{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
520 visninger | Oprettet:

sommereksem {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har en pony som jeg mener har fået sommereksem, Men det hele startede først efter hun havde været ved hingst. Hun blev bedækket d. 3 maj i år og gik hos hingsteejer i 1 uge. Inden havde der ikke været de mindste tegn på eksem. Da hun så kommer hjem så går hun alene i et par uger og først der begynder hun at klø sig. Først i manen og så flytter jeg hende over til en veninde hvor hun går nu, og der begynte hun at klø sin hale også. Nu mit spørgsmål: Tror i at Kløen/eksemen kan være hormon påvirkning? Hun har aldrig gjort det før? Hun er blevet klippet klippet man og hale samt krop og går med eksem dækken, men hun klør stadig...

Håber nogle kloge hoveder kan give nogle gode svar...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sommereksem
  • #1   6. aug 2012 Har været ved hingst.. Så er den nok smittet med lus.

    Min har sommereksem, og det kan jeg se, fordi det hjælper at pakke hende ind i maske og insektdækken. Hun var helt farlig før, kastede hovedet imod os, kløede øjne, mule, ører, krop, hale og under maven - overalt. Desperat !!

    Hun begyndte at lugte mærkeligt, og først sent opdagede jeg, det var fordi hun kløede sig så meget, at huden begyndte at væske, ligesom andre med sommer eksem.

    Nu med insektdækken og det hele er kløen nede på 10% af før. Hun klør sig kun, der hvor dækkenet (rambo) ikke dækker, dvs. ved bringen hvor hun har eksem, og under maven, og lidt i halen, og man kan også se, når de ligger ned og sover, så kommer fluerne direkte hen til halen, fordi haleklappen så ikke dækker.

    Jeg bruger pt. panthenol creme til bringen, halen og under maven, det hjælper.

    Det værste jeg har set ved en sommer eksem hest, var en, der havde kløet hale og man af, og den sad ned som en HUND på jorden og skubbede sig frem og tilbage, fordi halen kløede sådan..


  • #2   6. aug 2012 ja jeg tænker også svamp

  • #3   6. aug 2012 svamp, sommereksem, eller lus! Hun er nok blevet smittet men kontakt en dyrlæge og snak med ham/hende om det smiley

  • #4   7. aug 2012 Har idag snakket med dyrlægen om det og hun mener ikke det er sommer eksem. Ej heller lus eller svamp.
    Hun siger at lige som vi mennesker sker der jo en homonel forandring og det kunne godt tænkes at hun har fået kløe.. Selvfølgelig skal der holdes øje med hende men så længe hun ikke kløer mere end hun gør, syntes hun jeg skal prøve at vaske hende i shampoo for heste med skæl og evt smøre hende ind i olivenolie for evt at bløde hård hud op,som jo meget vel kan klø...


Kommentér på:
sommereksem

Annonce