{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Forslag til en ny sadel til rytter med rygproblemer? {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Jeg har længe ville have en ny sadel, men er i tvivl om hvilken en jeg skal vælge. Er der nogen som kan anbefale en god sadel?
Jeg har dårlig ryg og det er derfor vigtig at sadlen giver mig optimal støtte både for og bagtil så jeg har den rigtige holdning. Kan godt lide at sidde dybt og godt og der må helst ikke være for meget plads bagtil da jeg har en lille bagdel og kan derfor ikke "fylde" sadlen ud og kommer tIl at sidde forkert for at kompensere for rygsmerterne. Tænker også at sadlen nok skal være blød i læderet for at jeg sidder behageligt?
Den behøver ikke at være voldsom dyr, men hvis det er den rigtige sadel til mig så og min hest så er prisen ligemeget.

Håber i kan hjælpe. smiley
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forslag til en ny sadel til rytter med rygproblemer?
  • #1   31. jul 2012 Altså med en Isabel werth, går du aldrig forkert i byen, den giver enorm meget støtte da den er høj bagtil, og så kan du selv justere knæpuderne smiley Isabel Bates er nok den bedste sadel jeg har oplevet :-))

  • #3   31. jul 2012 Er normal ikk vild med kieffers sadler, men en bjerget rom er helt uden for hvad de normalt laver og en virkelig god sadel med fantastisk støtte..

  • #4   31. jul 2012 Efter jeg har vænnet mig til at ride i min Barefoot London sadel, så kan jeg simpelthen ikke fordrage at sætte mig i en Isabell Werth mere.
    Barefoot sadlen er lækker blød, giver god støtte. Man kan virkelig mærke hestens ryg, så det er nemmere at følge hestens bevægelse fremfor en stiv bomsadel.
    På optimalsadel.dk kan du låne en demosadel. Så kan du jo se om det er noget for dig. Der findes forskellige Barefoot modeller. smiley


  • #6   31. jul 2012 Jeg har en muskel/led-sygdom, og har derfor også brug for en sadel med god støtte. Jeg kan varmt anbefale Wintec Isabell Werth smiley Jeg har den nyeste model, og synes, man sidder fantastisk i den smiley

  • #7   31. jul 2012 Kan klart anbefale en Kieffer Wallstreet. Vi har sådan en og den er dejlig dyb i sædet, blød i læderet og giver helt fantastisk god støtte. Den er desværre også ret dyr, men bestemt pengene værd.
    Du kan se sadlen her: http://www.hestegalleri.dk/fotoalbum/diverse_hest/227979-laekker_ny_dressursadel_til_pony


  • #8   31. jul 2012 sommer magnus!
    Det føles som om, der er gele i læderet


  • #9   31. jul 2012 Jeg har selv rigtig store rygproblemer, og må sige at Frank Baines, er ideal til dårlig ryg. Det er også en sadel man automatisk sidder 100% korrekt i med skulder,hofte,hæl. Har altid døjet med at jeg "ligger" ned når jeg rider grundet smerter i ryggen, og der hjalp Frank Baines sadlen mig op i korrekt stilling uden følgende smerter.

  • #10   31. jul 2012 Jeg døjer selv med ryggen og har haft problemer med at min hofte hopper ud af led når jeg rider. Jeg har investeret i en Prestige Modena, som bare er fantastisk.

    Den har en rigtig god fjedring så jeg ikke får de hårde stød i ryggen, hvis hesten pludselig hopper. Kunne slet ikke tåle at sidde nedsidning før, men det går super nu.
    Den har et middeldybt sæde med knæpuder med god støtte uden at man bliver låst fast. Er springrytter, så kan ikke fordrage at være låst fast i en sadel.
    Jeg har selv en meget lille røv og har også haft problemer med sadler der bliver for store i sædet, men den her er helt fin i størrelsen... smiley

    Købte min meget let brugt til 6000kr, så den kan godt fåes til en rimelig pris smiley


  • #11   31. jul 2012 Jeg har og selv rygproblmer efter en bilulykke med min pony.. Der havde jeg en london barefoot, og den ødelag min ryg mere.. Så prøvede jeg med en hubertus, og den var jeg rigtig glad for, den var dog for smal til min hest. /: Men jeg har hørt om isabell vert skulle være rigtig god, har selv redet i en, en enkelt gang, og er nu selv ved at spare op til en. smiley S¨å isabell vert vil jeg klart anefale, har aldrig hørt noget dårligt om den sadel.

  • #12   31. jul 2012 Tusind tak for god respons alle sammen. Tror jeg vil prøve mig frem til hvilken en jeg sidder bedst i af de sadler i har foreslået. Kan se der bliver nævnt nogle af de samme.
    Tak for hjælpen.
    God dag til alle. smiley


  • #13   31. jul 2012 De nye wintec sadler (alle modeller) er rigtig lækre i sædet, dybt men ikke så dybt at du sidder fuldstændig låst fast. Samtidig kan du sætte knæstøtterne som du syntes er bedst.

  • #14   5. okt 2012 innova , helt klart, super blød sadel man sidder fantastisk i og god pasform til hesten

Kommentér på:
Forslag til en ny sadel til rytter med rygproblemer?

Annonce