{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
551 visninger | Oprettet:

Ungkat begyndt at gøre inde. {{forumTopicSubject}}

Hej Katteejere

Jeg har en snart 10 mdr. gammel kat, som indtil for 2 mdr. siden enten gjorde i sin kasse eller udenfor.
Nu er han begyndt at både skide og tisse inden for, på trods af at døren står åben ud til og hans katte kasse er helt ren. Han fejler ikke noget, han har bare fundet ud af at det er meget bedre at skide og tisse på vores gulvtæpper!
Selv da vi fik ham som lille killing, gik han altid i kassen og senere, udenfor. Først nu her som voksen, gør han på gulvtæpper hver anden gang ca.

Hvad fanden skal jeg gøre ved ham?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ungkat begyndt at gøre inde.
  • #1   29. aug 2014 Er han ved at være kønsmoden? Så afmærker han måske territorie? Eller foderskift, kan gøre at de skider mere. Eller orm? Bare en brainstorm smiley

  • #2   29. aug 2014 Altså han har fået ormekur for en måned siden. Maden er den samme. Syntes bare det er underligt, når døren ud står pivåben at han så går lige forbi både den og kassen for at skide på gulvtæppet og derefter gå 2 meter længere hen og sætte sig at tisse?
    Jeg har haft kat hele mit liv og også mange killinger, men har aldrig oplevet det her.
    Men vi kontakter dyrlæge nu her og så ryger både ham og hans ældre bofælle afsted til tjek og den unge skal kastreres.


  • #3   29. aug 2014 Man kan prøve en kemisk kastrering, den er kun midlertidig, hvis det hjælper, så gør han det nok for at afmærke. Vi har gjort det med vores hund.

  • #4   29. aug 2014 Uanset hvad så skal han kastreres, da vores anden kat også er det. Vi ville bare være sikker på at han var gammel nok til det, så jeg håber I har ret i at det bare er afmærkning af territorier. Men har bare aldrig oplevet det før og vi har altid haft flere hankatte med deres boller intakte, uden de afmærkede noget som helst.

  • #5   29. aug 2014 Det kan også være stress. Måske der er flyttet en ny kat til området, i har ommøbleret etc. Etc.

  • #6   29. aug 2014 Hvis han ikke virker stresset og ikke ellers lader til at fejle noget, så er mit gæt, at han er ved at blive kønsmoden og derfor afmærker sit territorium. Derfor synes jeg, at kastration lyder som en rigtig god idé. smiley

    Jeg håber, at det vil løse problemet med hans urenlighed. smiley


  • #7   29. aug 2014 Det kan være hvis bakken er overdækkede at han føler sig indelukket, det problem hande vi med vores main coon.
    Og hvis han har lavet noget, husk at vasker 2-3 gange og bruge rodelon så du får bare den midste lugt ud, da han ellers vil tro at det er ok at gå på wc der igen.


  • #8   31. aug 2014 Det lyder for mig som om det er fordi han er ved at være kønsmodende, han gør det for at gøre andre katte opmærksom på at det her er hans hjem. smiley



  • #9   2. sep 2014 Kemisk kastrering som Janne foreslår er spild af penge ved katte i denne situation, da chippen koster ca. det samme som den reele kastrering, og det altid ved kat er godt med en kastrering.

    Mht markering af territorie, så gøres det når man strinter, ikke når man sidder ned og tisser. Afføring bruges slet ikke til markering.
    Det er derfor mit bud at der er en uoverensstemmelse mellem ham og en anden kat, meget muligt jeres ældste kat, der gør at han ikke er tryg ved at bruge bakken eller gå udenfor.
    Det KAN have været et engangstilfælde, som nu har gjort at katten har en præference for at bruge andre steder, da den har fundet ud af at det er mere rart (det tvivler jeg dog på ifht gulvet, det er typisk ifht katte der tisser i dyner mv.)


Kommentér på:
Ungkat begyndt at gøre inde.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce