{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.975 visninger | Oprettet:

Alder for stævne? {{forumTopicSubject}}

Halløj!

Nu er det efterhånden mange år siden at jeg har redet til stævner her i Danmark.
Jeg har et par unge hingste, som jeg glæder mig til jeg engang kan starte på.
Så var det jeg kom til at spekulere på, hvor gammel de i dag skal være før man må starte stævner - er det stadig fra 5 år? For jeg synes jeg har hørt forskellige svar når jeg har spurgt rundt i min vennekreds - der er ingen, der lader til at kende svaret med sikkerhed. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alder for stævne?
  • #1   3. maj 2014 5 år smiley og der må den rides 2 gange pr dag smiley

  • #3   3. maj 2014 Så vidt jeg ved er det stadig 5 år. smiley

  • #4   3. maj 2014 Okay, mange tak smiley Man kan ikke gøre det mindste med dem når de er 4? - mest fordi det er lærerigt for dem at komme ud i og omgås andre heste, og fordi jeg glæder mig meget til at dele oplevelser med dem :o)

  • #5   3. maj 2014 Altså man kan jo kåre dem som 4 års, men det er nok at gå til ekstremer. smiley
    Måske man kan få dispensation til at starte en enkelt klasse til et D-stævne, det ved jeg ikke, men det er da værd at forsøge
    Hvis det primært er for oplevelserne og omgang med andre heste "ude i byen", kunne du jo tage dem med til weekendkurser, dette ville måske også være mere udbytterigt. smiley


  • #6   3. maj 2014 Det er også derfor det undrer mig meget, at man ikke kan starte bare de letteste klasser som 4-års - når nu man kan kåre dem! :o)
    Ja, må prøve at forhøre mig, der er jo også de såkaldte "hyggestævner" mon der er hjælp at hente dér?
    Når ja, weekendkurser er selvfølgelig også en mulighed! smiley


  • #7   3. maj 2014 Personligt synes jeg egentlig at det er en super fin regel, men derimod at det er kåring af 4-års der er det skøre. smiley
    Tænker da at weekendkurser ville være helt oplagt, der er jo rig mulighed for at tilpasse niveau og intensitet til hestens niveau, imodsætning til stævner. smiley


  • #8   3. maj 2014 Ja det er lidt skørt, at man kan kåre en 4-års, for før man kåre skal hesten jo gerne være tip-top, og dét kræver, at de starter i hvert fald et år i forvejen, skulle jeg mene. Og der er overraskende mange, der gør det!

    Tanken med stævnerne var nu heller ikke, at vi skulle kunne leve op til noget niveau, det var mere bare for træningens skyld. Men jeg havde ikke tænkt på at der selvfølgelig er noget, der hedder weekend-kurser! smiley


  • #9   3. maj 2014 Mange bygnings bedømmer dem som 4 åres
    Vat i herning de var 1 eller 2 4åres til ride bedømmelsen


  • #10   4. maj 2014 Du kan tage ud og ride dressurstævner med dem, det giver vel det samme, i forhold til erfaring osv.

  • #11   5. maj 2014 Bakkegård: Det ved jeg godt, men nu snakker jeg jo fuldkåring. Bygningsbedømmelsen kræver ikke nær så hård fysisk præstation fra hesten. Dén forstår jeg fint alderen på.. Men nu lød mit spørgsmål jo også på stævnealderen. Lad os ikke komme ud på et sidespor smiley

    Frydenfjord: Når jeg snakker med mine dressur-veninder, siger de, at man ikke må medbringe en islænder til dressur-stævner?


  • #12   5. maj 2014 Hvis det bare handler om at få dem ud og opleve så er der flere muligheder. Kurser, fx. i aguillity som DHE holder over hele landet. DHE holder også træf i silkeborg til august hvor man kan starte mange forskellige klasser, både fra jorden og ryggen.
    Ellers er der bygningsbedømmelse til kåringerne, der kan de vises som 3 og 4 års.
    Og til DRF stævner er 4 års velkommene. Man skal bare starte udenfor konkurrence hvis den er under kat 1.


  • #13   5. maj 2014 LadyBlacksheep: Mange tak for svar.
    Jeg tror jeg vil prøve nogle kurser..
    Hvad mener du med at man til DRF-stævner bare skal starte udenfor konkurrence hvis under kat. 1? Jeg er ikke helt inde i hvordan de stævner foregår.


  • #14   5. maj 2014 At starte udenfor konkurrence betyder bare at man ikke kan få roset, men man deltager på samme måde som alle andre. Det er man nødt til, hvis man som voksen vil starte på størrelse pony. Hvis den er kat 1 kan den dog måles op til hest og så er du stadig med i roset ræset, bare imod heste.
    Jeg har startet dressur en enkelt gang, udenfor konkurrence men jeg er heller ikke vildt meget inde i reglerne. Du burde kunne finde informationerne på DRF's hjemmeside, ellers så spørg i det åbne forum.


  • #15   5. maj 2014 Okay, tak smiley

Kommentér på:
Alder for stævne?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce