{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
410 visninger | Oprettet:

Vinterfoder {{forumTopicSubject}}

Skal til at fodre hest selv denne vinter, og har gået lidt med nogle overvejelser om hvad den skal have smiley
Han er svær at holde huld på og skal have lidt ekstra energi smiley
Men tænker han skal have (fordelt på 2 måltider) :

600 g fiberpiller
2 håndfulde lucerne
og vitaminer

Og så masser hø smiley

Kan han 'overleve' på det? smiley
Jeg har fodret med Equsana MiniVit Summer mens han har gået på døgnfold, men kan jeg bruge dem i vinterperioden også eller skal jeg have nogle andre?:)

På forhånd tak! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterfoder
  • #1   20. aug 2014 jeg ville fundet et fuldfodre i stedet for så menge fiberpiller, især når du skiver at du har svært ved at holde huld på ham.. eks noget fra horselux eller brogaarden...

  • #2   20. aug 2014 Ville give ham Horselux Easy, fiberpiller og så alt det hø han kan spise døgnet rundt.... smiley

  • #3   20. aug 2014 Jeg synes det lyder meget godt smiley

    Det er dog meget forskelligt hvad folk mener er "massere af hø". Hvis du aldrig lader ham løbe tør (hverken indenfor eller udenfor), så har han størst chance for at holde en sund tarmflora, som sikrer den mest optimale optagelse af alt foderet.

    Begynd også gerne allerede i efteråret at tilføje lidt olie i maden. Tarmsystemet skal lige vænne sig til at optage olie og det er en rigtig god kilde til FE, når kulden står for døren smiley


  • #4   20. aug 2014 Han har før fået horselux plus. I starten spiste han det, men da det kom op så han var dækket ind, spiste han kun 2 mundfulde pr måltid. Så vil helst fodre med en separat vitamin/mineral blanding smiley

  • #5   22. aug 2014 Der er også videbæk omega 3 easy, den er også lav på stivelse, og har flere fe end fibrepillerne.
    Mine får
    1000-1200g omega 3 easy
    fri godt hø 25-30 kg.
    salvemin rød eller grøn
    og fodersalt.
    Mine heste vejer 964kg. og 1022kg.
    Så synes ikke det er meget krybbefoder i forhold til deres størrelse.


Kommentér på:
Vinterfoder

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce