{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løn som rytter på stutteri
  • #1   24. jul 2012 Nu var jeg ikke rytter men staldmedhjælper så ved ikke om du kan bruge det til noget, men fik bolig, og 9000kr ville jeg have boks også fik jeg 8000kr..



  • #2   24. jul 2012 Okay smiley det jo også meget rimeligt..
    Nu sagde de at de ikke kunne give fuld løn, men ved ikke hvad sådan en fuld løn ligger på, men det skal være så jeg får "lommepenge" ved siden af..


  • #4   24. jul 2012 Jeg har arbejdede fuldtids i en salgsstald. Jeg havde fri mad, og drikke, samt undervisning hver dag og et værelse i ridehallen. Selvfølgelig havde jeg også en gratis boks til min hest.

    Jeg arbejde fra 06.00 til 21.00 hver dag og fik 5000 kr i løn. Der er altså ikke mange penge i at arbejde for stutterier eller salgsstalde - og det er hårdt arbejde. Jeg kunne sagtens have 11 heste og skulle ride på én dag plus min egen også alt det daglige staldarbejde ved 50 heste.


  • #5   24. jul 2012 Uh ha så mange heste er der slet slet ikke her smiley der er ca. 17 heste plus min egen.. ca. 10 af dem bliver redet og de søger en der kål ride resten af hestene da de selv kun når 2 heste efter arbejde og ikke har tiden til resten.. der bliver murer ud hver 14. dag med maskine..

  • #8   24. jul 2012 Jeg står i den situation at jeg går arbejdsløs pga ansættelses stop og nedskæring i århus kommune. Jeg er uddannet sosu hjælper, men pga det er så svært at få arbejde søger jeg nu nogle Andre udfordringer. Jeg vil gerne læse til Falck redder men først efter jeg er blevet 25 smiley

  • #9   24. jul 2012 Den mest normale løn er 5000kr og så husk det er inden skat er det beløb jeg sagde også..
    Så man for ikke mange penge ud af det, og man skal gøre det fordi man kan lide det, ikke for andet..


  • #10   24. jul 2012 Tja, jeg ville ikke gøre det igen. Kunne simpelthen ikke holde til det. Jeg skulle også muge spånebokse og lukke til og fra fold - udover ridningen.

    Det mad vi fik, var ikke noget og råde hurra for, så vi købte tit mad selv :-).


  • #11   24. jul 2012 Tjah. Jeg har været 3 steder. Det ene sted som "vikar"

    Det første sted (rideskole) fik jeg 8000 kr, hvor jeg så skulle betaler 500 kr for boks og 500 kr for et usselt værelse. Det var uden kost. Jeg valgte ikke at havde min egen hest med/ eller bor der.
    Jeg stoppede til sidst, fordi vi kun var to piger til knap 70 heste, og jeg red ikke særligt meget. Arbejde fra kl. 7 til 22 - 2 - 3 gange om ugen. 2-3 gange om ugen gik jeg kl. 18-19. hver 2 weekend var jeg alene om 70 heste. Der mødte jeg kl. 7 - 18.

    Så arbejdede jeg i en Proff springstald, som groom, hvor jeg fik 7500 kr med kost og logi, samt boks til hesten, og plads på bilen til stævner.

    Og sidst fik jeg 5000 kr som vikar med kost og logi. Der havde jeg ikke hest med.

    Havde jeg ikke på nogle af dem ^^ - Mange steder arbejder du sort. gjorde jeg ihvertfald!


  • #12   24. jul 2012 Jeg havde kun eget værelse, men til gengæld også fri kost der hvor jeg har haft sommerjob de sidste to år, jeg fik ca 5000 i måneden.

  • #13   24. jul 2012
    Damn hvor ville jeg aldrig arbejde til den løn..
    Forstår ikke hvorfor ridebranchen holder sig uden for feriepenge, weekend fri, en løn der ligger langt under normalen, tillæg osv.

    Kunne godt tænke mig at prøve og arbejde et sted med heste - men ikke til sådan en løn. Det er jo nærmest intet i timen.


  • #14   24. jul 2012 Krikken..
    Der hvor jeg var fik vi ferie penge, og fri hver anden weekend eller mere kan ikke helt huske det, samt når vi havde weekend arbejde havde vi tidligere fri en dag eller to kan ikke helt huske hvordan det var, men det var egentlig meget fair, var self. mange timer at arbejde, men lige der hvor jeg var var det faktisk helt okay og langt over standaren for at arbejde i en stald smiley


  • #15   24. jul 2012 Nu er det jeg skal arbejde som er rytter.. ikke staldhjælper.. og muligheden for at ride heste på højere plan end min egen kan ser jeg også lidt som en løn.. jeg har ikke råd til en dressur hest.. men nu må vi se hvad de siger.. smiley skal derop om en halv time

  • #16   24. jul 2012 Det bedst sted jeg har været fik jeg fri boks og 12000kr. før skat.
    Jeg boede ikke på stedet men der var mulighed for det.
    Jeg arbejdede 7-15 og aldrig et minut mere.
    Abejdede hver 2. weekend og der skulle man ikke andet end at foder 2 gange om dagen og lukke ind og ud...
    Det var som rytter.


  • #17   24. jul 2012 Jeg arbejdede for en rydefysioterapeut, hvor jeg stod for stedets 20 heste (deriblandt var min egen), og så gik vi med handicappede.
    Jeg boede i en skurvogn sammen med en anden pige. Vi var altid 5-6 piger, der boede på stedet.
    Jeg arbejdede omkring 50 timer om ugen + hver tredje weekend.
    For det fik jeg 6000,- udbetalt, kost og logi morgen, middag og aften, internet i min skurvogn, og opstaldning af min pony, hvor der var foder, wrap og halm incl. Plus der var ridehal og ridebane på stedet, som vi frit måtte benytte ++ en kæææmpe skov, vi også måtte ride i.


  • #18   24. jul 2012
    * Stald Zederkof * - Kan læse mig her til at det ikke altid er med kost og logi + boks, så derfor er det stadig ikke meget :o)
    Fair nok med 7-9000kr udbetalt inkl. boks og lejlighed - men andet, nej tak.
    Ikke når man arbejder fra 7 morgen til 20-22 aften og weekend.


  • #19   24. jul 2012
    Får du udbetalt 9000kr i bilka før skat, så er du godt nok blevet snydt vil jeg mene ;o).
    Tjente 10.000kr som fuldtids i Kvickly som ungarbejder ( dvs. gik til 53kr i timen, også tillæg lørdag, søndag og efter kl. 6 ).


  • #20   24. jul 2012
    Hov " udbetalt før skat som voksen "


  • #21   24. jul 2012
    .... Ved ikke lige hvad jeg skal bruge den kommentar til :o)
    Aner ikke hvad hun får i løn, hvad hun betaler i skat, hvordan hun prioritere sine penge, hvad hun betaler i husleje, lorte lejlighed er individuelt osv.


  • #22   24. jul 2012 Hvis du vil være falckredder, skal du ikke komme for sent i gang.
    De tager ikke nogen ind der er 25 eller ældre.
    (link fjernet)


  • #23   24. jul 2012 Jeg er ansat som staldpige/rytter, har dog mest med hestene at gør, stort set ikke noget hårdt staldarbejde, jeg hjælpe kun med at fodre og give halm nogen dage, jeg arbejde fra 8 til 16, men hvis jeg er færdig før må jeg gerne køre, jeg har en timespause hvor jeg får frokost, fri hver weekend, og hvis jeg har skal med til kåring eller andre ting i weekenden har jeg altid fri en anden dag, jeg fik 7000 før skat og hvis jeg havde haft hest eller anskaffer mig en må jeg havde den stående gratis, dog er begyndt på uddannelse der ude, det giver lidt mere (:

  • #24   24. jul 2012 Renée***Amatørfotograf***, jo Falck tager folk ind der er over 25,
    men hvorfor vente Linda T? smiley


  • #25   24. jul 2012 Jeg fik et værelse, en boks og 3000 kr udbetalt.
    Jeg arbejdede 11 timer om dagen med 1 times pause og havde hele weekend fra morgen til aften


  • #26   25. jul 2012 Der er noget personligt der forhindre mig.. derfor jeg venter til jeg er 25 smiley

    Jeg snakkede med dem igår og det arbejde jeg skal lave er fodre én gang om dagen, muge ud i boks med halm piller, ride omkring 4 heste om dagen + min egen selvfølgelig, lukke heste ud og ind.. får en okay stor lejlighed med køkken og bad plus boks. de vil lige finde ud af hvor meget jeg får ved siden af + jeg også får.noget for de heste jeg har redet der skal sælges.. efter min.mening synes jeg det her virker luksus smiley


  • #27   25. jul 2012 Prøv at kigge linket, du må ikke være fyldt 25 når du starter ved Falck. Jeg kender flere der er blevet afvist pga. alder.

  • #28   25. jul 2012 Jeg arbejdede 75 timer i en stald. Der var ca 65 heste, elevheste, hingste, avlshopper, føl/plage, heste ridning.
    Havde 6 heste jeg skulle ride, den første hest skulle stå klar kl 8 i hallen til berideren, han havde imellem 10-14 heste.der skulle rides. Derud over skulle jeg passe stalden, lukke til og fra fold, have elevhold.
    eg hhavde et kvarters pause om dagen, hvor jeg fik en rugbrød. Aftensmad stod jeg selv for.
    Havde hest med og en kummerlige lille lejlighed. Før skat fik jeg 7000..

    Stoppede.eefter et par mdr. Slavearbejde gider jwg ikke, så aldrig mere hestejob til mig smiley

    Men held og lykke til dig, det skal.nok blive spændende smiley


  • #29   25. jul 2012 Urha, det er jo bedre end at være på kontant hjælp ! smiley
    Et hurtig spørgsmål, hvor finder i annoncerne for staldene der søger en??


  • #30   25. jul 2012
    Kig denne:
    http://www.yardandgroom.com/

    Der er fra alle lande. Inde på HN er der også en side med job.


  • #31   25. jul 2012 Jeg arbejder som staldhjælper og handicaphjælper på et sted kun med handicapridning. Jeg arbejder i gennemsnit maks 37 timer om ugen, og har weekendvagt hver tredje weekend og fri hver tredje onsdag.
    Jeg betaler skat af 10000 kr, men de 3000 kr. går til fri kost og logi. Jeg har et værelse, deler køkken og bad med de andre ansatte, og der bliver købt ind så vi selv kan lave mad.


  • #32   25. jul 2012 Jeg kunne desuden have hest gratis med, hvis jeg ville smiley

  • #33   25. jul 2012 Der er primært ingen weekend arbejde for som de sagde ville de jo gerne selv ride, de havde bare ikke tid i hverdagene til dem alle

  • #34   25. jul 2012 Renée***Amatør fotograf***, Jo man må - så er man bare voksen elev.
    I min klasse er vi 25 elever hvoraf 10 er over 25 år smiley


  • #35   25. jul 2012 Ja du må altså gerne være 25 år.. Har sekv kontaktet dem og snakke med en vejleder.. Sætter da ingen mål hvis det var HELT umuligt..
    Men nu er forummet ikke om mine fremtidige planer, men om hvad folk har fået i løn for at være rytter..
    Vær venlig at holde jer til emnet smiley


  • #36   25. jul 2012 Krikken:
    Jeg lavede et opslag på HN og blev kontaktet igennem den


Kommentér på:
løn som rytter på stutteri

Annonce