derved har du mulighed for selv at arbejde videre med den i et tempo, som passer jer. Når den har vendet sig til denne ville jeg sende den i professionel tilridning 1-2 mdr.

  • #11   19. jul 2012 Sabine Nielsen C: nej det har han ikke har været undersøgelse.

    Anita R:ja jeg sad på ham, kun når vi står rolig, afslappe. Når vi går så det går han i amok.

    Firshrider dukke er åske ike godt for milton,kan han blive helt tosset hvis han er bange for lyd af ting.


  • #12   19. jul 2012 hmm syntes ellers hvad jeg har hørt om tommy, så er han dygtig. hvis han ikke syntes du skal have en dukke op først, hvilket man ellers tit bruger på heste der har svært ved at acceptere rytter, kan du så ikke betale dig til at han tager det værste.

    er sikker på du også kan låne en dukke et sted. det gode er at dukker bliver på ryggen om de så ligger sig ned eller hvad de gør, ved de meget nervøse eller stædige, kan man starte i boksen


  • #13   19. jul 2012 kunne godt have hjulpet dig
    se evt min annonce
    men er fuld besat indtil oktober


  • #14   19. jul 2012 Milton er så bange over lyd af ting, er det smart at bruge dukke op på ham?

    Okay, lyder da godt, jeg har lige talt med en fra kolding, hun skal lige se om kan hun hjælpe milton eller nej.


  • #15   19. jul 2012 Heidi, tror det er en rigtig go' idé at du får noget hjælp til din hest. Det lyder ikke somom du har helt styr på, hvordan man arbejder med en ung hest og tilrider den. Tror det kunne være rigtig fedt for dig at finde én der er tæt på, således at du selv kan være med i udviklingen og deraf selv lære.

    Derud over ville jeg få hesten tjekket, hvis den bliver ved med det, selvom den kommer i professionel ridning. Min egen fik konstateret kissing spines, efter jeg i to år havde forsøgt at gøre ham ryttervant, uden at det rigtig nogensinde lykkedes. I bagklogskabens lys, burde jeg selvfølgelig have set signalerne og have fået ham tjekket noget før. Så hvis jeg var dig, ville jeg for en sikkerhedsskyld få foretaget røngten af ryggen, så jeg var sikker på, ikke at spilde min tid og mine penge på en hest der måske slet ikke kan rides.

    Men umiddelbart lyder det mest somom hesten "bare" er blevet fejlhåndteret, så er helt enig i, at han kommer i ridning hos en professionel smiley


  • #16   19. jul 2012 Synes helt klart du skal kontakte Winni Mortensen på Bredkærgaard, hun er super dygtig til alle slags heste..
    Også problemheste og lign....


  • #17   19. jul 2012 Du bor det forkerte sted.
    Det er virkelig en hest for os, da vi altid kombinere tilridning med jordarbejde og tillidsøvelser. Det har normalt en rigtig fin påvirkning på hesten.
    Samtidig har vi nogle rigtig fornuftige priser på sommer ridning/tilridning.
    3750,00 kr. incl moms. pr.måned incl. foder, hø, vitaminer, gulerødder, opstaldning og foldordning.
    Der er dog mindre tillæg, hvis der skal trænes f.eks. trailer(så hesten selv kan gå op) og konditionstræning.


  • #18   19. jul 2012 Jeg har en fint erfaring med unge heste, men bare Milton er i anden verden som jeg ikke kender, jeg har en kuesine som har meget og gode erfaring, hun har prøvet med ham og med jordtræning og får tillid mellem hesten og ejer, hun fortæller mig hvordan gør man det, de går rigtig i tre uger. Men nu det gider han ikke mere, som om han har fået nok af det. Derfor jeg får ham fri i nogle dage nu, skal finde ud af det hvordan skal jeg så gøre med ham.

  • #19   19. jul 2012 Fik tjekket på ryggen i røngten, det er helt ok.

  • #20   20. jul 2012 Har ikke fundet en endnu, milton skal til tilridning snart som muligt. Kan ikke vente i et par månender mere. Gerne i aug mdr.

  • #21   28. jul 2012 Hejsa jeg faldt lige over dette indlæg og er nødt til at kommentere på Winni Mortensen.

    Denne dame er absolut IKKE proffesionel og er absolut ikke god til nervøse eller vågne heste. Hun havde min hest i ridning før jeg fik den, og den fik hun splittet ad på 2 måneder, hvilket har kostet rigtig, rigtig mange penge og tid at få den på ret køl igen. Det skal siges at hesten intet fejlede inden hun fik den i ridning, ud over at det er en vågen og rå hest, der ikke finder sig i ret meget, samt at hun forud for det, havde undervist en af sine elever der havde fået lov at låne den, i et par md..

    Da jeg overtog hesten, ringede jeg til Winni for at høre lidt nærmere om de problemer hun havde med hesten, da tidligere ejer trodst alt har lagt rigtig mange penge ude ved hende for hendes manglende tallent og viden (xcuse me!) og blev modtaget i telefonen af en meget arrogant Winnie, der knap gad at svare, og som mente min hest var sindsyg i hovedet, aldrig blev ridehest, aldrig var rigtig glad og bedst tjent med at komme i fryseren, hvilket hun også havde fortalt tidligere ejer (som jeg kender).

    Til dette kan jeg kun sige at jeg modtog en meget nervøs hest der aldrig havde fået sat grænser og vundet alt for meget over sin rytter og ja jeg har fået nogle ordentlige rodeo ture, men det tog mig 3 md. at komme fra en helt rå psykisk skadet hest, der hverken ville ha rytter på eller var styrbar til at springe en La på hjemmebane! Det var i november jeg overtog hesten og den går La dressur nu også.

    Igår var jeg til fødselsdag i Ribe og kom tilfældigt til at tale med et par avlere. De kendte godt min hest og de kendte også Winnie og ku fortælle at hun er decideret bange for at ride og bange for de fleste heste. Så at sende en problemhest hen til hende, ville nok være det samme som at hælde benzin på bålet.

    Jeg måtte ha min hest i ridning 1 måneds tid ved en svinedyr proffesionel cowboy, da den efter Winni og hendes elevs ridning var blevet decideret livsfarlig, han er nu desværre blevet "nappet" af Peter Minderhoud i Holland og arbejder dernede, hvilket jo kun bekræfter hans dygtighed, når han bliver headhuntet af en af verdens dygtigste dressurryttere. På den måned Will havde hende, gik hesten fra At være livsfarlig til at være mindre livsfarlig, nærmest på stadie som en "alm" så unghest, som var derfra jeg overtog tøjlerne.

    Så alle andre end Winni, og hold jeg nu for dælan væk fra alle de dér selverklærede froffesionelle og send jeres heste i ordentlig ridning:o)

    Kh. Søs


  • #22   28. jul 2012 Hej Søs!

    Lyder sgu ikke så godt med Winni!
    jeg har fundet et, han hedder Johnny Jørgensen fra Ribe. Milton får en plads hos ham i uge 35, ved det ikke om kender du ham?

    Jeg havde sendt sms til over 10 berider, fleste af dem siger at de kan ikke hjælpe Milton fordi det er meget livsfarligt, de vil ikke hjælpe.. Johnny siger ja til at vil hjælpe Milton. Og en pige fra Kolding der vil også hjælpe ham.

    Så vi må se hvordan vil gå det. smiley


  • #23   28. jul 2012 Nogle heste er måske bare ikke skabt til at være rideheste ? (: Syntes du skal overveje lidt om din hest ikke ligger i denne kategori.



  • #24   28. jul 2012 Pony & Babyhesten smiley !

    Milton havde været redet i to år (cirka 2007 - 2009). Hos en prof ridning.

    Derfor nu han må tage hos berider igen, for at se om det betaler sig at han kan komme til at ride igen.


  • #25   28. jul 2012 Kan godt være, men der er jo en grund til at den er som den er. Og måske opgav de at ride den i sin tid, da han begyndte at få de anfald. Er sikker på at der ligger en historie bag som du ikke kender til

  • #26   28. jul 2012 Ja, du har nok ret i men vi må også se hvad berider siger om ham. Det er ikke noget andet jeg kan så gøre. Jeg træner ham kun på jordtræning, det har han det super med.

  • #27   28. jul 2012 Min veninde er nega god til sådan nogle heste smiley hun tager det i hesten tempo og dens pricmisser, kan høre hende ad og hun har tid hvis det er, evt send en pb

  • #28   28. jul 2012 Har du fået ham røngtenfotograferet i ryggen?
    Jeg har jo forsøgt at tilride min hest gennem to år, over 4 omgange, fordi det altid er endt med, at han har bukket én af, og derefter har været angst for at få rytter på igen.
    Det har vist sig, at han har kissing spines.
    I dag fortryder jeg bare, at jeg ikke fik det tjekket noget før, så ku jeg have sparet 3 hjernerystelser. Hesten er fuldstændig uridelig.


  • #29   28. jul 2012 Hej igen:o)

    Heidi: jeg har hørt positivt om Johnny mht. "problemheste", men kender ham ikke. Håber han kan hjælpe dig:o)

    Glemte iøvrigt og nævne, at tidligere ejer sendte hesten på Ansager, på foranledning af Winnie, da hun mente den fejlede noget, når nu hun ikke ku ride den, Her blev den undersøgt og røntgenfotograferet i hoved og r.., uden Jon fandt noget, og han konkluderede allerede dengang at det måtte være ridemæssige problemer, men ku ikke få lov at se den under rytter, da ingen af dem turde at sætte sig op! Dette kostede tidligere ejerer yderligere 6-7000 kr., ud over de ca. 15.000 han havde lagt for Winnis ridning:-(

    Pony og Babyhest, ved ikke om det er mig eller Heidi du referer til, men er bestemt ikke enig. Min hest er jo gående nu og rider ved vores gamle landstræner, hvor den også er opstaldet og han mener bestemt den har en fremtid, han kalder hende bare en utilpasset og forkælet teenager, hvilket passer meget godt. Derudover har hun temperament som en Michelino og er meget følsom og intelligent, bestemt ikke en hest for alle og en enhver.

    Personligt mener jeg at alle heste, der ikke fysisk fejler noget, kan rides. Men mange ryttere mangler desværre en pæn portion ydmyghed om egne evner og derfor ender det ofte galt og så er det hesten der er bims i bøtten:-(

    Kh. Søs




  • #30   28. jul 2012 Ja, Milton er blevet tjekket overalt, der fejler ingenting. Men jeg ved bare at han var blevet mishandlet for tre år siden. Jeg er helt sikker på at Milton tror på at mennesker behandler ham skidt, han kan ikke fatte det at jeg behandler ham fantastisk. Som om han er vant til det skidt. Og jeg kan virkelig se på ham at han kommer næsten aldrig ude og oplever noget. Han er blevet chokset hver gang når han ser nye ting på stedet. F.eks spring bommer, grus på vejen, jeg taber små ting med vilje (for at få ham der vænner sig til), biler, trailer, cykler..

    Men han er blevet bedre til det. Når han bliver bange, så giver jeg ham til den, for at vise at den er ikke farlig.


  • #31   28. jul 2012 Søs: var ikke dig, men heidi jeg henvendte mig til. Har selv en masse erfaring med ungheste, jeg arbejder som tilridningsrytter. Og er bestemt heller ikke bange for at sætte mig op på de unge, selv hvis de er lidt voldsomme. Men nogle gange som hesteejer må man bare erkende at det ikke er et ridedyr man har, og at sætte andres liv på spil simpelthen er respektløst i mine øjne. Jeg har selv på egen krop mærket hvor galt det kan gå, bare fordi ejer vil have sin hest tilredet og derfor "glemmer" at fortælle hvor mange steder den enlig har været før hen.

  • #32   28. jul 2012 Pony og.... Jeg er delvist enig, men mener stadig at hvis ikke hesten fysisk fejler noget, så er det et spørgsmål om piloten der sidder dér og det er ikke for at klandre dig, du er sikkert en dygtig rytter, men der er sikkert også heste der er uden for dine evner og til syvende og sidst er det jo også lidt et spørgsmål om kemi mellem hest og rytter. Der er proffesionelle beriddere der sender deres heste i ridninger nogle måneder ved andre beriddere fordi de lige kan et eller andet, andet eller mere end dem selv og det tager jeg f... hatten af for, ydmyghed om egne evner, det var der mange amatørrytter der godt ku trænge til at lære. Du kan jo bare se Hans Peter Minderhoud, der har headhuntet, Will som hjalp mig med min. Han er verdensmester og en fantastisk rytter, alligevel henter en en cowboy fra Dk/australien ind for at hjælpe ham igang med de vanskeligste af hans heste.
    Når det er sagt, så er der jo også heste, der aldrig bliver undersøgt til bunds, da det jo er et spørgsmål om økonomi og bare en Mri scanning koster over 10.000 kr., der er heste der er rene i røntgen, men alligevel går med skader i benene som ikke kan ses på røntgen og heste der går med kissing spine, som heller ikke kan ses på en røntgen, men kun med Mri. Til syvende og sidst er det jo også et spørgsmål om at læse dyret, for handler de i panik og angst, er det som oftest fordi der er noget fysisk, handler de i trods er de som regel stærke i hovedet.

    Kh. Søs

    Ps. Milton, ikke for at fornærme dig eller noget, men tjekkede lige dine to vidoer og det ser halvfarligt ud det du har gang i dér! Først og fremmest ville jeg nok ikke ha så mange omkring min hest, første gang jeg skulle op, og da slet ikke en smånervøs hest. Dernæst så er hende du har til at "holde" din hest altså ikke meget bevændt. Hun har overhovedet ikke kontrol over noget med longen i venstre hånd, og at hun står foran hesten lige op i hovedet på den, gør de fleste nervøse og ikke nok med det så har hun igen ingen kontrol, når hun står foran hesten.
    Hvis du endelig var kommet op, så var den bukket af h.... til med dig, for hun ville aldrig ku holde den. Man skal ALTID ha longen i højre hånd, stå på siden af hesten, men albuen mod dens hals, så man kan dreje den rundt med det samme, den begynder på noget, det er den eneste måde, man kan beholde kontrollen. Så personligt ville jeg ha tisset i bukserne, hvis jeg skulle ha været testrytter, under det show dér;o)


  • #33   28. jul 2012 Okay, kan godt forstå det.

    Men en anden berider fra Fredericia, hun siger at det kan gøre det sådan på måde, jeg med Milton. Med små cirkler, for at undgå han kan bukke sig og sparke. Når det bliver bedre så cirkler bliver større indtil videre.

    Ja, det er meget forkert af mig, at får tre mennesker går rundt ved ham, det kan han ikke lide det. Men jeg har arbejdet sammen med ham i næsten tre uger, kun mig med ham, det kan han bedre lide det. Det går godt, men jeg tør ikke at sidde mig op på ham efter han sparker hårdt mod min maven. Jeg vil eneste have at Milton skal lære på rigtig vej, så bestiller jeg en berider til ham i stedet for. smiley


  • #34   28. jul 2012 Søs: Jeg arbejder ved en berider, hvor jeg efterhånden har prøvet lidt af hvert, vi har fået heste ind som andre har opgivet og givet os god tid med dem hvorefter det er blevet gode rideheste. Men har så sandelig også oplevet nogle som var direkte livsfarlige. Ja der er sikkert nogle som kan tilride selv de vildeste kræ, men hvilke normale mennesker kan ride og styre dem ? Nogle gange syntes jeg bare at man må indse at et dyr ikke er skabt til at være ridehest. Og i den her sag, tror jeg at hesten har oplevet noget rigtig ubehageligt siden den reagere så kraftigt, sælger har sikkert ikke fortalt hele sandheden af frygt for ikke at kunne sælge. Eller selv aldrig har fået den fulde historie afvide

  • #36   28. jul 2012 ' Pony & Babyhesten smiley !

    Ja, kan godt forstå det.
    Men jeg må prøve med Milton, fordi han var også billig køb. Hvis det går ikke, så bliver han et godt hjem, ude på græs og få en selvskab, elsker at nusse sammen med.

    Jeg skal ikke finde ud af det hvad var der galt med ham for tre år siden. Det går frem, vi må prøve på noget. smiley


  • #37   28. jul 2012 Pony og babyhesten: Ja der er jo intet der er sort eller hvidt med heste, det er det fantastiske og til tider irriterende ved vores sport:o)
    Mener dog stadig at de fleste heste kan rides, af den rigtige rytter, medmindre de har fysiske fejl. Og tror også de heste du snakker om går under den kategori, f.eks. er der ikke mange der kender til lidelsen hvinskhed hos heste, som også kan være en svær diagnose, men disse heste er livsfarlige, ikke bare under rytter, men også på stald/fold, og ondskabsfulde, hvilket jo ikke er hestens natur.
    Og ja så er der selvfølgelig også dem, der virklig har haft nogle dårlige oplevelser som du siger, men dem tror jeg nu heller ikke er helt uden for rækkevidde, med den rigtige træner.
    Og ja du har ret i, at det bestemt ikke gør det bedre, med de heste, der bliver kastet rundt fra det ene sted til det andet, bl.a. dér hvor jeg mener, at folk som Winnie Mortensen ikke burde kalde sig selv for proffesionel og tage folks heste i ridning og slet ikke "problemheste". Man er altså ikke proffesionel bare fordi man har et ridecenter, har desværre gennem årene set alt for mange af disse selverklærede proffesionelle og de sørgelige resultater derefter:-(

    Heidi: Ellers en smart lille hest du har dig, en skam at Will er taget til Holland. Ha praler altid af, at han aldrig har opgivet en hest;o) Véd dog at han i perioder stadig tager til danmark og afholder kurser/tager sig af problemheste, kender en berider på Fyn der lige har haft en unghest i ridning hos ham. Du kunne evt. prøve at skrive til ham på Facebook, om ikke andet, kan det være han kan henvise til en, véd han har haft et par stykker "i lære" om hans og hans partner Tristans metoder. Her er et link til ham:o) http://www.facebook.com/search/results.php?q=elite+horsemen&init=spell&tas=search_preload&search_first_focus=1343497659948&sc_oq=elitehorsemen&sc_h=1849842255&sc_a=cs&ab=T_TA_RANKING_1&sc_r=1#!/pages/ELITE-HORSEMEN-v-Tristan-Tucker-Will-Rogers/147159252035619

    Held og lykke med ham:o)

    Kh. Søs


  • #38   11. nov 2012 Hej Heidi Skriver kun af ren nysgerrighed, helt ok hvis du ikke svarer. Ville bare høre hvordan det gået med Milton, om du fandt nogen der kunne hjælpe dig.

    Vh Helene






  • #39   11. nov 2012 Som jeg kan se er han blevet rigtig dygtig ham Milton (; skal muligvis låne ham smiley der er videoer på heidi's profil af ham smiley

  • #40   11. nov 2012 Hej tak for svaret "stald thyras", dejligt at milton fik chancen, ved evt hvem der fik Milton i ridning?

    VH Helene


  • #41   11. nov 2012 Der er også Berideren Ole Hummelshøj han er på Grindsted Rideklub.
    Han og hans elever er super dygtig, og tro mig de kan blive sidnede på alle heste smiley

    Har set Ole ride på hans hingst hvor hans telefon ringede, og hesten gik amok, Ole tog telefon og sagde ''ringer lige tilbage om 5 min igen'' (mens hesten bukkede og hoppede rundt som en gal) og så tog han begge tøjler og red den ud af problemet igen smiley jeg var helt paf over han blev på har aldrig set en hest hoppe så højt smiley

    Så syntes han ville være god hvis din hest er svær at blive på smiley


  • #42   11. nov 2012 Hej dejlig høre det er sådan en kyndig og dygtig mand, der har haft Milton.
    god aften.

    VH Helene


  • #43   11. nov 2012 Helene z: Det er Johnny Jørgensen fra Ribe. Ham med gummistøvler og cowboybukser smiley Milton er stadig smule bange, det bliver mindre men der går meget langsomt.. Han kan være panik når man rører pludselig ved hans numse mens man sidder op på ham. Det skal altid være forsigtig. smiley en mege speical og følsom hest, der er meget få heste der har samme ligesom ham. smiley

  • #44   11. nov 2012 Hej Heidi tak for svaret. Kender godt Johnny, så Milton skal nok få en fair chance, men hvor er det da forfærdelig at han er så bange, og især hvis det noget i fortiden der gjord at han er så bange. Men håber da det lykkedes, hvilket det plejer når Johnny har dem. hilsen Helene

  • #45   11. nov 2014 Hej:) ham johnny I snakker om, bliver han kaldt cowboy johnny?

  • #46   12. nov 2014 Ja lige præcist, Lene.

  • #47   12. nov 2014 Hvor længe brugte han på milton og hvad gav du for det:)

  • #48   13. nov 2014 En mdr, cirka omkring 3700 kroner smiley

  • #49   13. nov 2014 Okay mange tak

  • #50   9. jan 2015 Hej! Kan du give mig Johnnys tlf nr? Tak

Kommentér på:
Tilridning eller rodeo?

Annonce