{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.165 visninger | Oprettet:

Når dyrlægen siger 50/50 {{forumTopicSubject}}

Hej alle søde HG'ere

Jeg står i den situation, at min lille baby har fået mavesår. Desværre sidder de ikke helt normalt, så de har sagt, at der kun er 50% chance for, at hun bliver god igen.. Jeg er knust og sidder og tænker de værste tanker - tårerene triller ned af kinderne på mig.

Er der nogle, som har fået af vide af dyrlægen, at jeres hests chance var 50/50, hvor det ikke endte i aflivning? Altså, hvor hesten blev fin og god igen? Jeg tror virkelig, jeg har brug for nogle gode solskinshistorier, så håbet i mig kommer lidt frem igen..
På forhånd tak!

Knus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når dyrlægen siger 50/50
  • #1   6. dec 2012 Har kun fået at vide at det mest humane var at sige farvel :S

  • #2   6. dec 2012 Jeg har haft en hest, som havde en seneskade, hvor dyrlægen ikke troede, at hun blev rask igen. En måned efter var hendes sener iorden, og vi påbegyndte genoptræningen. Hun lever endnu fantastisk, er stadig aktiv og virker 100% endnu smiley

  • #3   6. dec 2012 Min part fik meget alvorlig kolik, og dyrelægen sagde at hun nok ikke ville overleve, men det gjorde hun, men også kun fordi jeg gik med hénde, mega, mega, mega lang tid!

  • #4   6. dec 2012 Hej Sofie, ej det er jeg meget ked af at høre smiley Ønsker alt godt for din lille, søde Bella.

    Jeg har faktisk en solstråle historie smiley Fox, min 13-årige lånehest, blev for nu halvandet år siden meget voldsomt skadet. Han brækkede en flig af knoglen på det ene bagben. De første tre uger svævede han mellem liv og død, men ejeren valgte at Fox skulle have en chance, selvom dyrlægen anbefalede en aflivning. Desuden sagde de, at hvis han kom sig over skaden, ville han aldrig blive ridehest igen. Muligvis meget let skovtur i skridt, men ikke mere end det. Når Fox aflastede det dårlige bagben, overbelastede han nemlig samtidigt det højre forben, hvor han har en gaffelbåndsskade. Derfor gik gåffenbåndsskaden mildt i udbrud igen.. Begge ting blev behandlet.

    Efter 6 måneder begyndte jeg meget langsomt genoptræningen. Det tog godt og vel tre måneder. Nu, halvandet år efter, har han en del skønhedsfejl - bl.a. en hævelse på det ene bagben, der aldrig fortager, og en del ar.

    Den dag i dag kan han rides i skridt, trav og en smule galop. Han har ingen smerter til hverdag, hverken i forbenet eller bagbenet. Han er glad og han trives, til trods for at dyrlægen for halvandet år siden anbefalede os en aflivning. Men han kæmpede for det, altså han havde livsglæde, og jeg tror at det var dét der i sidste ende, gjorde at han kom sig over skaden - dét at han ikke gav op, men kæmpede.


  • #5   6. dec 2012 Ikke prøvet det samme, men kan sige, at MIN dyrlæge er optimist til det sidste. smiley

    Så nu har jeg flyttet hende ud som foldbums i løsdrift. Fordi dyrlægen ikke mente, det var så slemt, jeg spurgte også til aflivning, men hvis hun skulle aflives, skulle jeg vist finde en anden dyrlæge. smiley


  • #6   6. dec 2012 min hest cosmo fik kræft hvor dr dyr ikke viste om han ville kun over leve det at der kun var 40% chance for at de ville kunne få det fjernet og at han ikke skulle aflives på grund af det. de skær så et 10-15 cm langt og 7 cm dybt sår for at fjerne det, det var den længste dag i mit liv også den dag da vi skal ind og havde tjekket om det var væk OG JA DET VAR VÆK!!! men for det ikke skulle være løgn så nogle år efter var den gal igen med ham den her gang hoste han som bare pokker og dyrlægerne kunne ikke finde ud af hvad det var for hver gang han fik noget til at hjælpe med åbne luft vejerne og lindrer hosten hjalp det kun når han fik tingene og når behadliing så stoppet var den gal igen med han ikke kunne få luft og hoste, til sidst sagde dee at de snart ikke kunne gøre mere, så jeg var hjemme og rod rundt på nettet og fandt nogle urter til allagi heste som jeg så gav ham ca lidt over et månede efter holdt han op med at hoste og puste og støne og er i dag en glad og hoste fri hest som man stadig kan ride uden at lyde som et tog smiley og for det ikke skal være løgn så han vi snyd døden endnu en gang, da han er meget boks sur og vil havde andre dyre i sin boks, så var der en kat der var gået ind til ham hvor han havde spakket efter katten men havde så fået bennet ud ignnem trammerne i boksen (de smarte nye bokse med træmmer for oven) men bennet sad så fast så cosmo lå med det ene bagben op i luften og lå faktis kun på hals og skulder på jorden (det værste syn man kan forstille sig) men vi måtte så med en el skære ting og skære trammeren over for at få ham fri også ellers få dyrelægen ud kl. pis om natten, dyrelægen synes det var helt vildt at cosmo ikke var død af chok eller havde brækket bennet, han slap med ent mega hævet ben og halte i ca 2 måneder (en forstuning) så jo jeg tror at min dejlig dreng han en engel til at passe på ham smiley og havde det ikke været fordi vi havde overvåning op i stalden der havde han nok været død af chok...
    men kryser finger for din hest er lige så "heldig" som min cosmo


  • #7   6. dec 2012 Når jeg tænker 50/50 tænker jeg også at man bør kæmpe videre medmindre man kan se på dyret det ikke vil mere.

  • #8   6. dec 2012 Tak for alle de dejlige historier - det hjælper lidt på det hele! Prøver sådan at tænke positivt, men det er svært.. I morgen skal hun scannes for evt. kronisk tarmbetændelse, og så får hun taget nogle flere prøver. Jeg er så bange for, at det bliver et farvel smiley

    Sofie: Tusind, tusind tak søde Sofie! Sikke en dejlig historie - hvor er det skønt, at han blev god igen. Hvor må der dog have været mange bekymringer, men det endte jo med at være godt, skønhedsfejl eller ej! Håber også at Bella er en lille fighter..


  • #9   6. dec 2012 Louise: Sikke en "heldig" lille hest, du har dig! Det er da en masse i har været igennem - godt han lever endnu. Tusind tak for en dejlig historie!

  • #10   6. dec 2012 Jeg fik afvide at det nok var slut med min (hjernehindebetændelse), men fordi han kunne spise wrap fik han er chance.. Men han blev desværre aflivet smiley

  • #11   6. dec 2012 Har kun fået 90-10 til den dårlige side...

  • #12   6. dec 2012 der er jo 50procent chance for den bliver god igen smiley det kan jo lige så godt blive en solskråle historie smiley krydser fingere for at dine sorgmodige tanker er spildt! smiley

  • #13   6. dec 2012 Hej!

    Det er rigtig synd for dig, men mist ALRIG modet!

    Min hest Sunny var skadet uafbrudt i 2 år.
    Hans første skade fik han på folden, da han gled og nærmest rev det ene ledbånd i højre knæ over. Han stod i 2 måneder på binyrebakhormon, men det hjalp ikke. Derefter valgte vi at få ham opereret. Dyrlægen sagde, at der kun var 50% chance for, at han nogensinde ville blive ridehest igen, hvis operation gik godt. Det gjorde den heldigvis! Han var derefter "indlagt" på hestehospitalet i 5 uger, hvor han fik stamcellebehandling osv. Han endte med at stå i 6 måneder mere, og derefter var han klinisk rask! smiley
    Vi stod nu over for en lang genoptræning, der startede med 2 måneder på skridtbånd, og derefter ridning lige så stille. Jeg nåede at sidde på ham 5 gange inden den var gal igen.
    Han havde rullet sig i boksen og havde siddet fast. Krybben var bl.a. sparket ned. Han var meget sur og øm i ryggen, og hans opførsel var generelt helt ved siden af sig selv. Vi ringede til dyrlægen, og da han kom ud kunne han med det samme se, at der var noget helt galt. Da dyrlægen mærkede ham på ryggen bukkede han helt vildt med ørene flat ned af nakken. Desuden var han nu blevet halt.
    Han blev igen indlagt, og det tog dyrlægerne 3 dage at finde ud af hvad han fejlede. Han fik lagt blokader på begge bagben i både hofteledet, knæledet, haseledet, kodeledet osv, men haltheden var der stadig.
    Til sidst stak dyrlægen armen op bag i ham, og mærkede ham på bækkenet. Der fik han en reaktion, og fandt ud af, at Sunny havde fået en meget voldsom forvridning i bækkenet.
    Der ventede mig en grim overraskelse. Sunny havde nu kun 25 % chance for nogensinde at blive ridehest igen, og jeg var simpelthen så ulykkelig! Dvs. at der var 75 % chance for en hest, der aldrig ville blive rask.
    Jeg fik desuden en meget ked af det hest hjem. Han havde været så meget igennem af undersøgelser de sidste par dage, og fået så meget forskellig medicin og alt mulig andet, så han ikke rørte sit foder i 3 dage. (det skal lige siges, at han normalt går gennem ild og vand for mad! ;-)) Han ville ikke på fold eller noget, og stod bare og kiggede ind i boksvæggen.
    Den eneste kur mod dette var tid. Tid, tid, tid. Men Sunny overraskede alle endnu engang og i løbet af 5 måneder var han igen klar til genoptræning. smiley
    Jeg nåede nu at genoptræne i 2,5 måneder, og jeg var lige begyndt at trave, da den igen igen var gal. Han havde nærmest revet det ledbånd, der går fra ørene, hele vejen ned over ryggen og ned til krydset, af 4 af torntappene lige ved manken. Han havde slået en kolbøtte, den klovn! smiley Man kunne tydelig se på scanningen, at alle fibrene næsten var revet over, og at der havde dannet sig væske. Han havde så ondt, at dyrlægen sagde, at vi kunne sammenligne det med at stikke en kniv ned i ryggen på ham, hver gang vi trykkede hårdt ned på ryggen. Jeg var igen virkelig ulykkelig, men vi havde endnu engang oddsende med os, og denne gang var der nu 90% chance for at få en ridehest igen. Der fandtes nemlig en effektiv behandling mod dette. Ganske rigtig var Sunny efter 3 måneder klar igen.

    Dette er nu 2 år siden, og han har ikke fejlet noget efter dette. Han er idag en meget glad og sund hest, der bliver trænet 5-6 dage om ugen uden problemer.
    Se evt. hans profil på min side. smiley

    Dette var en meget lang, men god solskinshistorie! Min som sagt ALDRIG modet! smiley
    Jeg ønsker dig rigtig meget held & lykke med behandlingen af din hest!


  • #14   6. dec 2012 ninna j: Tusind tak, det håber jeg også!

    Rikke Weis: Sikke en masse du og din hest har været igennem! Kan kun forestille mig hvor mange bekymringer der må have været.. Godt det hele endte lykkeligt, og at din hest er så god som ny igen! Det varmer virkelig at læse sådan en historie - så kan man få håbet lidt op igen smiley
    Tusind tak, jeg er simpelthen så spændt på svarene i morgen.. Tror ikke jeg får meget søvn i nat.. smiley


Kommentér på:
Når dyrlægen siger 50/50

Annonce