{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

At høre hestens tanker. {{forumTopicSubject}}

Okay jeg indrømmer med det samme, at dette indlæg måske vil virke en smule skørt for nogen!

Jeg har over de sidste 2 år med heste virkelig fået ændret mit syn og min måde at være omkring dyrene på - af mange forskellige årsager. Primært takket være min underviser, som har fremelsket mine ideer og anerkendt mine tanker uanset hvor tossede de måtte lyde men også takket være den pony, Harald, som jeg tilbragte nogen dejlige år med. Han lærte mig så meget og ændrede virkelig mit syn på mange ting i livet.

Om ikke andet, så har jeg den seneste tid moret mig lidt med at se, hvordan hest og menneske går i spænd sammen.
Fx har jeg en rigtig god veninde, som altid er lige på og aldrig tænker sig om før hun hopper ud i noget. Hendes soulmate og den hest hun nogensinde har haft det bedste bånd med er sjovt nok lige sådan. De har noget sammen og klikker bare. Men det er som om de aldrig tænker sammen. smiley De lever bare livet.

Så er der mig og en anden kvinde i stalden. Vi er begge impulsive, nysgerrige personer men vi kan nu godt lide liiiige at tænke os om inden vi bare hopper. Og vi kan somme tider godt nyde en gang meditation.
Både hendes og mine heste er også lige sådan - de er mere tænkende end ovennævnte eksempel.

Jeg har før i tiden aldrig troet på telepati og overnaturlige kræfter. Men den hvide vallak jeg har nu har da fået mig på en del andre tanker. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg egentlig skal beskrive det. Men somme tider er det virkelig som om, at jeg kan mærke hans tanker. Ikke at jeg direkte kan oversætte dem og sætte ord på, men jeg er ikke i tvivl om hvad han tænker og hvornår. Jeg kunne lige så godt have taget et varmt tæppe omkring mig. smiley

Vil da lige høre om jeg bare er skrupskør eller om der er andre af jer hestetosser, som også til tider bare føler den der true connection og lever op til den fantastiske tankegang:
En dårlig træner kan end ikke høre hesten skrige.
En god træner kan høre hesten tale.
Men den bedste træner kan høre hestens tanker.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At høre hestens tanker.
  • #1   28. mar 2014 Synes det er rigtig interessant det du skriver smiley
    Jeg er slet ikke i tvivl om telepati, overnaturlige kræfter, den anden verden osv. osv. osv.


  • #4   28. mar 2014 Jeg er meget på linje med Claire her. Jeg vil som sådan ikke udelukke, at telepati er muligt, men jeg er skeptisk omkring det. Til gengæld betyder empati rigtig meget. Når man bruger tid med sin hest, lærer man dens sprog og unikke personlighedstræk at kende, så man kan læse selv de mindste signaler og udsving i hestens humør til sidst. Det kan godt føles lidt som at kunne "læse dens tanker" sådan i overført betydning. smiley

  • #5   28. mar 2014 Jeg kan telepatere og det er en fantastisk egenskab at have udviklet. Det kan jeg anbefale at træne, for det er simpelthen guld værd at kunne, når man har med dyr at gøre smiley

  • #6   28. mar 2014 Emilie, hvordan har du trænet det? Hvis jeg må være nysgerrig, altså? smiley

  • #7   28. mar 2014 du er slet ikke alene!

    ligesom dig, så har min hest ændret mange ting - Jeg synes stadig det er utroligt, men min hest har fået mig til at se verden, ridning og livet på en ret anden måde. Han har virkelig lært mig nogle værdifulde ting. Så ja tror da helt klart at hvis man får et bånd til en hest så begynder man at "smelte sammen" (:


  • #8   28. mar 2014 Louise, jeg har taget kurser og så bare øvet og øvet smiley
    Det er pinealkirtlen i hjernen, som skal trænes op, da vi som mennesker til dags dato ikke bruger den del af hjernen så meget. Derfor kan man også få lidt ondt i hovedet dagen efter man har brugt pinealkirtlen godt og grundigt smiley Jeg havde i hvert fald migræne dagen efter mit første kursus. Nu er den efterhånden så udviklet at jeg kan tage en intensiv snak med et dyr i én til to timer pr. dyr med to dyr om dagen smiley


  • #9   28. mar 2014 Wow Cecilie, det er meget spændende at læse! smiley
    Det er klart du har en veludviklet evne!
    Drømme interesserer mg rigtig meget smiley Det der med at man kan mærke noget er helt galt, den kender jeg godt. Jeg har oplevet den alle de gange mine katte har været syg/kommet til skade/sket noget der ikke var meningen uden de var hjemme smiley


  • #10   28. mar 2014 Emilie - det er da dejligt at høre, at jeg ikke bare er skrupskør. Jeg har ikke før tilladt mig selv at åbne op for den del og lade hesten "tænke til mig" om så at sige. Men klart noget jeg vil søge videre på og finde ud af mere om, for spændende er det!
    Aldrig haft det med en hest, som jeg har det med ham jeg har nu. Trods jeg altid har ment jeg har været en dygtig aflæser og empatisk over for hestene. smiley


  • #11   28. mar 2014 Må indrømme at jeg er meget forvirret omkring alt omkring telepati og at høre tanker..
    Jeg har "stået model" for Ditte Young et par gange og selvom hun har ramt plet, så har jeg været skeptisk.. Ikke fornægtet det, men været ret skeptisk selvom det har fascineret mig og draget mig rigtig meget..
    Nu er jeg så i forbindelse med min uddannelse og opstart af virksomhed (selvstændig hestemassør) blevet endnu mere i tvivl..
    Mens jeg tog uddannelse som hestemassør begyndte jeg at kunne mærke spændte akkupressurpunkter uden overhovedet at røre ved hesten..
    Da jeg så begynde at arbejde selvstændigt begyndte jeg at kunne mærke hovedpine ved nogen heste.. Det er virkelig forvirrende, for jeg "tror" jo ikke på heling eller telepati, men så er det underligt at "have det i hænderne" selv..


  • #12   28. mar 2014 Cawani - spændende. Men jeg kan virkelig forstå dig.
    Jeg arbejder meget med "problemheste" og er efterhånden på et punkt hvor jeg sjældent behøver at høre fra ejeren hvad der er galt. smiley


  • #13   29. mar 2014 Har haft en dame ude og "snakke" med min hest på et tidspunkt, ved godt det ikke er det samme, men stadig en overnaturlig ting smiley
    http://www.hestegalleri.dk/forum/Generel-diskussion/998717-at_snakke_med_hesten


  • #14   29. mar 2014 Føler at jeg har en 'true' connection med min pony, selvom vi ikke er ens af personlighed. Jeg er en ret modig rytter, der hellere end gerne udfordrer forskellige ridedicsipliner, og smutter ud i noget der ikke altid er lige ufarligt, hvorimod min pony er lidt af en bangebuks. Det gør dog at vi passer umådeligt godt sammen, når jeg bliver lidt for ivrig, og modig, har han en tendens til at tage et skridt tilbage og sige "Arh! Måske vi lige skulle tænke lidt over det!", så vi får sjældent rodet os ud i noget der decideret er livsfarligt :P!
    Vi er ikke som to dråber vand, men nærmest modsætninger, der dog brænder for de samme ting. Når jeg er oplagt på noget, er han også, selvom han måske er bange for det, så prøver han virkelig at give det en indsats, og tilgenæld får jeg så tænkt over tingene imens jeg overtaler ponyen til at lyde mit bud.


  • #16   1. apr 2014 Man plejer jo at sige, at hesten kommer til at ligne ejeren (eller omvendt) med tiden hvis de klinger, forstår og kan lide hinandens adfærd.
    Min tideligere, nu afdøde heste Janita, havde det på samme måde. Vi forstod hinanden på mange måder og med tiden (efter 3 år) begyndte jeg at ligge mærke til at jeg fandt sider i mig selv jeg ikke havde set før fordi min hest afspejlede nogle af de sider jeg ikke havde fremme for offentligheden.

    Men ja det er da sjovt at tænke over det smiley


Kommentér på:
At høre hestens tanker.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce