{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.848 visninger | Oprettet:

Anbefal trailer {{forumTopicSubject}}

Godmorgen HG-folk

Jeg skal ud og have ny trailer. Da han ikke syntes om min gamle variant 2 hestes pony trailer. Men hvad skal jeg vælge? Inden jeg tog til Australien, ville han ikke i min egen trailer, og jeg endte på sygehuset. Jeg vil svigermors trailer ned, så jeg kunne prøve at læsse den i den. Efter en halv time stod den i traileren, hvor jeg selv læssede den uden andres hjælp og hjælpemidler. Da vi havde trænet 3 gange gik han op under 5 minutter.
Det er en pegasus hun har. Jeg kan godt lide traileren, men jeg syntes bare ikke at det er godt når bagbommen ikke kan sættes ned i ”fjordheste”-højde, for at søtte ham. I min egen trailer står han og kaster sig ind i siden, og nærmest sætter sig ned inde i traileren. Derfor har jeg besluttet at jeg skal have ny/brugt trailer. Det er ikke noget som haster. Det skal være en stor trailer. 2000 kg. Helst ikke træ. Sadelrum er ikke nødvendigt. Den skal helst ikke koste mere end 30-40.000? Jeg har masser af tid til at vente efter den rigtige kommer til salg. Den skal ligge godt på vejen, både med en hest og to heste i traileren. Den skal gerne kunne holde til en fjordhest som lige pt ikke står ret pænt under kørsel, men som forhåbentlig er villig til at lære at stå stille. Den skal være behagelig for hesten at stå i på grusvej, eller så behagelig som overhovedet mulig.
Har i noget som i kan anbefale? Som jeg bør tage et kig på, eller nogle som jeg skal holde mig langt fra? smiley

Venlig hilsen
Helle Andersen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Anbefal trailer
  • #1   22. aug 2012 brenderup. Ligemeget hvilken model med ligger super godt på vejen smiley

  • #2   22. aug 2012 Cheval liberté Gold modellerne er bare super lækre. Du mærker dem ikke på vejen og de kan indstilles i bom højden.

  • #3   22. aug 2012 Brenderup er super gode..
    Men synes også Humbaur Pegasus er mega lækker og den mærker man ikke..

    Har desværre hørt mange og også selv oplevet, at Cheval Liberté, har indmaden (skillebum osv) letter foran hvis hesten sætter sig på bagbommen.. Da det bare er sat fast i gulvet med en stang, der bøjer lidt bagud, så den faktisk bare løfter sig op af gulvet hvis der kommer vægt på bagbommen..
    For den split der holder den fast, ikke følger med som standard, så det skal man i hvert fald være opmærksom på..


  • #4   22. aug 2012 jeg er til humbaur og har selv en atis den ligger super på vejen og den kan stilles ned som du gerne vil have den er god bred som er vigtigt når du har en der ikke vil gå i trailer ville heller ikke købe trf da det ofte larmer lidt mere end en glasfiber desuden ville jeg aldrig sætte min op i en cheval liberte da jeg kender to der har haft problemer med dem og den ene gik hesten ud ad traileren da de kørte på hovedevejen

  • #5   22. aug 2012 Jeg har en Humbaur Pegasus, og er mega glad for den! smiley
    Den ligger rigtig godt på vejen, om der så er ingen hest i, eller om der er 1 eller 2 heste smiley
    - Synes også den er nem at velligeholde smiley Min er af glasfiber, både tag, sider og bund smiley


  • #6   22. aug 2012 Sanne: På de nye modeller kan skillerummet ikke lette, da man skal rykke det til højre side for at kunne løfte det foran.
    Var derfor jeg skrev Gold modellerne smiley


  • #7   22. aug 2012 Böckmann trailere er også fine, dog er jeg stadig mest til Humbaur Pegasus

  • #8   22. aug 2012 Böckmann trailer til enhver tid.
    En Böckmann trailer er den eneste trailer der ikke taber værdi på
    samme måde som det andre gør smiley

    Personligt syndes jeg Brenderrup, Variant og Cheval er for ringe smiley
    Hambauer har jeg ikke selv erfaringer med.



  • #9   22. aug 2012 Vi har engang haft en Humbaur pegasus trailer, mener jeg det var.. Då lå rigtig godt på vejen og kan ihvertfald holde til noget, min hest som heller ikk ville stå i trailer selv, stod og sparkede helt vanvittig inde i traileren, når jeg tog den anden hest ud og den gik da ikk i stykker.. Den var også lavet i glasfiber

  • #10   22. aug 2012 Mustang!

  • #11   22. aug 2012 Humbaur Rapid smiley

  • #12   22. aug 2012 Nu har jeg prøvet en del traileren efterhånden - og må helt klart give min Mustang +++
    Kvaliteten og stabiliten er bare i orden og den ligger godt på vejen - ligegyldigt hvor stor eller urolig en hest man kører med.


  • #13   22. aug 2012 HUMBAUR RAPID er ganial! smiley
    Havde også en hest som ikke ville i Trailer.
    Så for guds skyld ik køb en brenderup det er som at sidde i en kano i en storm!!!
    ( DET ER HVAD TORBEN ANDERSEN SAGDE) OG DETTE HAR IHVERTFALD HJULPET PÅ VORES


  • #14   22. aug 2012 En Rapid, er siderne ikke af træ der? Eller det er mig som mixer nogle trailer ?
    Jeg kan også godt lide Pegasus, det eneste minus er jeg ikke kan sætte bommen længere ned, mon det kan eftermonteres? jeg har kun været passagere i en bil med en pegasus efter, jeg kunne ikke mærke den bevægede sig.
    Brenderup ved jeg ikke helt, jeg kan ikke lide designet på de fleste af deres trailer, og deres bund skulle heller ikke være så langt fremme som andre ang. afrjerding - har jeg hørt.
    Mustang er bare så pokkers dyr, og jeg vil ikke have en hestetrailer fra stenalderen smiley
    Cheval er jeg tit kørt forbi, udefra ligner de lidt en paptrailer... Men har aldrig rørt ved en, så kan ikke rigtig be eller afkræfte om det er noget, Men hvis man søger på erfaringer med dem, er de ikke poplære smiley
    Böckmann, den havde jeg ikke lige tænkt på, den vil jeg da klart overveje også.
    Men ja det skal være en stor trailer, til min fjordhest, som åbenbart ikke syntes det der med at køre til stævner eller undervisning er sagen..
    atis, hvor stor er den? Som en pegasus? Og kan bagbommen sættes ned i fjordheste højde?


  • #15   22. aug 2012 har en 3 år gammel(ny) böckmann comfort to-hestes med sadelkammer og er vildt glad for bla. den lave læssehøjde - kan fåes med en masse ekstra-udstyr og en del af det kan også eftermonteres smiley

  • #16   22. aug 2012 Man kan sagtens finde billige mustaner og de ældre modeller er lige så gode so
    De nye! Det er en genial trailer


  • #17   22. aug 2012 Og cheval trailere er en pap trailer, alt knækker på dem, og rampen bliver skæv efter ganske kort tid

  • #18   23. aug 2012 Okay, så må jeg lige tage et kig på sådan en mustang. smiley

  • #19   23. aug 2012 Ej nu stopper i lige med at nedgøre cheval trailerne. De er stadig et ungt firma og ja deres gamle modeller var lige til at lukke op og skide i - dette fortalte vores Forhandler!
    Men de nye Gold er fået ændret alle de gamle fejl, og vores er bestemt ikke en pap trailer. Den larmer ikke når der bliver kørt, ligger bedre på vejen end langt de fleste, pga deres ophæng. Og alt hvad der er ekstraudstyr til andre trailere er skam standard i chevalen.
    Husk på der kan ske meget i løbet af 5 år smiley


  • #20   23. aug 2012 Det var nu også den nye model vi havde og den var sku noget værre pap! Sorry bare min mening!

Kommentér på:
Anbefal trailer

Annonce