{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
379 visninger | Oprettet:

Træning? :) {{forumTopicSubject}}

Jeg er lidt nysgerrig på at høre hvordan i træner jeres hest og hvad i træner?
Er der forskel på måden i træner på efter årstiden?
Hvor langt rider i under stævner vs derhjemme osv? smiley

Jeg rider min hest 3-4 gange om ugen pt. hvor jeg er igennem en længere sygdoms periode.
Vi rider minimum 50 min. og gerne 2 - 2½ time flere gange om ugen.
Vi rider kun skov i meget forskelligt terræn. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning? :)
  • #1   14. okt 2014 Min hest bor i Hedeland udenfor Roskilde, så det er der jeg træner mest. Det er varieret terræn, hvor jeg kan vælge, om jeg vil ride fladt (LSD eller tempo) eller i bakker (pulstræning) og om jeg vil ride noget af ruten på asfalt. Jeg kører i skoven, når jeg skal træne på et mere varieret underlag.
    I øjeblikket har jeg været lidt uheldig med ny hest, en skade og sadelproblemer, så bedst som vi kommer i gang, bliver vi afbrudt igen ?? Derfor er mine ture 5 - 8 km lange og primært skridt.
    Når alt er kommet i orden, og hesten har fået grundformen på plads, så ligger mine ture på 10-15 km plus en længere tur om ugen på ca 25 km.
    Om vinteren er det tur i weekenden og en mindre aftentur i løbet af ugen, og dressur i ridehuset et par gange om ugen.
    Da min makker og jeg er et par rigtige sladretanter, så har vi fast en gang skridttræning om ugen ??


  • #2   15. okt 2014 tirs og tors som regel tur, og akademisk eller forsøg på dressur ons når vi træner, tur rider parten mandag og fredag fri i weekenden nogen gange springer jeg en hverdag over hvor han holder fri og rider i week.

  • #3   15. okt 2014 Til stævner rider vi 40-60 km. I øjeblikket. Han bliver redet max. 4 gange om ugen .
    Om vinteren har de tit 2-3 måneder fri. Nogle måneder før første stævner går jeg i gang med skridt arbejde og dressur.

    I sæsonen bliver der redet dressur en gang om ugen.
    1 gang om ugen skridter jeg ca. 2 timer.
    2 gange om ugen rider jeg ca. 15 km. Den ene gang meget roligt med en del bakker. Den anden gang for han lov at øge tempoet lidt i intervaltræning eller også skridter vi i vand ved stranden.
    Før første stævne tager vi en enkelt 20 med tempo på.
    Samme træning blev brugt da jeg red 80 km. på min araber. Der var dressuren bare skiftet ud med en gang svømning.
    I den sidste uge op til stævnet rides de kun en gang hvor de går 10 km.
    Efter stævnet har de 1-2 uger fri.
    Der ud over går de meget på fold og er rigtig gode til at motionere meget på folden. De har gode store tørre folde året rundt og de elsker at løbe.



Kommentér på:
Træning? :)

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce