{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

kåring {{forumTopicSubject}}

heej smiley smiley

jeg har den skønneste fjordhest på 4 som skal på dyreskuet næste år til kåring. jeg har haft hende siden hun var 0 min <3.
og vi har været til dyrskuet plageskuet og store hestedag og det er 5-6 gange i det hele men ALLE gange vi har været til kåring er vi blevet slået af en anden fjordhest som også har været der.
jeg elsker min smukke pony og har altid og vil altid gøre det. hun skal være ridehest men det kunne også være sjovt at træne noget andet så man ikke køre helt død i ridningen.

så hvad kigger dommerne efter og hvordan træner man det op smiley

hold venligst tonen pæn smiley smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kåring
  • #1   9. sep 2014 Det er nu ikke på dyrskuerne, hestene bliver kåret - men ved regionale kåringer, som finder sted i juli måned smiley
    Et dyrskue er en udstilling, og det er "sjov og ballade", men ikke så alvorligt, for det kommer ikke til at figurere i hestens papirer.
    Derfor vil man naturligvis alligevel gerne klare sig så godt som muligt - det vil jeg også smiley
    Det, dommerne kigger efter, er hestens eksteriør - altså dens bygning og dens bevægelse. Kig på avlsforbundets hjemmeside og find avlsmålet - det beskriver den "perfekte" fjordhest, og alle Fjordheste, der stiller til nogen form for bedømmelse, bliver sammenlignet hermed.
    Hestens bygning kan du ikke gøre ret meget ved - den er jo som den er - men du kan sørge for at hesten er i en passende foderstand, og at den er velmuskuleret. Du kan soignere den til perfektion, og træne mønstringen, så den sidder lige i skabet.
    På den måde giver du din hest den bedste mulighed for en god bedømmelse.
    Kig evt. På forbundets hjemmeside,hvor der er klippeguide, og søg soignering klargøring frem på youtube, der ligger en rigtig god video. Det er meningen at "filmholdet" vil lave en mønstringsguide også. Den bliver sikkert præsenteret på generalforsamlingen i marts, hvorefter den vil blive offentliggjort.
    Det sker også, at de lokale foreninger holder mønstrings- og klargøringskurser som man kan melde sig til.


  • #2   9. sep 2014 mange taak smiley smiley
    tak for svaret det er helt sikkert noget jeg kan bruge smiley


  • #3   9. sep 2014 Og ofte sker der jo også en masse på dyrskuet, og hesten er ude af vante rammer, så det er også en god ting at øve sig i mønstringen andre steder end hjemme smiley


Kommentér på:
kåring

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce