{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  JC Saphir Dressursadel
  • #1   5. sep 2014 Er du sikker på at den passer din hest? Bommens udformning? smiley Jeg synes bare det er synd for dig hvis du ender med en forkert sadel til din pony. Den (din ponze)ser umiddelbart ud til at være bred og flad som Tindur..Og han kan ikke gå med JC.

    Mvh TT


  • #2   5. sep 2014 Har lige fået den i dag. Den passede bare så godt til min!
    Hun er tøndeformet.. smiley

    Red en tur i den, hvor mig og kæresten skiftedes til at ride. Jeg tog en galoptur i den. Hold da op, hvor havde hun masser af frihed i den. Jeg har aldrig redet SÅ hurtigt i galop på hende, uden det var fordi hun var forskrækket. Og det var ikke på "jeg stikker af"-måden. Det var bare fordi hun ville. :o) Kan lige sætte et par billeder ind af den om lidt, så kan du se billeder, som ikke er sådan fra producenten..


  • #3   5. sep 2014 smiley

    profilbillede
  • #4   5. sep 2014 smiley

    profilbillede
  • #5   5. sep 2014 Jeg frygter desværre lidt at bommens udformning er for skrå til din hest.. Jeg ville bestemt have fået sadelmager/fitter ud for at tjekke for sikkerheds skyld smiley Dejligt du er glad for den smiley Håber også at din hest bliver ved med det smiley Det hørtes ud som om I havde en god tur hvor fremadsignalet virkede smiley

    Mvh TT


  • #6   5. sep 2014 Den er tidligere brugt på hest med samme form,hvor ejer havde sadelmager ude til den og den samtidig blev vurderet til at have en værdi på 3700. smiley
    Hvad mener du med en for skrå bom?


  • #7   6. sep 2014 Bommene er jo bygget op i forskellige forme. De fleste sadler er bygget til heste med skrå ryg da de fleste rideheste har dette i forskellige grader. Tindur derimod har flad lige ryg. Så han kan under ingen omstændigheder gå med disse sadler da disse naturligvis vil ligge og trykke langs hans ryg imens midt på er der intet der ligger... Så han vil hurtig få smerter af disse udformninger. Og bommens udformning skal passe hestens ryg for at sadelen passer... smiley
    Jeg gjorde dig bare opmærksom på dette da det så ud til at din hest havde samme lige ryg som Tindur.. Og der er ikke ret mange sadler der passer ham..Charlotte (min sadelfitter) kasserede alle mærker og modeller (totalt 8 forskellige) da hun kom pga. hans lige, flade ryg. Og hun sagde det er rigtig svært at finde en sadel til disse heste da der ikke er ret mange der har sådanne heste. De fleste har avlede rideheste m/skrå ryg. Og så er det disse sadel producenterne designer sine sadler til. smiley

    Mvh TT der blev rigtigt meget klogere mht. sadler efter et besøg af hende smiley


  • #8   6. sep 2014 Og igen...Hvorfor sælger (tidligere) ejer sadelen efter sadelmager har været der?? Hmm. lugter lidt.. smiley

    Mvh TT


  • #9   6. sep 2014 Synes egentlig overhovedet ikke det lugter smiley Måske hun ikke havde brug for den mere.. smiley
    Her er lige et billede af min hest, hvor du kam se hendes ryg. Umiddelbart synes jeg da ikke, at hun er flad. Men her er hun også lidt høj bag til. Kan tage et nyt senere eller i morgen smiley


    profilbillede
  • #10   6. sep 2014 Man kan ikke sige det 100% sikkert ud fra et billedet... smiley Jeg beklager jeg bragte emnet på banen, men jeg har desværre oplevet for mange heste med en forkert sadel så jeg ville aldrig købe noget uden at have haft sadelmager ind over smiley Nu ved jeg til et senere tidspunkt hvilke sadler min kan passe..Så hvis jeg ønsker en sadel til Tindur kan jeg bare købe en (ny som brugt) og få sadelmager ud bagefter for omstopning da jeg allerede nu ved hvilke han kan passe smiley
    Mvh TT


  • #11   6. sep 2014 Ja - det er selvfølgelig meget smart smiley
    Det gør ikke noget, det er helt i orden, for man skal jo være opmærksom! Men sådan lige så synes jeg, at den ligger super godt på hende, og hun virker rigtig tilfreds med den.


Kommentér på:
JC Saphir Dressursadel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce