{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.961 visninger | Oprettet:

Tektonik eller flusa {{forumTopicSubject}}

Er der nogen derhinde der bruger et af de overstående produkter til at holde Mitter, flure myg og andet kryb væk fra hesten?

Hvilket af de 2 midler bruger du og virker det?

Jeg overvejer at bruge flusa da mine heste er meget plaget her hvor de står, vil helst ikke bruge tektonik da Depla er rødbroget og ville nok ikke se så godt ud med en flot blå stribe hele sommeren


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tektonik eller flusa
  • #1   16. maj 2013 Jeg bruger flusa. Det stinker, og jeg tør slet ikke tænke på hvor giftigt det er, men det virker fandeme!
    Husk at teste på et lille stykke før du giver hestene fuld dosis. Der er nogle der reagerer allergisk. Jeg har købt mit hjem fra england og sparede nogle hundrede kr..


  • #2   16. maj 2013 Vi har brugt Tectonik, og det virker! Det farver dog hesten blå, men det virker smiley

    - Hov, så ikke det var til insekter, troede det var mod lus smiley


  • #3   16. maj 2013 Jeg har haft heste til at gå i en mose. Der tog det måske 80% af krybene og gjorde livet udholdeligt. Vi gav dem en stribe ned af ryggen en gang hver til hver anden måned.

  • #4   16. maj 2013 Hej
    Vi bruger tectonic, det farver kun en uges tid så er det væk igen. Min er hvid og sortbroget smiley Det virker som der står øverst 80 %, men ikke kun mod lus, både flåter mitter og fluer kan den tage. De skal kun have 25 ml en gang om md. og der er til 40 x i sådan en flaske, så der er til mange md. Jeg sælger 25 ml til dem i stalden for 20 kr. når de også skal have, på den måde får vi brugt flasken. Jeg bruger desuden også fluedækken og maske til min, så er han godt dækket ind ;O)


  • #5   16. maj 2013 Tectonic bruger vi (det eneste du kan få hos dyrlægerne i Faxe) Det farver hesten lidt blå, men det går altså væk indenfor 2 - 3 dage (på vores lyse appaloosa også) Så giv hesten et par velfortjente fridage. Syntes helt klart at det virker, men bruger også sammentidigt andre afskrækkende midler imod de små kryp.

    Vores ismuler med eksem får derudover kapslerne Bio-Eos (navnet på midlet til heste i DK er Bio-Plus) og det er jeg spændt på at se effekten af.


  • #6   16. maj 2013 Jeg bruger Tektronik og ind til nu har min eksempony ikke lidt under mitterne, men om det skyldes Tektronik eller eksemdækkenet ved jeg ikke. Iøvrigt forsvinder det blå efter ca. 48 timer.

    Dyrlægen anbefalede mig at duppe det på rund omkring i steder for ned at rygraden da nyeste forskning havde vist at heste ikke selv formår at fordele det


  • #7   16. maj 2013 Tusinde mange tak alle sammen, jeg er bare træt af flugemiddel der ikke virker og jeg kan se alle mine 4 heste bliver ædt (der er heldigvis ingen af dem der har sommereksem endnu 7-9-13)

    Vi ligger tæt på en ose så vil godt forebygge så godt jeg kan, men er ikke inde for dækken da de skal have lov til at pulle sig og få luft til huden. så hvis jeg kan undgå det vil jeg gerne.

    hvs tektonik ikke faver mere end et par dage så var det måske værd at prøve da det jo er det samme som flusa bare lidt billigere ;o)


  • #8   16. maj 2013 Hej jeg bruger også tektonik,til min fjordhest,det virker.HAR IKKE SOMMEREKSEM MERE,OG GÅR IKKE MED DÆKKEN.

  • #9   16. maj 2013 Nogen der ved om det er på doping listen? Vi bruger det nemlig også med godt resultat.

  • #10   16. maj 2013 Det er det samme. Bayvantic er også samme virkestof.

    Jeg bruger flusa, købt fra land og fritid.

    Det tager 50% af flue/mitte plagen hos begge mine fra dagen efter. Vildt at se de andre heste, der konstant piskede med halen, rystede på hovedet, og i huden, voldsomt generede, og mine faldt til ro.

    25% tog ultra-shield.

    Resten tages af fluedækken + fluemaske. smiley

    Virker også mod flåter.


  • #11   16. maj 2013 Bruger Tectonik, mest til hundene mod flåter, lus og lopper... Men giver hestene også nu her snart, syntes ikke der var den store effekt af det på hestene sidste år, men prøver igen nu jeg har en flaske smiley

  • #12   16. maj 2013 Jeanette. hvor store er dine hunde og hvor meget giver du dem? har du afprøvet det på katte også?

  • #13   16. maj 2013 Vi har fra Mops til Amerikansk Bulldog, det virker fænomenalt mod flåter, lus og lopper!
    Mops får ½ m og Ambull får 2 ml....
    Nej, det er meget giftigt for katte, det må ikke gives til dem, det indeholder Phermetrin, som katte kan dø af!! smiley


  • #14   17. maj 2013 Jeg har så også hørt om en hund der er gået i kramper og derefter død af behandling, så det er ikke noget jeg ville forsøge på vores hund.

  • #15   17. maj 2013 Ismulerne: Det har været et meget uheldigt tilfælde, ligesom det kan ske med Frontline, man skal altid teste om hunden er allergisk overfor produkterne man bruger, inden man bare bruger løs.. Men indholdsmæssigt er der ikke noget som de bør reagere dårligt på, derfor er det velegnet at bruge på hunde, men ikke katte... Vi har brugt Tectonik i nogle år til 3-4 hunde, aldrig haft problemer... smiley

  • #16   17. maj 2013 Jeg bruger noget der hedder fliegenschutz og har senest indkøbt insekthalsbånd, jeg er meget spændt på om de virker. De lugter i hvert fald ikke godt smiley

  • #17   17. maj 2013 til alle, mange tak for svarene, og i er self. meget velkommende med flere erfaringer.

    Jeg har købt en flaske tektonik og lavet prøve på mine 4 hyppere ingen af dem reagere negativt på det så i aften får de alle en stribe ;o)


Kommentér på:
Tektonik eller flusa

Annonce