{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
423 visninger | Oprettet:

ideer til foderplaner {{forumTopicSubject}}

jeg står i den situation at jeg flytter ud og kommer til at have min egen stald at have hypperne i, det giver jo en masse muligheder også fodringsmæssigt da jeg ikke længere skal blande på forhånd eller tage hensyn til fodringen skal være så nem som mulig for mennesker.
Da jeg også kommer til at have vidt forskellige heste så ville jeg hører hvad i evt har af ideer til foder jeg selv kan blande og foderplaner.
hestene der er tale om er en 3er pony, der har haft forfangenhed og godt kan komme til at blive fed hvis man ikke er påpasselig, men hun er samtidig drægtig, den anden er en varmblodshoppe på ca 9 år.
Jeg tænker jo at der ville være mulighed for at tilpasse fodringen endnu bedre til hver enkelt hest ved selv at blande foder samt måske også spare lidt penge, men jeg synes ligesom at jeg rammer panden imod muren, så nogle friske input modtages med kyshånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ideer til foderplaner
  • #2   1. dec 2013 det er absolut minimum de bliver brugt smiley ponyen har dog været 3 gange om ugen, men ingen af dem bliver redet dagligt

  • #3   2. dec 2013 Jeg vil også sige, grovfoder ad libitum. Grundet forfangeheden skal du nok finde en rigtig god kvalitet af hø i stedet for wrap og har ingen af dem problemer med luftvejen så spæd op med en god kvalitet af frøgræs.
    og så bare vitaminer/mineraler med lidt lucerne.
    I forhold til din ifolede hoppe aner jeg intet om hvad hun skal ha'. Men hun skal nok spædes op med noget ekstra op til folingen smiley


  • #4   2. dec 2013 De sidste 2 måneder før og min. de 3 første måneder efter foling, skal du tage højde for at din hoppe er i fol, ved at finde et produkt, der dækker den mere end fuldstændigt som fx St. Hippolyt EquiLac Müsli. Ellers ville jeg klart også tildele ståfoder ad libitum, men i slowfeeder og så et vitamin- og mineral-produkt.

  • #5   3. dec 2013 Til din drægtige hoppe : Havens eller Brogaardens fase 2 foder der er alt i hvad hun skal bruge + godt hø som de andre skriver.

    DVen kan du fodre med godt hø og vitaminer,når hun ikke bliver brugt jævnlig .

    Minneral sten til dem begge.

    Mine hopper får pt :
    Morgen foder : 1 håndfuld valset byg m.vitaminer,aften : halv krybbe fuld gulerødder og alt det de gider æde af godt hø,den ene hoppe er i fol og skal have Havens fase 2 fra feb. Der til har begge hopper 1 mineral sten hængende.


  • #6   4. dec 2013 Jeg anbefaler helt klart regulator complete til DVen og lucerne
    Til den drægtige hoppe vil jeg anbefale RC indtil 3 mdr inden og så over på suregrow eller horselux grow ( jeg selv bruger helt klart suregrow igen når min plag skal ifoles om 2 år det er hun vokset op på og det er helt eminent og kvaliteten er i top!
    Lucerne til (og gerne roepiller bblødt op 1:6)
    Og begge hopper min. 1,5-2kg warp pr 100 kg hest smiley
    Given i slowfeeder. .. evt SMHN -et slowfeeding-net. .. det bruger jeg og det er helt genialt!


    profilbillede
Kommentér på:
ideer til foderplaner

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce