{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.272 visninger | Oprettet:

Hvordan opfører du dig når du er i byen med hyppen ? {{forumTopicSubject}}

`Nu er det her emne skrevet udfra mine egne personlige erfaringer som hjælper til dyrskue og store hestedag og derfor ikke noget officielt, og det er bestemt heller ikke for at ramme nogen eller skyde nogen noget i skoene, men blot nogle erfaringer og oplevelser jeg har undret mig over.
Jeg har igennem flere år været frivillig til dyrskue og store hestedag, dette skal slet ikke misforståes det er super fedt og jeg gør det gerne år efter år, men der altså nogle mennesker der skilder sig ud fra mængden og ikke virker som om de er der for hyggens skyld, men derimod for at skændes ved enhver given lejlighed.
Jeg har oplevet flere gange når jeg har stået som parkeringsmedhjælper og har fået strenge ordre på hvordan folk skal holde enten med trailer eller som puplikum, sørge får at det kun er folk med tilladelse der kører ind på pladsen, folk med trailer der parkere på trailer parkeringen samt at puplikum holder på puplikums parkeringen.
Jeg har ved forskellige lejligheder oplevet folk brokke sig over at deres bil ikke kan kører på græs ? at de ikke kan styre hesten hvis de kommer for langt væk fra indgangen ? at de skal på banen om 10 min og derfor ikke har tid til at kører hen hvor de skal holde ? sågar en dame der brokkede sig højtlydt og agresivt til mig om at indsynings indgange var for smal for hendes hest havde klavstrofobi, og bag ved hende kørte en dame med to spand igennem åbningen ?
Det undre mig bare gennerelt at det kan komme bag på folk at der også er regler de skal overholde selvom de komme med hest og selvom den er ustyrlig, at folk ikke komme i rette tide og giver mig og de andre medhjælper skylden for at de nu ikke kan nå deres show eller konkurrence.
Er vi virkelig så irreterende når vi vælger at stå tidligt op på vores fridage komme ned på pladsen og arbejde frivilligt og sørge for at der er plads til alle ?
Har du selv tænkt over hvordan du opfører dig når du er ude med din hest ? også selvom du er i tidspres eller ikke har trænet din hest godt nok eller der er nogle regler der går imod hvad du havde tænkt dig det skulle være ?
Vi oplever sågar folk der bevidst har prøvet at kører os ned fordi vores anvisninger ikke har passet efter deres hoved, samt folk der stikker af fra os i bil og parkerer inde på de områder vi lige har sagt de ikke må parkere på, samt folk der kaster ting efter os , råber af os, truer os og dets lige


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan opfører du dig når du er i byen med hyppen ?
  • #1   25. sep 2013 sindygt noget af det smiley

    hehe, gad godt se hvordan hende damen med den klaustrofobiske hest, for den ind i boksen eller trailere/lastbil, hvis den ikke kan gå igennem en åbning som 2-spand kan gå igennem.

    Jeg har ikke selv haft hest med i byen endnu, men hvis/når jeg skal det, vil jeg da bestræbe mig på at opføre mig ordentligt og høfligt smiley
    Har tit fået ros for at være en meget høflige pige, af fremmede mennesker smiley


  • #3   25. sep 2013 Det er da voldsomt, og helt utroligt, hvad folk mener, de kan tillade sig. Sådan behandler man ikke folk, der kun er der for at hjælpe og gøre det hele lettere for alle.
    Den type folk burde jo bare bortvises fra pladsen - de ødelægger jo dagen for alle omkring dem. Virkelig ærgerligt.

    Nu har jeg ikke været i byen med min nuværende hest, men med de tidligere ponyer, synes jeg da altid, at vi har været venlige og hjælpsomme. Jeg har så også kun været til stævne, ikke skuer, men det er vel det samme. De steder jeg har været, har folk ellers været rigtig søde til at hjælpe hinanden, og give en hånd med ved forskellige ting - fx trailerlæsning, trække hesten eller hvad det nu er. :o) Og sådan bør det da også være!


  • #4   25. sep 2013 Nu har jeg aldrig været ude med egen hest, da jeg ikke har egen hest, men jeg er med mine veninder og deres heste til dyrskue og store hestedag..

    Jeg opfører mig som jeg altid gør. Jeg er stille og rolig omkring dyrene, for hvis jeg er sur og urolig, så smitter det af på hesten, så hvis hesten skal være rolig, så skal jeg også holde mit hoved koldt og tackle forskellige situationer så roligt som jeg kan..

    Jeg har så heller ikke haft en grund til at blive pisse sur på de frivillige, i har sgu kun være søde, når jeg er rendt ind i jer smiley


  • #5   25. sep 2013 man bliver sådan lidt chorkeret de første par gange folk er uvorner, men desværre så vænner man sig til det.
    Der er jo selvfølgelig også de folk, som er dejlig positive byder på en kop kaffe (jeg drikker desværre ikke kaffe) eller ønsker en god dag, sprøger pænt hvis der er noget de ikke forstår eller kan finde.
    Og som jeg siger jeg bliver gerne ved med det, for det er en helt speciel hygge man oplever, når folk opfører sig ordenligt.
    Mit mene kommer også lidt af at jeg har set rigtig mange brokke sig over især store hestedag og sikkerheden omkring det, men det virker lidt som om folk har glemt at man burde feje for egen dør først


  • #6   25. sep 2013 Jeg forstår godt dit indlæg. Det er ikke noget jeg har oplevet så meget, men jeg kommer også mest til islænder og horsemanship arrangementer. Jeg ved ikke om folk bare er anderledes der, men jeg synes alt i alt at folk har været mere overbærende, men måske er det også fordi arrangørene er mere fleksible. Jeg synes det er godt du starter emnet, for der er helt sikkert folk som bare ikke tænker sig om i visse situationer.

    Jeg synes selv jeg opfører mig pænt når jeg er ude til arrangementer, og jeg går generelt meget op i at følge reglerne. Jeg har fokus på hesten og ved at mit humør påvirker hesten meget. Jeg ser heller ingen grund til at brokke mig til hjælpere, det er jo ikke deres skyld. Hvis der er et problem henvender jeg mig til de ansvarlige arrangører.

    Faktisk har jeg oplevet noget lidt derhen af, her i sidste weekend var jeg og min søster bartendere til rytterfesten i min islænderklub. Kasseren har så fået indkøbt de helt forkerte ting og alt for lidt øl. Folk blev sure når vi løb tør for ting og brokkede sig helt vildt til os, som jo ikke havde noget at gøre med indkøb. Det var lidt træls men vi vidste jo hvem der havde stået for det så vi beklagede bare og henviste dem til hvem de skulle give klagerne til.


  • #7   25. sep 2013 Jeg er på roskilde dyrskue vært år og elsker hjælperne de er så flinke og søde så det vil jeg sige tak til. smiley

    Men jeg opdager også tit at folk kan være nået så sure og stresset fordi de kommer for sent men de kunne vel gå lidt før? Jeg er nede i 4h afdelingen og jeg er ikke så mange andre steder men alligevel folk kan vel tage en slapper? Jeg er glad for at i er der og det er det vigtigeste vi har haft et plag med sidste år og der var problemer med at få den op i traileren men der fik vi hjælp da der var nogle der kom forbi og så det smiley


  • #8   25. sep 2013 Jeg prøver altid at være flink fordi det jo netop er frivillige mennesker der laver arrangementet. Uden dem ku jeg jo ikke komme til stævner smiley man kan godt brokke sig på en pæn måde, uden at skabe sig som en møgunge

  • #9   25. sep 2013 Jeg opfører mig også pænt når jeg er ude i byen, koncentrerer mig egentligt bare om min ridning og min hest, og ikke så meget andet.

    En ting der dog gjorde mig ret irriteret til sidste stævne var børn uden opsyn (ca. 4årige) der gik hovedløst rundt (som 4årige jo gør) - om bagved hesten, inde i ridehuset (gik ikke ind, men stod alt for tæt på snakkede) - og folk der havde løse hunde!? Man har da ikke løse hunde på en stævneplads?!
    Det er jo aldrig til at vide om der er nogen der fx. har en helt ny og ung hest med, som IKKE er hundesikker?

    Jeg sagde ikke noget til nogen, men det gjorde mig irriteret, og påvirkede desværre også mit andet ridt. Samtidigt med at nogen havde taget de højtalere der var inde i ridehuset, og båret dem ud, så man inde på opvarmningen ikke kunne høre noget - og det er ikke særligt smart, ISÆR ikke når de så også lige rykker vores klasse 10min frem.

    Så ja, undskyld mit lidt negative indlæg, men til trods for ovenstående sagde jeg ikke noget til nogen, brokkede mig ikke til nogen - FORSØGTE at ride og kun koncentrere mig om det, men er ikke super erfaren til at være ude, så var ikke så god til at lukke alle disse irritationsmomenter ude.
    Må blive bedre næste gang, men lover jeg i hvert fald aldrig kaster noget efter, eller råber efter, de frivillige smiley Eller nogen andre for den sags skyld smiley


  • #10   25. sep 2013 Jeg synes godt man kan komme folk imøde der er forsinkede, ved at give dem lov at læsse af tættere på.
    Ligeledes så er det ikke alle der har biler der kan trække i græs, er synes jeg også man burde kunne komme folk imøde.

    Personligt har jeg da gerne brokket mig højlydt inde i vores bil, men jeg har aldrig suset hen og sagt noget til dem der indordner os, mener ikke de har noget at gøre med det hele, de for kun besked på hvor man skal stå.


  • #11   25. sep 2013 Jeg har prøvet at jeg på et tidspunkt ikke kunne komme til det tidspunkt der var meningen. Hvad gør man så? Ringer til arrangørene og laver en special aftale. Man skælder ikke hjælperne ud fordi man selv er en klovn til at planlægge eller hvad det nu ellers kan være. Man sørger for at det er iorden inden man ankommer med hesten.

  • #12   25. sep 2013 Man må bare kører i god tid - som i at man planlægger tiden, så hvis der sker noget, så har man tid til det.
    Man kan ikke give en lov, så tror de andre også bare de skal have lov.


  • #13   25. sep 2013 DayDreamer: Det er fuldstændig lige meget, der er jo en grund til at folk bliver vist hen til hvor de skal holde, det er jo får at undgå ragnarok på parkeringspladsen, og det kan jo ikke være vores skylde at folk ikke kan komme afsted i tide, det kan jo ikke komme bag på dem at de også på pladsen skal have tid til at parkere, få hesten ud samt udstyr komme ind på pladsen og igennem dyrlægetjekket.
    Hvis man vil have en plads i første række må man komme til tide, ellers må man holde i anden række, som ligger 5 m længere henne, det er jo ikke fordi folk bliver sent ud på en 30 min lang gå tur eller ligne.
    Vejen op til pladsen er jo ligeledes offenlig vej hvor der faktisk bor folk nede for enden samt at der er en grusgrav, skal de så også bare holde tilbage og vente fordi folk kommer 5 min forsent til deres show ?
    Problemet er jo lidt at pladsen som jeg er på er omgivet af erhvervsliv og privatliv som ikke skal forstyrres blot fordi der bliver holdt dyrskue eller store hestedag, det er rigeligt at de bliver forstyrret nok af Festivalen.
    Og hvis man rent faktisk følger vores anvisninger så kan det være at man faktisk fik en ret god holde plads fordi vi har styr på nogle pladser man ikke lige kan se ud fra vejen af smiley
    Men som udgangspunkt så kan vi ikke på nogen måder tager hensyn til at folk kommer forsent, vi har nogle regler og forhold vi skal overholde og det er der jo et overordnet grund til selvom det kan være svært at se hvis man sidder inde i sin bil og brokker sig højlydt


  • #14   25. sep 2013 jeg har bestemt oplevet noget ligende. Folk der parkerer klods op af vores lastbil, som skal åbnes på siden, fordi de selv skal have plads. Vi oplevede en gang vores ene hest prøvede at springe ud bagtil hvilket resulterede i, at vi bare skulle have hesten ud i en fart. Heldigvis var ejeren af traileren ikke en total kælling, og hun gad ikke rigtig flytte den, indtil jeg viste hende hesten. Generelt synes jeg bare ikke alle folk tænker på andre. De fylder selv stævnepladsen og springene er deres, og så snart de bare får 4 fejl eller ikke får placeringen, har de førsteret, fordi de tabte.. (absolut ikke alle, men mange)
    Til gengæld er vi MEGET bedre end svenskerne, efter de mange indtryk jeg har fået af dem. De parkerer hvor de vil, sætter bare springet ned på opvarmningen, når man er på vej over og generelt pisser på hvad folk siger. Hvis du spørger dem om noget eller siger du er i gang med springet, får du enten en ordentlig skideballe eller du får dræberblikket. Jeg er virkelig forarget over svenskerne i forhold til danskerne.,


  • #15   25. sep 2013 vi har 3 grundregler
    1.undersøg parkering, camping m.m. Inden du tager hjemme fra
    2.kom i god tid
    3.opdrag din hest (hjemme OG ude)

    og hvis de bliver fuldt går alt meget nemmere, også alt der opstår under vejs smiley



  • #16   25. sep 2013 TS

    Der kan jo ske en del hvorfor man kommer for sent (kø, bygning, hest går amok, what ever), og der kan jeg nu godt forstå man går i stress hvis man skal ride show.
    Og der er jeg bare af den holdning at man godt kan komme folk lidt imøde. Dermed ikke sagt at folk så skal skældehøjlydt ud hvis det ikke sker, men tror i ved hvad jeg mener smiley

    Jeg har haft engang hvor min hest pludselig mente at nu skal den bruge 2 timer på at gå i trailer, op til en jagt. Jeg var grædefærdig, for nu ville jeg komme 30 minutter for sent.
    Der er det dælme rart hvis man kan ringe og forklare, og at de så kommer en imøde smiley


  • #17   25. sep 2013 DD: hvordan skal vi jo så forklarer de 7 der kommer efter at de ikke har lov til at parkere som den ene der kommer 5 min for sent ?
    Problemet ligger jo lidt i at når en får lov så er der jo en masse andre der også vil have lov, og hvad så til næste år ? så sender det jo et signal om at du kan bare få lov til at bryde reglerne og ordnen på pladsen hvis du bare kommer for sent ?
    Vi kan jo ikke på selve pladsen tage hensyn til at folk enten ikke har opdraget deres heste, ikke kender deres heste eller bare har en dårlig dag, når der jo også skal være plads til mindst 1000 andre


  • #18   25. sep 2013 Kan man ikke fx. lige få lov til at holde tæt på og få hest, saddel osv læsset ud - og så parkere et andet sted efterfølgende?


  • #19   25. sep 2013 ja jeg tænker også at der må vel lige være et sted hvor de kan smide hest og rytter af og så køre hen og parkere bagefter

  • #21   25. sep 2013 Problemet i det er jo lidt at vi jo ikke kan holde med folk og hvornår de kommer tilbage, vi har desværre været ude for at folk har udnyttet det og så ikke kommet tilbage og flyttet bilen og trailer, til stor irretation for alle andre.
    Så sent som sidste år var vi nødt til at få falck ud og fjerne tre biler fordi de holdte en hel række afspæret fra udkørslen, selvom vi efterlyste ejerne af bilerne overhøjtaler og prøvede at sporer folk og ringe dem op fjernede de ikke bilerne selv, og da regningen så kom fra falck blev de så surer på os


Kommentér på:
Hvordan opfører du dig når du er i byen med hyppen ?

Annonce