{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Foder
  • #2   6. aug 2014 Mine lever i distancesæsonen af græs, tilskudsfoder og Linamix. Og så får de E-vitamin og biotin. Dette foder fungerer de fint på. De tre dage før stævnet får de lidt andre vitaminer samt mash/roepiller an på hvad de gider at spise. De er ikke så gode til at spise roepiller om sommeren. De får kun et måltid mad om sommeren fordi de har masser af græs på folden.

    Om vinteren lever de af det samme men får wrap istedet for græs samt lidt tilskud af andet foder da jeg ikke kan få dem til at spise nok wrap. Og så får de en stor portion roepiller hver dag. Om vinteren har de wrap ad libitum.

    Jeg har ikke gode erfaringer med distancefoder som er fuldfoder til mine heste fordi de som regel skal have temmelig meget af det for at være dækket ind. Hvis de skal have så meget foder samt græs /wrap vil de blive temmelig tykke.
    Jeg har en traver og en ox og har startet til og med 80 km. På dette foder.


  • #3   6. aug 2014 Er også det jeg tænker lidt, at det er meget, hestene skal have af fuldfoder.
    Hvilket tilskudsfoder får de? Og hvor meget?


  • #4   6. aug 2014 Mine får naturmusli fra Hippolyt. 100 g. For hver 100 kg. Hest og så et par 100 g. Ekstra for arbejdet.

    Og så får de en halv liter Linamix hver om dagen.

    Om vinteren får de lidt sort havre blandet med lucerne når de kommer ind fra fold. Hvis de skulle mangle noget i stævnesæsonen giver jeg dem lidt spillers slow eller compete fra øh tjørnehøj ( kan ikke huske hvad de hedder nu). Jeg bruger det mest til at de kan stå og spise ved traileren mens jeg vasker dem når jeg har været ude og træne. Så det er små mængder de får af det.


  • #6   15. aug 2014 På sigt vil jeg gerne over de 40 km

Kommentér på:
Foder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce