{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.293 visninger | Oprettet:

Stærk og hidsig hest. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står her med en hest som er meget stærk under dressur træning og løber lidt.
Den får 400 gr. horselux easy og 550 gr. valset byg.
Jeg ved ikke om der er noget i byggen eller hvad det er der gør at hun har så meget energi?
Nogen som har nogle gode råd eller har erfaring med noget foder som gør at hesten slapper lidt mere af? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stærk og hidsig hest.
  • #1   18. feb 2014
    Minimal stivelse :o). Så ville pille byggen fra, hvis den taber sig så bruge fiberpiller fra horselux.

    Men at hesten løber kan også sagtens have ridemæssige grunde. Hvordan ellers med foldtid, grovfoder og fold forhold?


  • #2   19. feb 2014 Ja det har jeg godt tænkt på!
    Hesten står ude fra kl. 8 til ca. kl 14 tiden foldforholdene er ikke lige i top på denne sæson da der er vildt meget mudder oppe ved vores led. De plejer tstille sig der op når de ikke gider være ude mere eller bare når der er nogle fra flokken der bliver taget ind. Så derfor kommer hun så tidligt ind ville ellers gerne have at hun kunne blive ude længere tid smiley
    Den får imellem 10-15 kg. wrap dagligt.


  • #3   19. feb 2014
    Lidt fold tid på en mudderet fold gør sjældent noget godt ved energien - hesten kan ikke rigtigt tage en løbetur og gider heller ikke ;o).

    Er det kun dressur? Eller også generelt? Er det dit stopsignal den løber igennem eller generelt bare for frisk?


  • #4   19. feb 2014 Altså jeg har også besvær under springning, men jeg føler jeg har lidt mere kontrol over hende i springningen.
    Altså en gang i mellem løber hun igennem mit stopsignal men hun er mest generelt for frisk.


  • #5   19. feb 2014
    Det lyder nok vældig underligt det her; men hvordan får du hesten til at søge ned, gå til bidet eller hvad man nu end kalder det?


  • #6   20. feb 2014 Ja altså holder et lille tryk på udvendige tøjle og så giver 2-3 små tryk i indvendige tøjle smiley

  • #7   20. feb 2014
    Det kan ske, at hesten løber og generelt løber igennem stopsignalet fordi du bruger tøjlen til to ting. Den bliver brugt til stop men også til "buk nakken".

    Derfor når du så siger stop med tøjlen, bukker hesten bare nakken og stopper derfor ikke da presset i munden har to betydninger.

    Ligesom nogle heste, hvis man hele tiden holder igen - fx som du holder et konstant pres i munden på hesten så går den rundt med et konstant stopsignal og når man så slipper lidt så løber hesten, fordi der jo ikke længere gives stopsignal.


  • #8   22. feb 2014 byg giver lidt energi ja.. havre og byg giver især energi så hold dig fra det hvsi du vil trappe ned for energien.. prøv med roepiller med noget andet godt i uden for meget stivelse.. det hjælper ! har 2 travheste så jeg ved det med energi

Kommentér på:
Stærk og hidsig hest.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce