{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.010 visninger | Oprettet:

Når hesten skraber {{forumTopicSubject}}

Hvad gør man så?
Har denne søde lille shetter som ikke har været så vant til at stå bundet før han blev købt af min moster. Han står konstant og skraber i jorden og kan generalt ikke stå stille i længere tid af gangen. Har prøvet både at ignorere det, give ham et dask på bringen eller benet, rose når han ikke gør det, osv. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hesten skraber
  • #1   30. jan 2013 En af mine gør det fordi den er sulten efter godbidder, men ved ikke rigtig hvad man gør ved det smiley

  • #2   30. jan 2013 Tror han gør det for at få opmærksomhed, prøv at ignorer ham og rose ham når hn så ikke gør det smiley

  • #3   30. jan 2013 Anna: Nu begynder det at høre til sjældenhederne at han får dem smiley Så tror ikke det er derfor.

    Anne: Har tænkt på det, men så her idag sad jeg foran ham og nussede ham, men han kunne overhovedet ikke konsentrere sig og begyndte på det igen -.-'


  • #4   30. jan 2013 Bliv bare ved med det du plejer at gøre smiley
    Det plejer at virke, men det kan tage tid smiley


  • #5   30. jan 2013 Kiki: Og hvad er så det jeg plejer at gøre xD For alt efter mit humør er det et lille dask eller at ignorere hvilket er to forskellige ting her smiley

  • #7   30. jan 2013 Jasmin gør det også. Har prøvet at belønne når hun stoppede, sige nej og holde benet nede og klappe hende en.. nothing heeeeeeeelps... )':

  • #8   30. jan 2013 Den hest jeg rider er rigtig slem til at tigge, og plejer bare at rygge blidt i snoren og sige "nej."
    Og så roser jeg ham når han stopper :3


  • #9   30. jan 2013 En jeg red sammen med tidligere havde en hest der gjorde det samme. Hun prikkede den på skulderen med en finger når den gjorde det, og lige så snart den stoppede og stod stille holdt hun op. Det tog en times tid, men så lærte den det.
    Bare et forslag smiley
    Gjorde min det ville jeg ignorere det, og belønne når han stod stille, og så langsomt øge tiden han skulle stå stille før han fik belønningen.


  • #10   30. jan 2013 Jeg hader når heste skraber, så derfor gør jeg alt for at min hest ikk gør det! Når han bare skraber det mindste, går jeg bestemt hen til ham og rykker i snoren eller dasker ham på halsen og med hård stemmer og hævet toneleje siger NEJ! smiley Så glor han på mig, prøver måske EN gang til og gentager jeg, så stopper han smiley

  • #11   30. jan 2013 Det kommer meget an på hvorfor de gør det. Jeg er begyndt som part på en hest der skraber, det har jeg aldrig haft med at gøre før. Men jeg har opdaget at han gør det når han stresser, og så hjælper det hverken at skælde ud, rose når han stopper eller andet, det stresser ham blot mere. Det jeg gør med ham er blot at forholde mig roligt selv, og undgå at stresse når jeg sadler ham op.
    Det lyder som om at din gør det lidt af samme grund. Så prøv måske at hav den på staldgangen i kort tid af gangen, så den bliver mere tryg ved situationen.
    Men det er et svært spørgsmål, for hvad der hjælper på nogen, hjælper måske ikke på andre.


  • #12   30. jan 2013 Min Fabian gør det også KONSTANT hvis jeg har bundet ham i vandspiltorvet ved siden af hans boks, men stiller jeg ham alle andre steder i stalden gør han det ikke.. Syyyygt underligt. og jeg har virkelig også prøvet alt, for jeg hader virkelig også når det skraber smiley

    Men tror det er fordi han tror han kan komme ind i boksen og der ligger en masse lækkert wrap til ham smiley


  • #13   31. jan 2013 Når de skraber - hvad enten det er fordi, hesten køres i trailer, den skal fodres eller strigles, er det tegn på rastløshed/utålmodighed. Min nye hest gør det også, når hun står på strigle-pladsen. Jeg siger "nej" og rykker hende et skridt tilbage, og gør hun det igen, gør jeg det samme. Det er allerede blevet en del bedre nu efter hun har været her i 14 dage smiley At slå den, mener jeg bestemt ikke gør situationen bedre - tvært imod - jeg mener, hesten opfatter det som en straf, at den fortæller, den er utålmodig, hvis den får slag, når den gør det.

Kommentér på:
Når hesten skraber

Annonce