{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
732 visninger | Oprettet:

Export til Afrika {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen smiley

Håber der er nogen kloge mennesker der kan hjælpe mig med noget viden smiley Og når i svare er i så ikke søde at nævne den kilde i har jeres viden fra feks. link eller andet smiley

Men sagen er den, at min kæreste og mig er ved at invistere i at have en ranch med heste i Afrika.

Jeg har tjekket alle de racer de har i Afrika og udbudet er ikke vildt. Derfor tænkte jeg at avle gode 1 ponyer hjemme i DK i 7 år inden vi tager til Afrika og så Exportere ponyerne fra DK til Afrika.

Men så er det jo lige:

1. Hvad koster det
2. Hvad er reglerne vacciner og karantæne forhold?
3. evt andet


På forhånd tak for hjælpen smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Export til Afrika
  • #1   1. okt 2014 Det har du så 7 år til at finde ud af smiley smiley
    Men lyder super spændende, men kan desværre ikke hjælpe dig ! smiley


  • #2   2. okt 2014 Reglerne kan også nemt nå at ændre sig på 7 år.
    Mon ikke den nemmeste og billigste vil være at importere de få heste du vil have som groundfathers til dit projekt og så avle dem dernede?

    Har du undersøgt hvilken type heste de efterspørger? eller er det din egen vurdering at de mangler gode 1'er ponyer?
    Det er bestemt et interessant projekt så jeg er da meget nysgerrig på at høre hvem du påtænker at sælge til?
    Hvorhenne i landet?
    og hvad prislejet for en importeret 1'er pony skulle være?

    Går ud fra du ikke regner med at sælge til den jævne afrikaner (alt afhængig af hvilket land) da de nok ikke har pengene til at dække udgifter på import og så du kan tjene til føden oveni?


  • #3   2. okt 2014 Jeg har fundet Denne hjemmeside hvor de exporter og importer heste smiley http://www.bbashipping.com/Default.asp

    Så dem skal jeg kontakte i løbet af næste uge.

    Jeg er ikke så bekymeret iht pris på at få dem der ned.

    Jeg skal ikke sælge ponyerne. Jeg skal selv bruge dem og skal ca have 25 stykker. Derfor tænker jeg at starte nu og så tage dem med.

    Jeg er nok 32 år når vi skal flytte og så at skulle starte fra 0 når man ankommer når man kunne lave noget af forarbejdet her hjemme.


  • #4   2. okt 2014 Jeg har fundet Denne hjemmeside hvor de exporter og importer heste smiley http://www.bbashipping.com/Default.asp

    Så dem skal jeg kontakte i løbet af næste uge.

    Jeg er ikke så bekymeret iht pris på at få dem der ned.

    Jeg skal ikke sælge ponyerne. Jeg skal selv bruge dem og skal ca have 25 stykker. Derfor tænker jeg at starte nu og så tage dem med.

    Jeg er nok 32 år når vi skal flytte og så at skulle starte fra 0 når man ankommer når man kunne lave noget af forarbejdet her hjemme.


Kommentér på:
Export til Afrika

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce