{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.447 visninger | Oprettet:

HJÆLP! ALLE udgifter ved at have hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle heste ejere på HG smiley

Min familie og jeg overvejer at låne en hest, men mine forældre er ikke de helt store heste mennesker, så de vil gerne vide hvad det vil koste os. Så vil høre jer med hest; hvad er jeres omkostninger ved at have hest?

Vi ved at den SKAL stå på fuldpas, så jer med selvpas behøver ikke at skrive udgifterne ang det, men alt andet. Smed, dyrlæge, opstaldning, alt hvad i bruger på hesten om måneden.

Det ville være en kæææææmpe hjælp! Så tusinde tak på forhånd! smiley

- Natalie Lunde


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP! ALLE udgifter ved at have hest?
  • #1   27. dec 2012 Opstaldning: 2500 kr. (prisen for fuldpas hos os, jeg er selv selvpasser nu)
    Smed: 400 kr.
    Dyrlæge: 300 kr. pr. måned til opsparing, hvis noget skulle gå galt/årlige udgifter.
    Undervisning: 400 kr.

    Jeg bruger penge på udstyr fra min "forbrugskonto", som også dækker udgifter til tøj, benzin og andet i den dur smiley


  • #3   27. dec 2012 Mine heste står derhjemme, men jeg ved at det koster mellem 1500-2000 kr at have hest stående på de nærliggende rideskoler.

    Hvad vi giver for at have 3 ponyer derhjemme:
    * 500-700 kr i måneden for foder (Alt incl tilskud)
    * "gratis" hø - byttes med fisk da min far er fisker.
    * hø i bigballe (200 kr pr Balle, ca 1,5 pr måned)
    * smed, 200 kr pr pony hver 2. Måned (kun beskæring)
    * undervisning 150 kr 4 gange i måneden
    * dyrlæge ca 3000 kr i året (vaccine) for alle 3.
    * forsikring ved jeg ikke

    Så er der selvfølgelig udstyr, ekstra udgifter ved dyrlæge/smed.


  • #5   27. dec 2012 Der hvor jeg står
    staldleje shetlænder 650,- med foder wrap - hø osv muger selv
    staldleje pony 1450,- med foder wrap - hø osv muger selv
    staldleje heste 1650,- med foder wrap - hø osv muger selv
    jeg har en opsparing hvor jeg sætter 500 ,- ind om måneden i tilfælde af et dyrelæge besøg
    smed '' uden sko'' omrking 700 kr med forsko omkring 1400 kr sko på alle 4 ben omkring 16-1700 kr

    så der self udstyr ved siden af men der kan man ikke rigtig sætte et beløb syntes jeg


  • #6   27. dec 2012 Da jeg havde hest brugte jeg i snit 3000kr om måneden.. Det er alt inklusiv. Også dyrlæge, smed, forsikring, udstyr ect ect.

  • #7   27. dec 2012 Signe og den akademiske hest: Tusinde tak! Giver du 400 kr om måneden for smed? smiley

    Non***: jeg har ikke hesten endnu, så jeg kan ikke svare på spørgsmålene. Men det er i København området eller nordsjælland smiley

    Og tak Vickie smiley


  • #9   27. dec 2012 Ja, for barfodstrimmer, og det er en fast udgift hver måned.
    Jeg og min hest bor forresten i 20 min. nord fra København, uden ridehus, men med kæmpe skov og en lille ridebane.



  • #10   27. dec 2012 Nu er det i Nordsjælland de her priser er smiley Snakker vi Jylland, er det noget andet.

    Opstaldning: 2200-2800
    Smed: 400-900
    Dyrlæge: Forskelligt alt efter hvad der skal behandles/undersøges. Heldigvis skal der ikke dyrlæge ud hver måned. Er du rigtig uheldig, kan du risikere at betale 20-30.000 kr. hvis ikke mere...
    Tænder: Det er heller ikke hver måned, men hver 6-12 måned. ca. 2.000


  • #11   27. dec 2012 Udgifter er

    Opstaldning
    Måske ekstra tillæg som spåner, hø, foldordning
    Facilitetskort
    Tvungen medlemskab af klub
    Obligatorisk undervisning
    Dyrlæge
    Smed
    Forsikring
    Udstyr
    Stævner

    Pris kan/vil jeg ikke sætte, da jeg bor i Jylland og prisen er geografisk betinget.


  • #12   27. dec 2012 Hvorfor tror i det er billigere at have hest, når det er Jylland?
    Det er en løgn. Det er dyrt her også. Og det er ikke unormalt at betale mellem 2000-4000. smiley


  • #14   27. dec 2012 Haha, hvor? Jeg kommer fra Skanderborg af, der ligger mange steder herude med fuldpas, og her er priserne altså fra 2000 og opad smiley
    Vilhelmsborg er nok det dyreste smiley


  • #15   27. dec 2012 Non - jeg gider ikke diskutere det. Kan se du kommer fra Kbh af, så du nok ikke den rigtige at diskutere med.
    God aften piger!


  • #16   27. dec 2012 Ja det er billigere i Jylland, men det kommer jo også an på om det er i de lidt større byer her, Århus er omkring 4000 i opstaldning,.. Og her i Vejle ca 2200 kr...

  • #17   27. dec 2012 mariA : Tønder og omegn, ved jeg i hvert fald at det er billigere . Jeg giver 75 kr. for en god bigballe halm med masser af græs, og 200 kr. for 300 kg. godt hø . Dyrlæge har vi nok alle til næsten halv pris fra tyskland . Opstaldning Max. 1700 kr.

  • #19   27. dec 2012 Må være enig med Non..

    ALT er stortset billigere i jylland. Feks, giver jeg knap 1100 pr hest i fuldpas. Med ridehal, udendørs og turmuligheder.


  • #20   27. dec 2012 2500 kr fuldpas måneden
    1200 smed, hver 3 måned ca
    Forsikring 6000kr om året
    Dyrelæge forskelligt
    Undervisning 1200kr måneden


  • #21   27. dec 2012 2350 kr i fuldpas stald
    Ca. 950 kr for smed hver 8-9 uge
    150 kr pr undervisning på en halv time, hver anden tirsdag.
    Dyrlæge(vaccine+andet) er forskelligt. Sidst blev det 1500 kr

    Og så skal der altid sættes lidt til side til når uheld er ude, hvilket jeg lige har været igennem, da min hest væltede på vej ind fra fold. Så læg for Guds skyld penge til side hver måned!


  • #22   27. dec 2012 Står i KBH området med 3500 for fuldpas inkl alt, med ridehus

    486 for smed hvert halve år bare for en sikkerheds skyld, har en hest som på helt fantastisk vis selv passer sine hove, men med min gamle hest var det 1200.- hver 6 uge.

    Dyrlæge svinger (o: men man kan jo vælge især når det er udlån at kræve hesten er forsikret, hvilket er meget normalt, så har i alt efter selskab en vis selv risiko

    Nu står jeg også i et meget dyrt område, hvor alternative er nogle af alle selvpasser staldene


  • #23   27. dec 2012 Du skal nok regne med at bruge minimum 5000 kr. om måneden.
    Opstaldning
    Foder
    Transport
    Stævner
    Udstyr
    Medlemskab af klub
    Dyrlæge
    Smed
    osv.


  • #24   27. dec 2012 Jeg står selv i stor københavns området med min hest, og jeg bruger 6000 kr om måneden på udgifter til min hest. nogle måneder er det mere andre mindre. men dette er med smed, dyrelæge, tandlæge, opstaldning, akupunktur, stævner. men det er kun et gennemsnitlig beløb.

  • #25   23. jan 2013 Jeg bor i storkøbenhavns området smiley

    Opstaldning: 4200 for hest(Fuldpas)
    Ind og ud lukning med klokker: ca 350
    Smed: ca 1000 hver. 6 uge
    Dyrlæge: Har nok brugt omkring 1500 kr på et halvt år
    Stævner: ca 260 på 4 stævner
    Udstyr: Ved ikke lige hvad jeg giver smiley
    Osv.
    Der er altså meget man skal have skal have styr på hvis man skal have hest smiley


  • #26   23. jan 2013 Det ville lige gå med mig smiley Måske ville jeg finde et lidt billigere opstaldnings sted smiley

Kommentér på:
HJÆLP! ALLE udgifter ved at have hest?

Annonce