{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
326 visninger | Oprettet:

Foder og strøelse? Hjælp - er på bar bund. :) {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley
Jeg er ved og undersøge om det er billigere for mig, at flytte opstaldnings sted. Det kræver dog at jeg skifter foder, tilbage til det foder min ismule fik ved hans ejer.(låner ham).

Han fik ved hans ejer; http://www.dlgnetbutik.dk/product/iceland-15-kg-901/ <- her står der så, 1 kg og 4-5 kg hø. Her kommer mit spørgsmål så, er det 1 kg morgen og aften eller 0,5 kg morgen og 0,5 kg om aften? smiley

Og så til strøelse, jeg har læst meget om tørv og overvejer om jeg skal bruge træpiller eller tørv? Hvad har i erfaringer med? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder og strøelse? Hjælp - er på bar bund. :)
  • #2   19. nov 2013 Okay, mange tak! Det hjalp. smiley

  • #3   19. nov 2013 jep det er pr. døgn delt ud på hvor mange måltider du nu mener han skal have smiley
    jeg har ikke selv prøvet tørv, men dem jeg kender der har brugt det er glad for sugeevnen, men knap så glad for at det er så mørkt.. det gør det sværere at se pærerne og det giver vist også et lidt mørkere staldmiljø hvis man tænker på den slags smiley
    selv har jeg super gode erfaringer med træpiller, suger godt, godt fjedrende og så er lyst og giver et godt staldmiljø, synes jeg.. smiley
    begge dele er dog ret hårdt når det skal muges i bund ( hvis man er nødt til at gøre det i hånden), men det gør vi ikke mere end 1-2 gange om året..


  • #4   19. nov 2013 Du har jo fået svar på dit første spørgsmål, så jeg vil blot svare på dét med tørv/træpiller.

    Jeg har træpiller i min løsdrift.. Det er SÅ sindssygt effektivt og billigt i længden.. Vi købte en hel palle med træpiller i sin tid, og vi har knap brugt en fjerdedel af det.. Det skal lige nævnes, at det nok er TO ÅR siden nu..

    Der skal næsten ikke bruges noget (nu går mine heste jo ikke på det konstant, idet de ikke er lukket inde i en boks eller lignende, så kan ikke helt svare dig på, hvor billigt det er i en fast boks), men modsat kan man sige, at vores træpiller jo ligger i en løsdrift og får regn, blæst, sne og kulde ind på sig, og vi har kun måttet skifte bunden to gange, siden vi for to år siden lagde første gang. Ellers har jeg bare taget klatter hist og her.. Det er VIRKELIG godt og giver et godt lys i løsdriften, fordi det netop er lyst modsat tørv.

    Jeg er virkelig positivt overrasket.


Kommentér på:
Foder og strøelse? Hjælp - er på bar bund. :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce