{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.296 visninger | Oprettet:

Eksemhest = Bioeos ? {{forumTopicSubject}}

Søger viden og erfaringer fra Jer som har prøvet kapslerne "Bioeos" !

- Virkede det ?
- Hvor hurtigt kunne i se en forandring ?
- Er det noget du vil anbefale mig at invistere i til 2 eksemheste ?

På forhånd tak for hjælpen.

---------------------------------------------------------------------------------
Jeg har fundet ud af indtil vidre:

- at de koster kr. 1.200 for 6 mdr. pr. hest.

- de skal købes ved EGEN dyrlæge da de skal opbevares i køleskab hele tiden.

- de kan læses om her : http://www.sweet-itch.co.uk/bioeoscapsules.html

- virker på ca. 90 % eksemheste.

---------------------------------------------------------------------------------


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Eksemhest = Bioeos ?
  • #1   28. apr 2013 Her kan der også læses lidt om produktet :
    (link fjernet)


  • #2   28. apr 2013 Jeg følger lige med og har et spørgsmål: vil hesten så kunne gå uden eksemdækken?

  • #3   28. apr 2013 Ja hvis din hest er meget modtagelig så skulle det kunne lade sig gøre smiley

  • #5   4. maj 2013 Opdatering :

    Jeg har nu bestilt Bio-Eos ved min dyrlæge i Faxe. Der går et par dage inden det kommer hjem. Jeg glæder mig meget til at kune hjælpe hestene bedre, og håber medicinen virker smiley

    Det er ærgeligt at der er så lidt information om dette produkt (ud over producentens egne oplysninger og undersøgelser) men vil holde opdateret her' om hvordan det går med begge mine eksem-heste, så andre kan få glæde af
    vores erfaringer smiley
    Talte med en anden dyrlæge forleden dag, som sagde at kuren vil (hvis den virker på hesten) få en bedre effekt år efter år.

    Vil dog stadig gerne have Jeres erfaringer med lige præcis dette produkt så skriv gerne.



    Mvh Jannie


  • #6   4. maj 2013 det lyder spændende smiley følger helt sikkert med

  • #7   8. maj 2013 Så er de kommet : Navnet på kapslerne til heste er : 'Bio Plus Equine' .

    De vil få kapslerne fra i dag : 1 x ugentligt

    Mvh Jannie


  • #8   9. maj 2013 Følger lige med smiley

  • #9   9. maj 2013 smiley

  • #10   9. maj 2013 Produktet er ikke særlig udbredt herhjemme - Faxe Dyrehospital har kun solgt 2 pakker, foruden dem til mig.

    De begyndte på kuren i går (det er store hvide kapsler med pulver i) Jeg lavede et hul i et stykke æble hvor de kunne "skjules", og de blev spist smiley


  • #11   11. maj 2013 Spændende tråd! Følger med. Har også hest med eksem...

  • #12   11. maj 2013 Har også hest med eksem så følger også lige med

  • #13   20. maj 2013 Hej smiley nogen forandring eller er det for tidligt at vide endnu ?

  • #14   21. maj 2013 Hej.

    Det er for tidligt at vide endnu - dog syntes jeg ikke de virker så restløse ved skumringstid, som de plejer smiley Så måske er der allerede en lille forandring.
    De har begge eksemdækkener på - og sprøjtes hver / hver anden dag på ben, og hvor dækkenet ikke dækker godt nok. Resultatet og effekten skulle blive bedre uge for uge samt år for år.

    Det er en dyr behandling (kr. 6,50 pr. dag / 2.400 år ) men det er nemt, og jeg har tillid til at det vil virke da der er forsket i det i 9 år.

    Mvh Jannie


  • #15   25. maj 2013 Skal hesten have det hele året rundt?
    Min hoppe er lige kommet hjem til mig igen, og hun klør HELT vildt nu smiley Hun har slet ikke kløet der hvor hun stod de sidste 2 måneder...


  • #16   25. maj 2013 Hej Mette. Ja det skal gives 1 x ugen året rundt.

    Jeg overvejer at give Bayvantic ud over (4 pipetter hver 4 uge i mitte sæssonen til store hunde 40 kg. hvilket dyrlægen siger god for) Dermed stikkes de ikke ret meget af myg/stald og sandfluer.

    Mvh Jannie


  • #17   26. maj 2013 Tror jeg prøver Bayvantic i morgen! Tak for tip!

  • #18   21. jun 2013 Hvordan går det med hestene nu? nogen forandring?

  • #19   22. jun 2013 Har brugt Hippo Ex-cema siden april. Desværre havde det ikke den ønskede virkning, så er lige startet med Bio Plus Equine kapslerne. Min dyrlæge sagde at, jeg skulle ikke regne med at kunne se noget resultat før til næste år, når mitte sæsonen starter igen. Så følger lige med her og glæder mig til at få noget feedback.

  • #20   22. jun 2013 Hejsa,

    ville bare sige, at jeg har også brugt bayvantic, hvilket er det samme som flusa,.

    Bare MEGET dyrere. Jeg ville overveje flusa. smiley

    Jeg bruger det hver 3. uge. Hesten havde flåter på sig hele tiden før, men nu ingen.

    Hun går også med dækken, maske osv.


  • #21   22. jun 2013 Opdatering :

    Vi syntes ikke at hestene er så generet af kløen som eksemen forårsager, så allerede nu syntes vi at se en lille forbedring smiley

    Mht. flusa så bruger vi tektonic (blå) men dette har ikke voldsom stor effekt på vores. (Flåter har ingen af vores heste nogensinde haft, men et aktivt middel i Bayvantic skulle forhindre bid fra myg)


  • Dorthe H
    Dorthe H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 8
    #22   24. aug 2013 Har nu brugt Bio plus på min islandske hoppe, som har haft sommereksem siden hun kom til landet for 15 år siden. Hun er 23. Har tidligere gået med dækken, brugt Ötkozon, spray "Gå væk brems" osv. osv. Hestene har huse de kan gå ind i med plastic-strimler for indgangspartierne, så de kan slippe for mitterne. Der plejer hesten med eksem at stå morgen og aften. Efter hun har fået pillerne, står hun sjældent i huset. Dog har jeg givet hende flusa et par gange, og de sår, der er, har jeg smurt med det Ötkozon jeg har tilbage - og som hjælper med det samme, men det er helt sikkert, at hun ikke har været nær så generet i år, som tidligere, og det har været meget lettere for mig. Hun har heller ikke gået med dækken i flere år, hun er bare gået ind. Dog er der én ting, der har undret mig - hun har ikke helt fældet sin vinterpels. Om hun er ved at få Cushings eller det er p.g.a pillerne ved jeg ikke, men holder nøje øje med hende. Hvordan går det med I andre, der har prøvet produktet??

  • #23   24. aug 2013 Dejligt også at høre fra en som har prøvet det og også ser en effekt smiley

    Vores går nu uden dækken nogle dage - sprøjter dem dagligt - og smører med Itch stop med det samme de har kradset sig. Itch stop er virkelig også et vidundermiddel vi desværre først har opdaget her for nogle uger siden smiley

    (Dyrlægerne i Faxe anbefaler ikke flusa men den blå)

    Mht. vinterpels så får vores en b-vitaminkur både når de sætter vinterpelsen og den skal af igen - har du prøvet det til din hoppe ?


  • Dorthe H
    Dorthe H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 8
    #24   25. aug 2013 Ja jeg giver også B-vitamin - dog fortrinsvis til de heste, der rides, da de godt kan blive lidt mere trætte, ved pelssætning. Og selvfølgelig hende med eksemen, men jeg har tænkt på at prøve med et vin./mineralprodukt, der er lettere optageligt, end det jeg bruger, for måske er det det, der er hendes problem.

    Vedr. flusa, så har jeg aldrig haft problemer med det, og det virker, så nu bruger jeg det færdigt, og så må vi se næste gang. Det er jo en jungle at finde frem til det rigtige, og man køber sig fattig i alle mulige produkter. Hvor køber du Itch Stop? Og tak for info!!


  • #25   25. aug 2013 Itch Stop kan du i DK billigst købe her : http://www.msfoder.dk/41627031?i=38694924

    De kan købes langt billigere i f.eks. UK hvilket jeg vil gøre næste gang.

    Jeg har talt med Net-Tex i England, og Itch-Stop hed før Stop-Itch og har fået ny emballage dog uden ingredienserne er ændret foreløbigt, så den kan du også købe : http://scansheep.dk/product.asp?product=4378


  • #26   25. aug 2013 Itch Stop er virkelig godt fordi :

    Stopper kløen og køler.
    Fremmer helingen og hårvæksten.
    Virker antibakterielt, desinficerende.
    Afskrækkende på myg fluer osv.
    Virkningen virker på vores heste i 3 dage (iflg. producenten i op til en uge)
    Vandfast (regner ikke af)

    Og så er den nem at påføre så har kun ros til overs for produktet smiley


  • Dorthe H
    Dorthe H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 8
    #27   26. aug 2013 Tak for info. Nu hvor jeg ser dåsen, kan jeg godt genkende den. Tror faktisk jeg har resten stående endnu. Husker ikke det hjalp.Til gengæld er ôtkozon fantastisk helende og kølende, men jeg troede faktisk jeg kunne undgå alle disse smøreting med Bioeos, men det kan jo være, når man har brugt det et år, så bliver det bedre næste sæson.

  • #28   26. aug 2013 Itch stop har jeg også rigtig gode erfaringer med. smiley Min går dog stadig med dækken (Rambo sweet Itch)

  • #29   4. okt 2013 Må man spørge hvordan det går nu? smiley

  • Dorthe H
    Dorthe H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 8
    #30   5. okt 2013 Her går det sådan, at hesten stadig har lidt sår under maven og lidt i manen, som jeg smører med öetkozon, som heler meget hurtigt. Mærkelig nok er hun afslappet og går meget mere ude end før. Hun kan selv gå ind bag plasticforhæng, hvis hun er generet at mitter. Desværre har hun fået konstateret Cushing - har lige fået svaret i dag. Det betyder yderligere dyr medicin HVER DAG resten af livet, så jeg overvejer nu, om hun snart skal herfra. Hun bliver 24. Det er slut med føl og hun har ikke været redet siden hun blev kåret (i 1. kl) Det er en lidt svær beslutning, da hun virker frisk. Jeg ved godt, at hun lynhurtigt kan blive forfangen, men jeg passer godt på hende græsmæssigt. Aldrig mere end 1½t morgen og aften. Nå men det var et sidespring. Har lige købt en ny pakke Bioeos, så jeg er i syv sind, om jeg skal tage hul på den i dag eller???

  • #31   5. okt 2013 Jeg syntes jeg kunne se og mærke en forskel på begge heste....Ingen markant forskel, men dog nok til at jeg ville have fortsat.

    Situationen er nu den, at jeg er startet på en længerevarende udd. og dermed er havnet på SU .... Lige pt. kan jeg ikke finde råd til at købe medicinen, (har også 2 børn) så jeg er desværre tvunget til at stoppe for en periode.... Det er rigtig rigtig øv, og jeg håber jeg inden vinteren er omme kan begynde ingen, vha. studie-job.

    Mvh Jannie


  • Dorthe H
    Dorthe H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 8
    #32   6. okt 2013 Ellers skal jeg nok tænke på dig, hvis jeg får mil aflivet, og har nogen til overs Jannie!

  • #33   6. okt 2013 Trist hvis det bliver aktuelt for din pige, Dorthe .... der kommer aldrig et godt tidspunkt at sige farvel på.... Men har du evt. noget du ikke skal bruge vil jeg meget gerne købe det af dig.

    De venligste hilsner Jannie


  • #34   12. jun 2014 Følger lige

  • #35   19. jun 2014 Følger med. Har lige bestilt præparatet i dag ved egen dyrlæge.

  • #36   27. aug 2014 Nu har vores Nicky, fået Bioeos i 3 uger. Det er fantastisk allerede. Før måtte vi smøre hende nærmest over hele kroppen og hun måtte bruge eksemdækken. alligevel røg pandelokken i en uge imens vi var på ferie. Hun ar aldrig haft kæmpe åbne sår men har skællet i man og halerod samt tabt pels i pletter rundt på kroppen. Det er HELT slut nu de sidste 3 uger har hun gået uden dækken. Hun har kløet sig i haleroden men der er ikke noget eksem at se nogen steder, og de angrebne steder er blevet meget pæne og hele og der er ved at komme hår på igen.
    Godt nok har det ikke lige været sommer de sidste 3 uger men jeg har store forventninger til produktet.


  • #38   27. aug 2014 Jeg tror ikke det har en effekt efter 3 uger, så det skyldes formentlig at mitterne er væk ( der er ikke ret mange her ) smiley

  • #39   27. okt 2014 Hvaaaaa så - Har I noget nyt her efter 2014 sæsonen er slut nu ??
    Får min eksem hest hjem og 3 uger - og vil gerne udruste ham optimalt til den kommende mittesæson i 2015 smiley


  • #40   28. okt 2014 Har skrevet til dig Tinne. smiley

  • #41   31. okt 2014 Jeg vil også gerne høre erfaringer efter 2014 smiley

  • #42   2. nov 2014 Jeg vil også rigtig gerne høre erfaringer efter denne lange sommer smiley

  • #43   2. nov 2014 Jeg overvejer også at prøve bio-eos til min eksem hoppe, men har læst mange delte erfaringer.

    Så jer der har brugt det hele sommeren, hvordan er det gået?


  • Susanne C
    Susanne C Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 49
    #44   6. nov 2014 Er der nogen der har opdateringer fra behandlingen?
    Jeg har lige købt en pakke bio plus kapsler og skal starte op nu, så skulle det virke næste sommer.......


  • #46   19. maj 2015 Det virker på vores pony, har i skrivende stund ikke smurt hende en eneste gang i år, hun er dog ikke så meget ude fordi at vi har en kold stald om natten og der er ikke mulighed for at skifte dækken inden de lukker ud. Så måske er det derfor der ikke er problemer men du kan følge min her:

    http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1056713-bioeos_mod_eksem_hos_heste




  • #48   27. maj 2015 Nu har jeg givet vires pony bioeos siden august sidste år og nu skal de stå prøven, jeg har taget hendes eksemdækken af igår så venter vi på at se hvad der sker når sommeren kommer her i Juni ????????:):)

  • #49   15. jul 2015 Helt klart er der en virkning med bioeos kapslerme, det er ret tydeligt efter at hun snart har fået pillerne i et år. Hun går ikke længere med eksemdækken og vi har kun smurt hende 3 gange hvor hun havde lidt skæl men hun har ikke kløet sig i år og kun skællet 1 par gange hvor hun er blevet smurt, det er meget mindre end sidste år hvor hun skulle smørres 3 gange om ugen og gå 24/7 med eksemdækken. Nu går hun kun med alm zebrastribede fluedækken og hun er total ugeneret af mitter.

  • Susanne C
    Susanne C Tilmeldt:
    sep 2009

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 49
    #50   15. jul 2015 Dejligt at nogen har gode erfaringer.
    Her er der desværre ingen effekt at bio kapslerne, der er faktisk næsten mere kløen og sår under maven i år end sidste år og de er inde om natten/i skumring i år.


  • Dorthe J
    Dorthe J Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #51   7. feb 2016 Har lige købt bioeos til min eksemhest og glæder mig til forhåbenligt positiv virkning ,, Susanne c , det var et frygteligt mitteår for de fleste eksemheste 2015 så håber du vil se en størrere effekt i år smiley

  • #52   28. aug 2017 Hej alle
    Det kunne være spændende at høre hvordan det er gået med jeres heste smiley


  • #53   28. aug 2017 Min fik kun en sæson. Syntes ikke det gav en effekt der kunne forsvare prisen.
    I stedet har vi lavet et mørkt skur, de kan gå ind i, og det har virkelig været godt ift eksemen.


Kommentér på:
Eksemhest = Bioeos ?

Annonce